Page 2 of 2

Posted: 29 May 2009, 11:16
by indahla
+1

Posted: 03 Jun 2009, 12:04
by Terondo
Enig med Espen.

Er for så vidt ikke så veldig tilhenger av disse Hero variantene, men det trenger ikke å bety noe. Det er alltid personlige preferanser som teller. Og slik må det jo nesten være for at endel bilprodusenter skal få solgt en eneste bil. MX-5 blir vel aldri feil, uansett hvilken versjon man velger, men om jeg skulle valgt ville MSM vært førstevalget, fremfor ny NC også.

Posted: 03 Jun 2009, 13:18
by Miatapowers
Eg kunne og tenkt meg en mazdaspeed forran HERO, men hadde sikkert blitt en sport før mazdaspeed, en mazdaspeed er igrunn bare en sport med turbo, steike dyr turbo igrunn, de fleste med mazdaspeed har jo trimmet masse i tilleg, hvorfor ikke begynne på en sport da, :lol: like ulovlig å trimme de begge..

Posted: 03 Jun 2009, 13:26
by indahla
StianOppistov wrote:like ulovlig å trimme de begge..
men litt mindre sjanse for å bli oppdaget med en MSM.

Posted: 03 Jun 2009, 13:30
by Miatapowers
indahla wrote:
StianOppistov wrote:like ulovlig å trimme de begge..
men litt mindre sjanse for å bli oppdaget med en MSM.
Tja kanskje, men steike dyrt bare for å vera litt mer sikker, :lol: aldri opplevd at eg må opne noe panser eg, og vet de at den turbo ikke er originalt da, de fleste biler har jo turbo i disse dager, så lenge man ikke støyer, igrunn så er det mer straffbart å trimme mazdaspeed, da denne er tatt inn på unntaksregelen, skal vera dønn original da, er vel ikke lov å bytte hjul engang,,

Posted: 03 Jun 2009, 13:34
by Hauk
...og du slipper å stresse ved EU-kontrollene. Er det snurre så er det snurre.

Posted: 03 Jun 2009, 14:05
by indahla
StianOppistov wrote:igrunn så er det mer straffbart å trimme mazdaspeed, da denne er tatt inn på unntaksregelen, skal vera dønn original da, er vel ikke lov å bytte hjul engang,,
Mer straffbart..? Tja... Jeg vet iallefall hva jeg mener er verst av å trimme en NA fra 90 til 200hk eller en MSM fra 180 til 200hk.

Posted: 03 Jun 2009, 14:05
by Miatapowers
Hauk wrote:...og du slipper å stresse ved EU-kontrollene. Er det snurre så er det snurre.
Joa igrunn litt rett i dette, men er det verdt de vel 100000kr extra bilen koster, pluss de har da aldri hatt noe problem med å eu godkjenne mine biler,

Posted: 03 Jun 2009, 15:35
by biXen
Ikke alt som gjelder på bygdå som er like enkelt i byen.

Posted: 03 Jun 2009, 16:14
by Miatapowers
biXen wrote:Ikke alt som gjelder på bygdå som er like enkelt i byen.
er det derfor det er så mangen så reiser til byen for å godkjenne sine extreme biler da kanskje,, :roll:
her på landet så er biltilsynet ganske så aktive med å ta stikkprøver av biler så er nett eu godkjent,,

Posted: 03 Jun 2009, 16:52
by EspenAndre
Er det en hemmelighet at det er mer enn en turbo som er forskjellen på en Sport og en MSM eller overdriver vi litt?

At de fleste har trimmet masse er også overdrevet...
De fleste med MSM har trimmet meget moderat ifht. hva de som trimmer N/A driver med...!

Tipper man kommer endel høyere i pris om man skal gjøre en sport identisk med en MSM istedetfor å bare kjøpe en MSM

Spesielle biler vil alltid ha høy verdi for noen,
er en bil stylet profesjonelt og brukt som demobil, som denne HERO,
vil naturligvis prisen bli høy for en som like gjerne kjøper en
standard MX-5 og slenger på ny fanger og sideskjørt..

Posted: 03 Jun 2009, 17:11
by Kolbotn
Hero er iallefall KUN et stylingkit laget av Tyske Postert.
Ikke et særlig fint et heller.

Posted: 03 Jun 2009, 17:14
by biXen
StianOppistov wrote: er det derfor det er så mangen så reiser til byen for å godkjenne sine extreme biler da kanskje,, :roll:
her på landet så er statens vegvesen ganske så aktive med å ta stikkprøver av biler så er nett eu godkjent,,
Er vel forskjell på å godkjenne det en plass og antall kontroller som tas og hvor vennlige de som tar kontrollen er. Tror man finner mest pirkne assholes i byene og rundt europaveiene pga. det har mer innvirkning på totalstatistikken, og alt handler om tall.

Posted: 03 Jun 2009, 17:18
by Miatapowers
biXen wrote:
StianOppistov wrote: er det derfor det er så mangen så reiser til byen for å godkjenne sine extreme biler da kanskje,, :roll:
her på landet så er statens vegvesen ganske så aktive med å ta stikkprøver av biler så er nett eu godkjent,,
Er vel forskjell på å godkjenne det en plass og antall kontroller som tas og hvor vennlige de som tar kontrollen er. Tror man finner mest pirkne assholes i byene og rundt europaveiene pga. det har mer innvirkning på totalstatistikken, og alt handler om tall.
Ja kanskje, men her på bygden så alle kjentsfolk, og er det noe de mener er snusk, så blir man sjekket, slikt er det ikke i byer, og når det gjelder mazdaspeed, så vet eg bare om en av de alle i norge så ikke er trimmet, men er vel nok off topics nå, :lol:

Posted: 03 Jun 2009, 17:36
by DrHolm
om det er ulovlig turbo eller presse på en evt. pkk, har ikke så mye å si. er ikke no punkt på et pkk skjema.. men treffer du på "riktig" kar og det ser ut som et gammalt kloakk anlegg så kan han sikkert gjøre en sak ut av det.

men tilbake til topic :P , jeg ville ikke kjørt en HERO styla, men en MSM med orginalt understell hadde jeg evt. kjørt med. ;)