nope`s 2001 NBFL Sport - **SOLGT**
Moderator: Styremedlemmer
Sparer mye i bommen i moss bl.a, slipper å stoppe i autopass bomringer.Kjakan wrote:Hvorfor har du autopass egentlig? Med mindre du pendler til Strømstad er den overflødig. Frivillig storebror-ser-deg-brikke...
Ser ikke noen grunn til ikke bruke autopass

Dessuten pendlet jeg til Oslo hver dag før, og brukte bilen i jobb hvor jeg var rundt i Østfold og Oslo.
Autopass gjør ting mye mer behagelig.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Da var vinterdekka på igjen, og jeg har kommet til en konklusjon ang. Michelin Arctic something... De SUGER :p
3-4 varmegrader, litt fuktig vei, slakk sving og 2nd gir og forsiktig gass = rumpa på bilen sklir rett ut...
Ikke akkurat morsomt når man ikke vil det ut på E6
Blir definitivt noen andre vinterdekk neste gang ja.
(Men siden jeg fikk de nye til 499,- pr.dekk i sær 195/55-15 dim, får det være greit).
Kan jo også være noe med at jeg gikk fra R888 til piggfritt
-n
3-4 varmegrader, litt fuktig vei, slakk sving og 2nd gir og forsiktig gass = rumpa på bilen sklir rett ut...
Ikke akkurat morsomt når man ikke vil det ut på E6

Blir definitivt noen andre vinterdekk neste gang ja.
(Men siden jeg fikk de nye til 499,- pr.dekk i sær 195/55-15 dim, får det være greit).
Kan jo også være noe med at jeg gikk fra R888 til piggfritt

-n
Last edited by nope-mx5 on 17 Oct 2009, 09:57, edited 1 time in total.
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
ikke noen bombe at vinterdekk suger på våt asfalt i plussgrader. men om de i tillegg suger på snø og is, DA skjønner jeg tegninga.
Hakka R til det dobbelte pr. dekk suger også i samme miljø, men er sykt bra når det gjelder.
det samma gjelder IceGuard 20 dekka.
Hakka R til det dobbelte pr. dekk suger også i samme miljø, men er sykt bra når det gjelder.
det samma gjelder IceGuard 20 dekka.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Det stemmer bra.knekten wrote:Nå blir man vel registrert av storebror uansett brikke eller ikke... Og man sparer kr på å ha den...Kjakan wrote:Hvorfor har du autopass egentlig? Med mindre du pendler til Strømstad er den overflødig. Frivillig storebror-ser-deg-brikke...
Alle biler som passerer bomringen tas bilde av.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
oppskrift:
fullt rattutslag, heel-toe og styre rumpa med gassen. funker hver gang.
bare husk å ha clutch beinet klart, en evt. kontra kan være lei..
god fornøyelse.
MVH
"Heel-Toe-Hero"
fullt rattutslag, heel-toe og styre rumpa med gassen. funker hver gang.
bare husk å ha clutch beinet klart, en evt. kontra kan være lei..

god fornøyelse.
MVH
"Heel-Toe-Hero"
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Bestilt en småting igjen 
Ny clutch-slange.
Fra hard-line:

Utenom hard-line "Q":

Rett inn på slavesylinder:

Blir spennende å se hvordan dette funker.
Fjerner jo ganske mye harde rør så væskevolum blir jo faktisk vesentlig mindre i systemet.
Er helt klart fordeler og ulemper med dette.
Oh, slangen jeg har bestilt er helt sort, så det ser litt mer originalt ut.
-n

Ny clutch-slange.
Fra hard-line:
Utenom hard-line "Q":
Rett inn på slavesylinder:
Blir spennende å se hvordan dette funker.
Fjerner jo ganske mye harde rør så væskevolum blir jo faktisk vesentlig mindre i systemet.
Er helt klart fordeler og ulemper med dette.
Oh, slangen jeg har bestilt er helt sort, så det ser litt mer originalt ut.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Div vedlikehold
31.10.2009
Byttet olje, filter, bremsevæske, bremseslanger.
Byttet olje, filter, bremsevæske, bremseslanger.
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: nope`s 2001 NBFL Sport (oppdatert 02.08.2009) Nye Bilder!
selge den???? hehe 

x 99 10th anniversary 1,8 (3934/7500)
Re: nope`s 2001 NBFL Sport (oppdatert 02.08.2009) Nye Bilder!
Selge? Har ikke noen planer om det nei.fa10 wrote:selge den???? hehe
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: nope`s 2001 NBFL Sport (oppdatert 02.08.2009) Nye Bilder!
noen som har lyst på bilen din -n? 

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |