Page 10 of 11

Posted: 26 Oct 2009, 20:55
by biXen
Det er mange helt syke dekor allerede ja, nesten så man skulle ønske man var jobbløs :lol:

Posted: 26 Oct 2009, 21:08
by motorhead
Hauk wrote:Kreativ bruk av vinyl-layers. En helsikkes jobb... En del av dekoren noen av bilene har er helt vanvittig!
Det var det jeg frykta, ja :)
Jeg får se om jeg kommer noe lenger enn å sette L7 på døra :D

Posted: 26 Oct 2009, 22:52
by Harald
jeg har et logitech g25 ratt liggende her i tilfelle noen trenger :) løken feiga ut og skulle ikke ha det i alle fall, etter jeg hadde det liggende lenge for han.. drholm? passer det på xbox? isåfall er det bare å hente på skedsmo :D spessjial plice..

Posted: 27 Oct 2009, 00:10
by Hauk
Harald wrote:jeg har et logitech g25 ratt liggende her i tilfelle noen trenger :) løken feiga ut og skulle ikke ha det i alle fall, etter jeg hadde det liggende lenge for han.. drholm? passer det på xbox? isåfall er det bare å hente på skedsmo :D spessjial plice..
Logitech-ratt går ikke på 360 desverre. Årsaken er veldig forenklet at 360 kjører med en nyere protokoll for overføringa av data (XID) enn hva PC og Playstation gjør. De har den eldre HID.

Posted: 27 Oct 2009, 03:01
by Vegard
Har spilt masse i dag...

elite xbox + forza 3 handlet inn i dag.

Eneste trimma bilen jeg har er miata, satt opp til 350 og 425 "poeng".
Vel, og en c4 vts, til F klasse men den kan vel selges nu.

Digger at det faktisk er litt utfordring å vinne. (Alt slått av, men spiller uten clutch, da det funker dårlig på kontroll synes jeg)

Posted: 27 Oct 2009, 20:11
by Kolbotn
Da har Frode somla seg fram til å handle Xbox igjen han også, og jaggu fikk'n ikke forza til 399 også:D

Posted: 28 Oct 2009, 09:56
by Hauk
Skriver her istedefor å herpe rundetid-tråden.

Jeg har "ødelagt" NAen min i Forza. Maks trim, 3-rotors, 997 hk, 1150 Nm, 970 kg. Klarer rett og slett ikke å kjøre denne uten traction-control. :oops: Har fikla litt med utveksling/aerodynamikk etc., 0-100 er ikke så rått; like under 4 sek, men jeg hadde 375 reelle km/t på slutten av strekka på ringen! Og de beste tilgjengelige bremsene står ikke akkurat i stil til dette. Jeg må faktisk bremse _før_ den bremseindikatoren.

En annen ting; jeg takler ikke andre views enn cockpit og panser. Synes det er en slags delay fra controller-inputs til ting skjer med bilen i de andre viewene. Andre som har merket noe til dette? Uansett, cockpit/panser er jo de feteste - og mest "ekte".

Edit: Skrivefeil

Posted: 28 Oct 2009, 10:04
by biXen
Definisjon på overtuning det der :P

Man får noen sinnsykt bra biler når man balanserer poweren litt. Satt opp en Infinity G37 med twin turbo v8eren fra den race bilen til Nissan. Og satt opp litt aggressive innstillinger på understell og sånt, drifter rundt som en drøm, men litt vanskelig for vanlige løp :) Problemet er at motoroppgraderinger er SINNSYKT dyre på den motoren. Blir liksom 200 000 for å oppgradere den helt.

Det er ganske realistisk med tanke på hvilke biler som tåler mye ekstra power og ikke. Og uten å tune innstillinger er det mange som fort er umulige å kjøre :P

Spiller kun i cockpit, nesten ikke prøvd annet. Tror ikke det er noe delay i de andre viewene, det er nok mer at du ser bevegelsen til bilen istedet for å føle og anta, noe som er forvirrende ganske lenge.

Posted: 28 Oct 2009, 11:16
by motorhead
biXen wrote:......nesten så man skulle ønske man var jobbløs :lol:
Man skal være forsiktig med hva man ønsker seg har jeg funnet ut. Har slått opp en gammal idrettsskade og er blitt sjukmeldt. Noen kompiser mener den sjukmeldinga kom litt vel tilfeldig.. Hehe..

Nå har jeg uansett tid til å sette meg mer inn i spillet. Til nå har jeg kun kjørt season play, samt kjøpt og oppgradert den gamle Datsunen og en NA. Det er noen stive priser på oppgraderinger i forhold til FM2 synes jeg, så jeg venter med de store investeringene til jeg har blitt millionær. Da blir fort en Sport quattro i garasjen veit jeg. Og siden dette er et MX-5-forum, så får jeg vel nesten si jeg skal ha NC og MSM også da.

