Effektmåling av bil med iPhone/iPod Touch
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
- Status: Offline
Veit ikke helt hvor mye en måling går for jeg, men sikkert noen andre her inne som har peiling:)
og ArildH, vet ikke om resultatet ditt er så oppsiktsvekkende dårlig jeg? det er jo 116hk på Veiva orginalt, med drivverkstap på ca 25% så er det jo orginalt 87hk på bakhjula... tatt i betraktning at bilen er nesten 20 år gammel så er egentlig ikke 5-6hk så mye?!
og ArildH, vet ikke om resultatet ditt er så oppsiktsvekkende dårlig jeg? det er jo 116hk på Veiva orginalt, med drivverkstap på ca 25% så er det jo orginalt 87hk på bakhjula... tatt i betraktning at bilen er nesten 20 år gammel så er egentlig ikke 5-6hk så mye?!
Takker for greit og enkelt svar.. Spørs om ikke jeg må kjøpe iphone nå...Kolbotn wrote:Ja, enkelt forklart så måler vel programmet g-krefter via en rekke sensorer som er i telefonen og gjør utregningene basert på vekta av deg og bilen...
Telefonen kan stå i holderen eller noe bare. trykker på "GO" knappen og den gir deg grønt lys til å gi gass samtidig som den starter målingen.

Hilsen Knekten
- Miatapowers
- 7200 RPM
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
kommer helt ann på hvilket abb. du skal ha... Men, er jo rykter om at det kommer en ny Iphone nå snart da... Det apple showet starter vel nå en av dagene til uken, så er kanskje smart å smøre seg med litt tålmodighet slik at man får den nyeste eventuelt?StianOppistov wrote:Må nesten ha en slik iphone eg også da, min sony ericsen er jo allerede fucket så, men er det noen plass så er mer lønnsom enn andre å kjøpe en slik sak..
Iphonene er tross alt ett år gammel nå, er en høy pris for en så "gammel" telefon..
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
stiller med min til torsdag Arild!
setter 10,- på 110whp. noen høyere, (eller lavere?)
setter 10,- på 110whp. noen høyere, (eller lavere?)
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Mulig du har forstått det, men denne regner jo ut HP utifra G-krefter. Da blir det jo på hjula, som er det som faktisk skaper G-krefter..Kolbotn wrote:Hvis du vil ha tallene på bakhjula må du jo sette inn drivverkstap da!?! Eller så får du jo hester på svinghjulet?!?
Edit: leste på app'en at man skulle 0 for wheel hp...
Hvorfor fikk jeg 90hk med 25% tap og 78 med 0% tap?
Mats: både dynobox og dynolicious er program på iphone, du må ikke ha begge:)
For å regne ut HP i motoren blir det derfor motsatt enn normalt (normalt regner man jo tap fra motor til hjul, men her blir det fra hjul til motor). 25% tap gir høyere HP på motoren enn med 0% tap (som jo gir samme HP i motoren som på hjula).
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
- Miatapowers
- 7200 RPM
Er det noen så har tenkt på at dekk osv spiller inn, girutvekslingen vil ikke den også spille inn, feks en bil med høyt gir, vil den gi mer utslag enn en med lavt gir,,indahla wrote:Mulig du har forstått det, men denne regner jo ut HP utifra G-krefter. Da blir det jo på hjula, som er det som faktisk skaper G-krefter..Kolbotn wrote:Hvis du vil ha tallene på bakhjula må du jo sette inn drivverkstap da!?! Eller så får du jo hester på svinghjulet?!?
Edit: leste på app'en at man skulle 0 for wheel hp...
Hvorfor fikk jeg 90hk med 25% tap og 78 med 0% tap?
Mats: både dynobox og dynolicious er program på iphone, du må ikke ha begge:)
For å regne ut HP i motoren blir det derfor motsatt enn normalt, 25% tap gir høyere HP på motoren enn med 0% tap (som jo gir samme HP i motoren som på hjula).
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.