Kjakan wrote:tor340 wrote:Hei, jeg tok en tur i det fine været til Rudskogen idag. Møtte kun 2 stk. til med MX5 (Kjakan og AJB) og det var dårlig oppmøte av MX5 syntes jeg. Det var mye artig kjøring å se på og MX5éne kjørte godt de. Jeg kjørte ikke selv (pyse).

Hyggelig å slå av en kort prat!
Arild - det var AJF, Uggla og jeg som kjørte der idag.
Det var morsomt å konkurrere med Uggla i en identisk bil med samme ytelser, vi kjørte sammen i to av heatene og dertil mange runder. Vi lå i ræva på hverandre i mange, mange runder og fikk racet skikkelig. AJF var dessverre for sterk for meg ut på der...
Treffet var så som så. Altfor korte heat, og de lisensierte bilene ble favorisert mtp kjøretid hele dagen dessverre. Men var jo usedvanlig godt vær, noe som gjorde det til en herlig lørdag når man kunne cruise hjemover med taket nede.
Var arig å møte likesinnede å få pratet litt MX5 igjen, du husket nicket mitt nesten riktig Tor
Uggla hadde første dag på bane i dag, og tar jeg ikke feil er det en til her inne som eri ferd med å bli bitt av bane basillen
Som nenvt sol og fint vær, arrangement som sådan var ikke like idyllisk. Alt for mye biler (over 100biler) lange køer i depoet, ca 20 min avbrudd for lisensierte biler pr time og påslipp av biler i puljer som kosekvent ble flagget av etter 6-8runder (er jo først da en har rytmen, nei takke meg til feks NSK treff hvor jeg fint kan få kjørt 15 runder før noen truer med å flagge av) gjorde at det ikke ble veldig mye kjøring. Jeg var på Rudskogen fra 1030 til 1500 og fikk kjørt i underkant av 30 runder (inkludert på- og nedkjølingsrunder). Synes det er drøyt å belale 750kr (inngang+ parkering+ kjøring) for å få kjørt under 10 min pr time...

ikke bare mye biler i depo men også mye trafikk på banen resulterte i at jeg ikke fikk mer en 5-6 runder uten å bli hefte av andre, beste tid for dagen ble i følge racechrono 1.10.3
Var mye fete porscher og se men dagens tøffeste var etter min mening trackday M5en, den ene gangen jeg så den nedeover langstreket uten noe drifte tull gikk det noe helt sykt, rå bil med en motor som virket meget kontant..
På trass av venting var det gøy å endelig få kjørt litt på bane igjen

'
Ellers kan jeg nevne at jeg hadde tidens korteste sesongforberedelser i dag, var hos svigers kl 08oo i dag morgen og la om fra vinterdekk til slicks og peilet olje, så bar det direkte til Rudskogen, er herlig med bil som bare går og går
Neste bilaktivietet for min del blir EU- kontroll 23.04..