Risting i bilen
Moderator: Styremedlemmer
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670
- Status: Offline
-
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 752
Hei! Har samme problem. Rister ikke i rattet og hjula bak er snor rette og i absolutt ballanse med nye toyo dekk, hadde samme følelsen med vinterdekk, men ikke så tydelig då de var mykere.
Mest risiting i rett under 60km/t ikke sånn veldig plagsomt, kjennes ut som dårlig balanserte bakhjul,,evt kjøring på vaskebrett med små riller. Hjula er som sagt helt rette og balansert nylig og dobbelt sjekka.
Har gamle original dempere med eibach fjører, mulig det er årsaken? At demperene ikke er bra nok for de stive fjærene?
Virker ok så lenge jeg kjører på blodstrøkent asfaltdekk.
Demperene virker ok når jeg trykker de ned og gynger på bilen, ikke noen "etterdønninger", samt ene bakdemper er ny. Rister like mye på høyre og ventre side når jeg kjører.
Mest risiting i rett under 60km/t ikke sånn veldig plagsomt, kjennes ut som dårlig balanserte bakhjul,,evt kjøring på vaskebrett med små riller. Hjula er som sagt helt rette og balansert nylig og dobbelt sjekka.
Har gamle original dempere med eibach fjører, mulig det er årsaken? At demperene ikke er bra nok for de stive fjærene?
Virker ok så lenge jeg kjører på blodstrøkent asfaltdekk.
Demperene virker ok når jeg trykker de ned og gynger på bilen, ikke noen "etterdønninger", samt ene bakdemper er ny. Rister like mye på høyre og ventre side når jeg kjører.
99 MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
Sorry, men har vært så mye de siste dagene.. Skal prøve å få tid på sondag, hvis det passer for deg.. Rister ennå jaBanzaibaggen wrote:Har enda ikke hørt noe. Har du fått orden på ristinga?knekten wrote:Ringer deg i morgen jeg.. Takk for tilbudBanzaibaggen wrote:Eller så kan du få låne vinterhjula mine. Bor jo like bortig gata. Ring meg på 90529528.
Hilsen Knekten
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
Det sies at MX-5/Miata er veldig var for urunde dekk. Søk på "60 mph shimmy". Kanskje det kan være dette (altså urunde dekk, ikke at dette skjer i 60 mph....)? Dersom du låner dekk fra en bil som ikke rister og det heller ikke rister hos deg kan dette indikere urunde dekk. Mine 2 øre... 

92 1,6 NA sort m/tan interiør