Page 2 of 2

Posted: 05 Oct 2009, 19:16
by nope-mx5
Kolbotn wrote:Mx-3 blokk? er ikke den 6 sylindra a?
Den kom i en skikkelig kjip 1.6 90hk utgave også.

Jeg hadde V6 modellen, og den var igrunn artig.
Veldig fin lyd på den :)

-n

Posted: 05 Oct 2009, 19:43
by Kolbotn
aha, da skjønner jeg:) hadde bare hørt om verdens minste v6er jeg;)

Posted: 05 Oct 2009, 22:01
by Miatapowers
Kolbotn wrote:aha, da skjønner jeg:) hadde bare hørt om verdens minste v6er jeg;)
verdens minste er det ikke iallefall, har da hørt om 1.2 eller noe slikt.. :lol: det fine med mx-3 v6 er at den gromme motoren til mx-6 med over 200hk passer rett i, og dette er ikke så lett å se..

Posted: 05 Oct 2009, 22:05
by Miatapowers
kodvaag wrote:Barstad var bilmekaniker, og han som kjøpte bilen av meg.

420.000 km? øøø... jeg trodde den var gått 200.000 miles ca? :D

edit:
Og jada, bilen var kvikk og fin i motoren.
Nærmet seg 230000, noe eg trodde var lite når eg ble lurt selv, min første miata, og tenkte ikke miles.. men bilen var da i grei stand den, fast og fin i foringer, osv.

Posted: 05 Oct 2009, 22:14
by nope-mx5
StianOppistov wrote:
Kolbotn wrote:aha, da skjønner jeg:) hadde bare hørt om verdens minste v6er jeg;)
verdens minste er det ikke iallefall, har da hørt om 1.2 eller noe slikt.. :lol: det fine med mx-3 v6 er at den gromme motoren til mx-6 med over 200hk passer rett i, og dette er ikke så lett å se..
Stemmer greit.
Men er vel minste serieproduserte V6 tror jeg.
V6 fra Mx-6 og Probe passer rett i (KLDE), de hadde 165hk, men man fikk også en japansk versjon med litt andre kammer etc.
Den hadde 197hk (KLZE).
Den var ca. 5cm bredere, og grei å se forskjell på fra 1.8 om man visste hva man skulle se etter :)

-n

Posted: 05 Oct 2009, 23:06
by Hauk
nope-mx5 wrote:Men er vel minste serieproduserte V6 tror jeg.
V6 fra Mx-6 og Probe passer rett i (KLDE), de hadde 165hk, men man fikk også en japansk versjon med litt andre kammer etc.
Den hadde 197hk (KLZE).
Den var ca. 5cm bredere, og grei å se forskjell på fra 1.8 om man visste hva man skulle se etter :)
Sporer litt av her nå. :)

Ja, MX-3erns 1,8 V6 var den minste (motorvolum-messig) serieproduserte V6eren. I hvert fall da den kom på tidlig 90-tall. Finnes en 2,0 V6 (~145 hk) i samme serie, som vi her på berget fikk i Xedos 6. Den 2-litern fantes også i en j-spec version på ca 160 gamp.

(Kjørte MX-6 fra 2000 til 2004.)

Posted: 05 Oct 2009, 23:09
by nope-mx5
Hauk wrote:
nope-mx5 wrote:Men er vel minste serieproduserte V6 tror jeg.
V6 fra Mx-6 og Probe passer rett i (KLDE), de hadde 165hk, men man fikk også en japansk versjon med litt andre kammer etc.
Den hadde 197hk (KLZE).
Den var ca. 5cm bredere, og grei å se forskjell på fra 1.8 om man visste hva man skulle se etter :)
Sporer litt av her nå. :)

Ja, MX-3erns 1,8 V6 var den minste (motorvolum-messig) serieproduserte V6eren. I hvert fall da den kom på tidlig 90-tall. Finnes en 2,0 V6 (~145 hk) i samme serie, som vi her på berget fikk i Xedos 6. Den 2-litern fantes også i en j-spec version på ca 160 gamp.

(Kjørte MX-6 fra 2000 til 2004.)
Litt mer offtopic :)

2.0l V6`n er kjent for å være besatt :p
den heter vel KFZE om jeg ikke husker feil.
Og alle som monterte den i Mx3, fikk ras og masse issues etterpå.
Han ene fikk bl.a motorbrann :)

Etter det, så turte ingen på forumet å velge den motoren, haha :)

-n

Posted: 05 Oct 2009, 23:26
by Kolbotn
Var minste serieproduserte jeg tenkte på når jeg skrev
det...

Posted: 06 Oct 2009, 08:36
by Steinar
Både Lancia og Ford har produsert V6 motorer med mindre slagvolum enn Mazda. (Lancia 1754 cc, Ford 1812 cc, Mazda 1845 cc.)

Steinar

Posted: 06 Oct 2009, 21:01
by jean-eric
Som er serieproduserte også?