Har lest andre steder om folk som mener kjøre følelsen er bedre i FM2. Det er ikke mitt intrykk. Har mer kontroll over bilene nå. Har kun prøvd fra cockpit, og synes det er greit.

En annen ting jeg har lagt merke til er at motstanderene er mer agressive. Det bulkes og dyttes over en lav sko ute på banen. Det medfører jo at jeg ikke er noen gentlemansracer lenger selv heller. Så lenge motor og girkasse holder er det faktisk bare gøy :D

Tut og kjør

Posted: 28 Oct 2009, 11:35
by biXen
Ja i disse tider er det også litt spesielt utsatt ang. jobb.

Aggressiviteten spørs hvem du kjører mot, Mr. Rossi er en jævel, noen andre kjører ikke forbi selv om du lar dem få en låvedør med plass.

Kjørefølelsen er MYE bedre enn 2ern, det er ikke diskuterbart en gang ;) Men man merker det mer med høyere bilklasser. AWD biler er like ræva som de alltid har vært, don't like em :)

Posted: 28 Oct 2009, 11:52
by Hauk
Hauk wrote:
Harald wrote:jeg har et logitech g25 ratt liggende her i tilfelle noen trenger :) løken feiga ut og skulle ikke ha det i alle fall, etter jeg hadde det liggende lenge for han.. drholm? passer det på xbox? isåfall er det bare å hente på skedsmo :D spessjial plice..
Logitech-ratt går ikke på 360 desverre. Årsaken er veldig forenklet at 360 kjører med en nyere protokoll for overføringa av data (XID) enn hva PC og Playstation gjør. De har den eldre HID.
Må korrigere meg selv litt her og være litt mer spesifikk. Logitec _har_ ratt til 360, men akkurat G25 er ikke kompatibel.

Posted: 28 Oct 2009, 17:20
by biXen
Jeg har ratt og pedaler på vei, Fanatec, overprisa sort ;) Dumt at ikke G25 går, på den annen side så er det fantastiske features på Fanatecen, så sånn sett er det verd prisen. (og Logitech sitt nye G27 er dyrt det også).

Btw, hvis noen kjenner noen cheapskates som sitter på gjerdet så har jeg Forza 3 til salgs til 300 + porto (brevkonvolutt ferdig frankert). Nedlastingskode for ekstra biler og baner er IKKE brukt.

Posted: 28 Oct 2009, 20:39
by DrHolm
stol pluss ratt og pedaler hadde vært konge!
men tar nok for mye plass i denna leiligheten..

hvilket Fanatec ratt valgte du bixen, og hva kom det på?

(ser at G27 rattet koster alt fra 3 - 4k)

Posted: 28 Oct 2009, 20:42
by biXen
Min leilighet er nok enda mindre, og har diverse plastdrit fra før ;)

Det er kun Turbo S rattet som er fullt kompatibelt med 360, PC og PS3. Så det som er på vei. Tok til slutt og bestilte Clubsport pedaler også, når jeg først skulle ha det så gidder jeg ikke ha plastskrotet som følger med ;)

Rattet har både rumble (simulerer hva som skjer med bakdekk), force feedback (fremdekk og generell feedback), simulert servo og uten (drift mode), Bremsepedal med motstand (ABS-aktig) i spill som støtter det, både 6 gir og sekvensiell.

Masse bra features :) Måtte bestille wheelstand også siden jeg ikke har bord til sånt. Med Turbo S ratt, adapter, wheelstand og clubsport pedaler og frakt ender det nok opp på 4000. Spørs hvilken frakt jeg velger (bestiller gjennom USA). Har valgt litt sjø og litt fly til nå, rattet er ikke sendt enda.

Posted: 28 Oct 2009, 20:56
by nope-mx5
biXen wrote:Min leilighet er nok enda mindre, og har diverse plastdrit fra før ;)

Det er kun Turbo S rattet som er fullt kompatibelt med 360, PC og PS3. Så det som er på vei. Tok til slutt og bestilte Clubsport pedaler også, når jeg først skulle ha det så gidder jeg ikke ha plastskrotet som følger med ;)

Rattet har både rumble (simulerer hva som skjer med bakdekk), force feedback (fremdekk og generell feedback), simulert servo og uten (drift mode), Bremsepedal med motstand (ABS-aktig) i spill som støtter det, både 6 gir og sekvensiell.

Masse bra features :) Måtte bestille wheelstand også siden jeg ikke har bord til sånt. Med Turbo S ratt, adapter, wheelstand og clubsport pedaler og frakt ender det nok opp på 4000. Spørs hvilken frakt jeg velger (bestiller gjennom USA). Har valgt litt sjø og litt fly til nå, rattet er ikke sendt enda.
Hvor mye av funksjonene støtter faktisk Forza 3?
Mistenker det hadde vært tullete morro å hatt manuelt gir med clutch etc.
Spesielt om Forza hadde utnyttet rattet fullt ut.

Dog, 500 Euro for ratt og pedaler, pluss 100 Euro for stativ, det er fort sykt mye penger :)

-n