Page 2 of 2

Posted: 26 Sep 2009, 22:14
by LoKi
Kjakan wrote:Det blir for dumt med 1.8 i hardcore-utgaven ja. Det ultimate hadde vært 2.0 Sport ribbet ned til 950kg. Egentlig er det tomsete at modellen kaller seg "sport", når sportslighet er hele cluet med mx5 i seg selv.
Ferrari har vært meget dyktige på å holde vekten nede på innstegsmodellene sin, der har den ligget stabilt på 1350-1400kg helt siden 70-tallet. Ser at også Lamborghini har fokusert mer på vekt de siste årene, på tross av bruk av 4wd.
Porsche har dog, som samtlige tyskere, est ut som en bolledeig.
Word.
En kollega har en 2001 997 turbo, og den bilen er diger azz. Den er direkte SVÆR.

Posted: 26 Sep 2009, 22:41
by biXen
En 2001 er nok en 996 og ikke 997. Og Porscher kan ese ut så mye de vil, 911 er uansett fantastisk.

Kanskje enda viktigere for Mazda totalt at familiebilene blir slankere på vekta, så det blir litt rom for sprekere sportsbiler innenfor de ekle CO2 målene.

Posted: 27 Sep 2009, 00:50
by LoKi
Kanskje jeg husker feil årstall da, mener bestemt han sa det var en 997.
Men samma det, jeg synes den nye 911'en har mista all sjarm, og det er ikke en pen bil lengre. Det er jo dog en smakssak, så det kan diskuteres i det uendelige. Bilen i seg selv er jo selvfølgelig vanvittig.

Men ja, ned med vekta!