Posted: 12 Jul 2009, 11:09
Hadde jo egentlig tenkt å vente, men ble for nysgjerrig, og ungene ute av huset, så ble det å kjøre nedpå jobben med MX5`n.
Kjente på ristinga bak at felger eller spindel har skader.
Bare konsentrert om skader på forstilling først, så får få den opp på jiggen og litt opp i været.
Fjæra bak venstre side knekt også.
Alu felgene bak bare å hive også, uansett ingen vits i to.

Liten skade på innerskjerm, ingen synlige på rammevanger.
Oppmålinger viser også det samme.
Bare et justeringtrekk på låsplata, så stemmer øvre kryssmål også.
Legger nedpå panser, så vises godt at panserhengsler har fått noen skader.
Har ekstra liggende hjemme.

Hive på skjerm og dør, ser at ting begynner å passe.
Legg merke til felger/dekk :
Ekte GM stålfelg med 185/65/15", avbalansert og blir grundig vasket,
i mangel av alufelg får disse duge, så jeg kommer meg hjem i kveld.
Med ny dør på plass, vises det hvor mye bakskjerm/B-stolpe er trykt inn.
Skulle tatt flere bilder under trekking, men glemmer det under jobbinga, bruker jo ikke det vanligvis.

Trekke bakplate litt bakover, og høyre bakskjerm ut, så passer utskiftet bakluke også.
Ikke så nøye på åpninger ennå, da begge bakskjermer skal skiftes ut senere i høst, men nok til at høyre baklykt kan skiftes ut og kan monteres.

Får trekt og tøyd litt i kalesje-mekanismen også, så den blir såpass at jeg får det på plass, bilen blir for det meste stående ute, begge garasjene er allerede opptatt av andre biler.
Etter en vask og litt innvendig støvsuging er den klar til hjemturen.
Ser jo faktisk bra ut med de felgene også, ET39, så de er jo lovlige også.
Har jo 50% på dekk på jobb, så får få tak i noen billig dekk med litt annen profil.
Ikke noe særlig å se på panseråpning/skjerm, men kan kjøres hjem.
Forsikring og skilter ordnet før helga.

Får ta en garasjerunde og finne frem:
Støtdempere bak, skifter begge.
Bærebroer øvre og nedre, pluss spindel begge sider, ser på 4-hjulskontroll hva som trengs å skiftes.
Panserhengsler.
Siderute høyre side.
Satser på ledig forstillingsbukk på mandag etter jobb, så 4-hjulskontroll og eventuelle utskiftninger av deler kan gjøres samtidig.
anser
Kjente på ristinga bak at felger eller spindel har skader.
Bare konsentrert om skader på forstilling først, så får få den opp på jiggen og litt opp i været.
Fjæra bak venstre side knekt også.
Alu felgene bak bare å hive også, uansett ingen vits i to.
Liten skade på innerskjerm, ingen synlige på rammevanger.
Oppmålinger viser også det samme.
Bare et justeringtrekk på låsplata, så stemmer øvre kryssmål også.
Legger nedpå panser, så vises godt at panserhengsler har fått noen skader.
Har ekstra liggende hjemme.

Hive på skjerm og dør, ser at ting begynner å passe.
Legg merke til felger/dekk :
Ekte GM stålfelg med 185/65/15", avbalansert og blir grundig vasket,

i mangel av alufelg får disse duge, så jeg kommer meg hjem i kveld.
Med ny dør på plass, vises det hvor mye bakskjerm/B-stolpe er trykt inn.
Skulle tatt flere bilder under trekking, men glemmer det under jobbinga, bruker jo ikke det vanligvis.
Trekke bakplate litt bakover, og høyre bakskjerm ut, så passer utskiftet bakluke også.
Ikke så nøye på åpninger ennå, da begge bakskjermer skal skiftes ut senere i høst, men nok til at høyre baklykt kan skiftes ut og kan monteres.
Får trekt og tøyd litt i kalesje-mekanismen også, så den blir såpass at jeg får det på plass, bilen blir for det meste stående ute, begge garasjene er allerede opptatt av andre biler.

Etter en vask og litt innvendig støvsuging er den klar til hjemturen.
Ser jo faktisk bra ut med de felgene også, ET39, så de er jo lovlige også.
Har jo 50% på dekk på jobb, så får få tak i noen billig dekk med litt annen profil.
Ikke noe særlig å se på panseråpning/skjerm, men kan kjøres hjem.
Forsikring og skilter ordnet før helga.
Får ta en garasjerunde og finne frem:
Støtdempere bak, skifter begge.
Bærebroer øvre og nedre, pluss spindel begge sider, ser på 4-hjulskontroll hva som trengs å skiftes.
Panserhengsler.
Siderute høyre side.
Satser på ledig forstillingsbukk på mandag etter jobb, så 4-hjulskontroll og eventuelle utskiftninger av deler kan gjøres samtidig.
anser