Page 10 of 24
Posted: 16 Sep 2009, 22:07
by Kjakan
Hvorfor har du autopass egentlig? Med mindre du pendler til Strømstad er den overflødig. Frivillig storebror-ser-deg-brikke...
Posted: 16 Sep 2009, 22:16
by nope-mx5
Kjakan wrote:Hvorfor har du autopass egentlig? Med mindre du pendler til Strømstad er den overflødig. Frivillig storebror-ser-deg-brikke...
Sparer mye i bommen i moss bl.a, slipper å stoppe i autopass bomringer.
Ser ikke noen grunn til ikke bruke autopass
Dessuten pendlet jeg til Oslo hver dag før, og brukte bilen i jobb hvor jeg var rundt i Østfold og Oslo.
Autopass gjør ting mye mer behagelig.
-n
Posted: 17 Oct 2009, 09:42
by nope-mx5
Da var vinterdekka på igjen, og jeg har kommet til en konklusjon ang. Michelin Arctic something... De SUGER :p
3-4 varmegrader, litt fuktig vei, slakk sving og 2nd gir og forsiktig gass = rumpa på bilen sklir rett ut...
Ikke akkurat morsomt når man ikke vil det ut på E6
Blir definitivt noen andre vinterdekk neste gang ja.
(Men siden jeg fikk de nye til 499,- pr.dekk i sær 195/55-15 dim, får det være greit).
Kan jo også være noe med at jeg gikk fra R888 til piggfritt
-n
Posted: 17 Oct 2009, 09:45
by knekten
Kjakan wrote:Hvorfor har du autopass egentlig? Med mindre du pendler til Strømstad er den overflødig. Frivillig storebror-ser-deg-brikke...
Nå blir man vel registrert av storebror uansett brikke eller ikke... Og man sparer kr på å ha den...
Posted: 17 Oct 2009, 09:53
by DrHolm
ikke noen bombe at vinterdekk suger på våt asfalt i plussgrader. men om de i tillegg suger på snø og is, DA skjønner jeg tegninga.
Hakka R til det dobbelte pr. dekk suger også i samme miljø, men er sykt bra når det gjelder.
det samma gjelder IceGuard 20 dekka.
Posted: 17 Oct 2009, 09:55
by nope-mx5
knekten wrote:Kjakan wrote:Hvorfor har du autopass egentlig? Med mindre du pendler til Strømstad er den overflødig. Frivillig storebror-ser-deg-brikke...
Nå blir man vel registrert av storebror uansett brikke eller ikke... Og man sparer kr på å ha den...
Det stemmer bra.
Alle biler som passerer bomringen tas bilde av.
-n
Posted: 17 Oct 2009, 11:41
by Harald
nope-mx5 wrote:3-4 varmegrader, litt fuktig vei, slakk sving og 2nd gir og forsiktig gass = rumpa på bilen sklir rett ut...
problemet er ?!

Posted: 17 Oct 2009, 11:44
by nope-mx5
Harald wrote:nope-mx5 wrote:3-4 varmegrader, litt fuktig vei, slakk sving og 2nd gir og forsiktig gass = rumpa på bilen sklir rett ut...
problemet er ?!

Når man holder 20km/t og kjører pent og ikke prøver legge den ut?
-n
Posted: 17 Oct 2009, 12:01
by DrHolm
oppskrift:
fullt rattutslag, heel-toe og styre rumpa med gassen. funker hver gang.
bare husk å ha clutch beinet klart, en evt. kontra kan være lei..
god fornøyelse.
MVH
"Heel-Toe-Hero"
Posted: 31 Oct 2009, 09:27
by nope-mx5
Bestilt en småting igjen
Ny clutch-slange.
Fra hard-line:
Utenom hard-line "Q":
Rett inn på slavesylinder:
Blir spennende å se hvordan dette funker.
Fjerner jo ganske mye harde rør så væskevolum blir jo faktisk vesentlig mindre i systemet.
Er helt klart fordeler og ulemper med dette.
Oh, slangen jeg har bestilt er helt sort, så det ser litt mer originalt ut.
-n
Posted: 31 Oct 2009, 09:30
by Vegard
Hater den linja, fikk bøyd min litt når jeg bytta slave hadde en til liggende så da var det jo *bare* å bytte! Men slangen du har bestilt var jo fin, uten grisehalen som orginale har.
Div vedlikehold
Posted: 04 Nov 2009, 11:45
by nope-mx5
31.10.2009
Byttet olje, filter, bremsevæske, bremseslanger.
Re: nope`s 2001 NBFL Sport (oppdatert 02.08.2009) Nye Bilder!
Posted: 02 Dec 2009, 20:32
by fa10
selge den???? hehe

Re: nope`s 2001 NBFL Sport (oppdatert 02.08.2009) Nye Bilder!
Posted: 02 Dec 2009, 21:08
by nope-mx5
fa10 wrote:selge den???? hehe

Selge? Har ikke noen planer om det nei.
-n
Re: nope`s 2001 NBFL Sport (oppdatert 02.08.2009) Nye Bilder!
Posted: 03 Dec 2009, 08:29
by DrHolm
noen som har lyst på bilen din -n?
