Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
vel... 100% sikker på at det kommer fra vannpumpa nå...
eneste som står igjen nå er å plukke av registerreima, og ut med vannpumpa også på med pakning og sammen igjen,det blir gjort i morgen...
har aldri rørt en registerreim før, og etter alt arbeidet nå så gidder eg ikke skru alt opp igjen fordi eg satte den en tann feil en plass, så får med meg en mekaniker kompis i morgen
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
Om det er en OEM (original) mazda vannpumpe så er denne egentlig laget for å ikke bruke pakning pga. den er så fint maskinert, så den skal ha tetningsmasse istedenfor.
Men en uoriginal skal ha vanlig pakning.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
Enig med han over meg, er sannsynligvis vannpumpen det er lekkasje på og da lekker det nok ikke der pakningsflaten er men mellom lageret og akslingen, et ganske vanlig problem på eldre vannpumper.
Da vannpumpen røk på bmw'n min (vannpumpe er vannpumpe uansett bilmerke stort sett..) så var det rundt akslingen det var lekkasje. Begynte med at det kun dryppet men det tok ikke lange tiden fra de første dråpene kom til det var så ille at en kort kjøretur var nok til å tømme en hel ekspansjonstank med kjølevann. Den gangen byttet jeg bare vannpumpe og problemet var ute av verden.