Page 10 of 24

Posted: 16 Sep 2009, 22:07
by Kjakan
Hvorfor har du autopass egentlig? Med mindre du pendler til Strømstad er den overflødig. Frivillig storebror-ser-deg-brikke...

Posted: 16 Sep 2009, 22:16
by nope-mx5
Kjakan wrote:Hvorfor har du autopass egentlig? Med mindre du pendler til Strømstad er den overflødig. Frivillig storebror-ser-deg-brikke...
Sparer mye i bommen i moss bl.a, slipper å stoppe i autopass bomringer.
Ser ikke noen grunn til ikke bruke autopass :)

Dessuten pendlet jeg til Oslo hver dag før, og brukte bilen i jobb hvor jeg var rundt i Østfold og Oslo.
Autopass gjør ting mye mer behagelig.

-n

Posted: 17 Oct 2009, 09:42
by nope-mx5
Da var vinterdekka på igjen, og jeg har kommet til en konklusjon ang. Michelin Arctic something... De SUGER :p

3-4 varmegrader, litt fuktig vei, slakk sving og 2nd gir og forsiktig gass = rumpa på bilen sklir rett ut...
Ikke akkurat morsomt når man ikke vil det ut på E6 :)

Blir definitivt noen andre vinterdekk neste gang ja.
(Men siden jeg fikk de nye til 499,- pr.dekk i sær 195/55-15 dim, får det være greit).

Kan jo også være noe med at jeg gikk fra R888 til piggfritt :)

-n

Posted: 17 Oct 2009, 09:45
by knekten
Kjakan wrote:Hvorfor har du autopass egentlig? Med mindre du pendler til Strømstad er den overflødig. Frivillig storebror-ser-deg-brikke...
Nå blir man vel registrert av storebror uansett brikke eller ikke... Og man sparer kr på å ha den...

Posted: 17 Oct 2009, 09:53
by DrHolm
ikke noen bombe at vinterdekk suger på våt asfalt i plussgrader. men om de i tillegg suger på snø og is, DA skjønner jeg tegninga.

Hakka R til det dobbelte pr. dekk suger også i samme miljø, men er sykt bra når det gjelder.
det samma gjelder IceGuard 20 dekka.

Posted: 17 Oct 2009, 09:55
by nope-mx5
knekten wrote:
Kjakan wrote:Hvorfor har du autopass egentlig? Med mindre du pendler til Strømstad er den overflødig. Frivillig storebror-ser-deg-brikke...
Nå blir man vel registrert av storebror uansett brikke eller ikke... Og man sparer kr på å ha den...
Det stemmer bra.
Alle biler som passerer bomringen tas bilde av.

-n

Posted: 17 Oct 2009, 11:41
by Harald
nope-mx5 wrote:3-4 varmegrader, litt fuktig vei, slakk sving og 2nd gir og forsiktig gass = rumpa på bilen sklir rett ut...

problemet er ?! :D

Posted: 17 Oct 2009, 11:44
by nope-mx5
Harald wrote:
nope-mx5 wrote:3-4 varmegrader, litt fuktig vei, slakk sving og 2nd gir og forsiktig gass = rumpa på bilen sklir rett ut...

problemet er ?! :D
Når man holder 20km/t og kjører pent og ikke prøver legge den ut? :)

-n

Posted: 17 Oct 2009, 12:01
by DrHolm
oppskrift:

fullt rattutslag, heel-toe og styre rumpa med gassen. funker hver gang.
bare husk å ha clutch beinet klart, en evt. kontra kan være lei.. ;)

god fornøyelse.

MVH
"Heel-Toe-Hero"

Posted: 31 Oct 2009, 09:27
by nope-mx5
Bestilt en småting igjen :)

Ny clutch-slange.
Fra hard-line:
Image

Utenom hard-line "Q":
Image

Rett inn på slavesylinder:
Image

Blir spennende å se hvordan dette funker.
Fjerner jo ganske mye harde rør så væskevolum blir jo faktisk vesentlig mindre i systemet.
Er helt klart fordeler og ulemper med dette.

Oh, slangen jeg har bestilt er helt sort, så det ser litt mer originalt ut.

-n

Posted: 31 Oct 2009, 09:30
by Vegard
Hater den linja, fikk bøyd min litt når jeg bytta slave hadde en til liggende så da var det jo *bare* å bytte! Men slangen du har bestilt var jo fin, uten grisehalen som orginale har.

Div vedlikehold

Posted: 04 Nov 2009, 11:45
by nope-mx5
31.10.2009

Byttet olje, filter, bremsevæske, bremseslanger.

Re: nope`s 2001 NBFL Sport (oppdatert 02.08.2009) Nye Bilder!

Posted: 02 Dec 2009, 20:32
by fa10
selge den???? hehe :D

Re: nope`s 2001 NBFL Sport (oppdatert 02.08.2009) Nye Bilder!

Posted: 02 Dec 2009, 21:08
by nope-mx5
fa10 wrote:selge den???? hehe :D
Selge? Har ikke noen planer om det nei.

-n

Re: nope`s 2001 NBFL Sport (oppdatert 02.08.2009) Nye Bilder!

Posted: 03 Dec 2009, 08:29
by DrHolm
noen som har lyst på bilen din -n? ;)