Posted: 05 Oct 2009, 19:16
Den kom i en skikkelig kjip 1.6 90hk utgave også.Kolbotn wrote:Mx-3 blokk? er ikke den 6 sylindra a?
Jeg hadde V6 modellen, og den var igrunn artig.
Veldig fin lyd på den

-n
Den kom i en skikkelig kjip 1.6 90hk utgave også.Kolbotn wrote:Mx-3 blokk? er ikke den 6 sylindra a?
verdens minste er det ikke iallefall, har da hørt om 1.2 eller noe slikt..Kolbotn wrote:aha, da skjønner jeg:) hadde bare hørt om verdens minste v6er jeg;)
Nærmet seg 230000, noe eg trodde var lite når eg ble lurt selv, min første miata, og tenkte ikke miles.. men bilen var da i grei stand den, fast og fin i foringer, osv.kodvaag wrote:Barstad var bilmekaniker, og han som kjøpte bilen av meg.
420.000 km? øøø... jeg trodde den var gått 200.000 miles ca?![]()
edit:
Og jada, bilen var kvikk og fin i motoren.
Stemmer greit.StianOppistov wrote:verdens minste er det ikke iallefall, har da hørt om 1.2 eller noe slikt..Kolbotn wrote:aha, da skjønner jeg:) hadde bare hørt om verdens minste v6er jeg;)det fine med mx-3 v6 er at den gromme motoren til mx-6 med over 200hk passer rett i, og dette er ikke så lett å se..
Sporer litt av her nå.nope-mx5 wrote:Men er vel minste serieproduserte V6 tror jeg.
V6 fra Mx-6 og Probe passer rett i (KLDE), de hadde 165hk, men man fikk også en japansk versjon med litt andre kammer etc.
Den hadde 197hk (KLZE).
Den var ca. 5cm bredere, og grei å se forskjell på fra 1.8 om man visste hva man skulle se etter
Litt mer offtopicHauk wrote:Sporer litt av her nå.nope-mx5 wrote:Men er vel minste serieproduserte V6 tror jeg.
V6 fra Mx-6 og Probe passer rett i (KLDE), de hadde 165hk, men man fikk også en japansk versjon med litt andre kammer etc.
Den hadde 197hk (KLZE).
Den var ca. 5cm bredere, og grei å se forskjell på fra 1.8 om man visste hva man skulle se etter![]()
Ja, MX-3erns 1,8 V6 var den minste (motorvolum-messig) serieproduserte V6eren. I hvert fall da den kom på tidlig 90-tall. Finnes en 2,0 V6 (~145 hk) i samme serie, som vi her på berget fikk i Xedos 6. Den 2-litern fantes også i en j-spec version på ca 160 gamp.
(Kjørte MX-6 fra 2000 til 2004.)