Conversion kit fra flyin miata og sprut som Mrinzane sier litt lenger opp i tråden. Diffen din holder kanskje en meter eller to så må nok bytte den å. Nye stikkakslinger og mellomaksel må også inn.Stehu wrote:Ok, har en Mazdaspeed motor med 6 trinns kassa på vei over dammen nokså snart tenker jeg. Da må jeg spørre, er det bare å fjerne gamle girkassen/motor og så sette det bolt on?
Mazdaspeed Motor/girkasse i en NA
Moderator: Styremedlemmer
- Mx-Jan
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 697
- Status: Offline
93 Miata Special Edition. Brilliant Black/Tan. Garage vary.Torsen. Nb Dash/Dør.Carputer.Koni.Energy
- Miatapowers
- 7200 RPM
Nå har han en 97mod, så diff skal tåle det,Mx-Jan wrote:Conversion kit fra flyin miata og sprut som Mrinzane sier litt lenger opp i tråden. Diffen din holder kanskje en meter eller to så må nok bytte den å. Nye stikkakslinger og mellomaksel må også inn.Stehu wrote:Ok, har en Mazdaspeed motor med 6 trinns kassa på vei over dammen nokså snart tenker jeg. Da må jeg spørre, er det bare å fjerne gamle girkassen/motor og så sette det bolt on?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
kjøpte viewtopic.php?t=11897.
Denne trenger eksosanlegg, clutch, bremser, manifold og datasprut. Satte nettopp inn min første orde hos FM istad
Edit: Det er denne som kanskje skal få Mazdaspeed motor og girkasse. men hva mer trenger jeg enn det?
Denne trenger eksosanlegg, clutch, bremser, manifold og datasprut. Satte nettopp inn min første orde hos FM istad

Edit: Det er denne som kanskje skal få Mazdaspeed motor og girkasse. men hva mer trenger jeg enn det?
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Nå er jo biltilsynet såpass trangsynt at slikt får man garantert problemer med.
Om bilen din er norsk, er den vel eldre enn 10 år. Og da er vel ikke kreftene noe problemer å få gjennom. Så lenge Mazda går god for at motoren kan monteres i det chassiet, skal det vel gå greit. Biltilsynet vil nok uansett prøve å stikke kjepper i hjulene på deg.
Lykke til i alle fall. Personlig ville jeg heller valgt en BP-Z3 motor, og konvertert den. For om Mazda skal godkjenne noe må det vel være basert på ekstra vekt, og krefter. Så da ville jeg heller hatt en BP-Z3 motor med litt gøy innmat. Den har jo S-VT (variable ventil tider). Og den motoren blir levert med turbo i Australia i utgaven Mazda MX-5 SP. Da leverer den kjekke 210HP. Så om man skal henvende seg til utlandet for å få papirer kunne man vel fort spurt Australia om papirer på en slik motor istede.
Om bilen din er norsk, er den vel eldre enn 10 år. Og da er vel ikke kreftene noe problemer å få gjennom. Så lenge Mazda går god for at motoren kan monteres i det chassiet, skal det vel gå greit. Biltilsynet vil nok uansett prøve å stikke kjepper i hjulene på deg.
Lykke til i alle fall. Personlig ville jeg heller valgt en BP-Z3 motor, og konvertert den. For om Mazda skal godkjenne noe må det vel være basert på ekstra vekt, og krefter. Så da ville jeg heller hatt en BP-Z3 motor med litt gøy innmat. Den har jo S-VT (variable ventil tider). Og den motoren blir levert med turbo i Australia i utgaven Mazda MX-5 SP. Da leverer den kjekke 210HP. Så om man skal henvende seg til utlandet for å få papirer kunne man vel fort spurt Australia om papirer på en slik motor istede.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
må spør da, passer 1.8 kassene over på 1.6 motorene også?Harald wrote:motor og kasse passer sammen mellom alle årsmodeller mx na og nb..
min har 2004 kasse, på 93? motor
de tåler vel litt mer enn 1.6 kassene rekner eg med?
Mx-5 1.6 91 mod. Hvit [x]
Skoda Octavia 1.8 20v (RS skinninteriør fra 04) 97 mod.
Citroen Berlingo 2009 90dieseldyrkrefte med snurbo (firmabil)
Skoda Octavia 1.8 20v (RS skinninteriør fra 04) 97 mod.
Citroen Berlingo 2009 90dieseldyrkrefte med snurbo (firmabil)
jaDtomaso wrote:må spør da, passer 1.8 kassene over på 1.6 motorene også?Harald wrote:motor og kasse passer sammen mellom alle årsmodeller mx na og nb..
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
- Vegard
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 0
5 trinns kassene er vel de samme omtrent? Eller har jeg missa noe der.Dtomaso wrote:må spør da, passer 1.8 kassene over på 1.6 motorene også?Harald wrote:motor og kasse passer sammen mellom alle årsmodeller mx na og nb..
Er 6 trinns kassene som er regnet som sterke vel? Hvor MSM 6 trinns er litt forskjellig fra de andre 6 trinns? No 'coating' på gira?
Eller er jeg på jordet...

- Miatapowers
- 7200 RPM
5 trinns er samme ja, og 6 trinn skal vera sterkere, litt rart synest eg da det er flere beveglige deler, men er vel mye det at 1970 kontra 2000 tallet gjør at det er bedre utviklet.. våres 5 trinns er jo basert på tidlige modeller av rx 2-7 og mazda 626-929 osv..Vegard wrote:5 trinns kassene er vel de samme omtrent? Eller har jeg missa noe der.Dtomaso wrote:må spør da, passer 1.8 kassene over på 1.6 motorene også?Harald wrote:motor og kasse passer sammen mellom alle årsmodeller mx na og nb..
Er 6 trinns kassene som er regnet som sterke vel? Hvor MSM 6 trinns er litt forskjellig fra de andre 6 trinns? No 'coating' på gira?
Eller er jeg på jordet...
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH