kjøp en ekstra bakluke..
problemet løst..
en luke uten bagasjestativ, en med
Baggasjebrett til Mx5
Moderator: Styremedlemmer
Hvorfor det? "Classic carrier" som Mojo-91 har kan tas av forholdsvis enkelt og raskt.HF-mx5T wrote:kjøp en ekstra bakluke..
problemet løst..
en luke uten bagasjestativ, en med
Hele diskusjonen om det er pent eller ikke vil ingen "vinne", da smaken som nevnt utallige ganger alltid vil være delt.
Jeg tror imidlertid vi her kanskje også ser et slags generasjons-skille som også bekrefter hvilket unikum MX5/Miata er. Den appellerer ofte til tilhengere av gamle engelske roadstere, og der er et chroma bagasjebrett på bakluken et "must". Jeg har selv sansen for "classic carrier" bagasjebrettet, men ikke på bilen HELE tiden.
Samtidig appellerer bilen også til litt mer yngre generasjoner med turbo, vinge, plast-styling og Playstation i øynene. Et "classic carrier" bagasjebrett blir nok HELT feil for mange av disse.
Uansett tror jeg vi alle kan være enige om at bilen har et usedvanlig flott, klassisk og tidløst utseende som appellerer både til "gamle damer" (som det ble nevnt i et annet innlegg her), "voksne" anglofile bilelskere og turbogenerasjonen. Hvilken andre bilmodeller gjør det?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
- Status: Offline
Enig, men som mitt innlegg tilsier så synes jeg det ødelegger de klassiske linjene, det er ikke det at jeg vil ha masse plast der i stedet. "Problemet" med cabrioleter generelt er jo, i mitt syn som designer, at når du tar ned taket så forsvinner mange linjer, da kan det se litt enkelt ut, men akkurat her er MX-5en veldig pen, og da vil jeg hverken ha vinge eller annet der, selv om en liten leppe på bagasjerommet kan være pent. Men er ikke meningen å kverrulera om dette, vet at alle mener sitt. Ville bare forklare hva jeg menteHansT wrote: Hele diskusjonen om det er pent eller ikke vil ingen "vinne", da smaken som nevnt utallige ganger alltid vil være delt.
Jeg tror imidlertid vi her kanskje også ser et slags generasjons-skille som også bekrefter hvilket unikum MX5/Miata er. Den appellerer ofte til tilhengere av gamle engelske roadstere, og der er et chroma bagasjebrett på bakluken et "must". Jeg har selv sansen for "classic carrier" bagasjebrettet, men ikke på bilen HELE tiden.
Samtidig appellerer bilen også til litt mer yngre generasjoner med turbo, vinge, plast-styling og Playstation i øynene. Et "classic carrier" bagasjebrett blir nok HELT feil for mange av disse.
Uansett tror jeg vi alle kan være enige om at bilen har et usedvanlig flott, klassisk og tidløst utseende som appellerer både til "gamle damer" (som det ble nevnt i et annet innlegg her), "voksne" anglofile bilelskere og turbogenerasjonen. Hvilken andre bilmodeller gjør det?

Det er ikke mye som skal til for å gjøre denne bilen til det fineste som er på veien (kanskje utenom 911-993 i min mening), vinge er overflødig, og er ikke glad i Fast and Furious type greier (selv om litt performance og noen altezza lykter osv. er meget tøft), men noen er det, og som du sier er det med på å gjøre denne bilen veldig spesiell. Hvor mange biler fra 1990 som går rundt kan folk tro er nesten nye i disse dager utenom nettopp denne.