bender wrote:Vidar wrote:Kjøpte du den i Oslo ?
Ja. I vinter. Er pusset og hel-lakkert+++ etter det,for den var ikke bra når jeg kjøpte den.
Skal kjøpe mx5.
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Mener jeg prata med han som eide den før deg like før han solgte den.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Rockfordman
- 500 RPM
- Posts: 64
- Joined: 19 Jul 2004, 02:00
- Location: Trondheim
- Contact:
- Status: Offline
Ja. Går jo ann det. Har du nå bilder av bilen da? Mail adressen min er Juliansv87@hotmail.combender wrote:Sitat Rockfordman:har ikke så mye penger akkurat nå. de siste slantene mine kommer ikke før til høsten. så sitter vel på en 60 lapper ca nå.
Har det ikke travelt jeg. Kan se på den når det passer og vente med evt kjøp til du får penger
Send noen bilder til meg å da brg91@hotmail.com, pratet med en kar oppe i dalene engang som hadde en sånn en , stod på ett verksted dær. Var sikkert deg det da?
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
- Rockfordman
- 500 RPM
- Posts: 64
- Joined: 19 Jul 2004, 02:00
- Location: Trondheim
- Contact:
- Status: Offline
ellers så er jeg åpen for flere mx5 selgere i trondheimsområdet som skal selge sine sen 91-93 modeller etterhvert 
Så denne og tok bilde når jeg var på biltreff på kbs tidligere denne måneden. likte den her veldig godt! Syntes felgene passa perfekt! Hva slaks stylingkit er det?
http://www.home.no/biltreff/mx5foran.jpg
kan det være din 91brg?

Så denne og tok bilde når jeg var på biltreff på kbs tidligere denne måneden. likte den her veldig godt! Syntes felgene passa perfekt! Hva slaks stylingkit er det?
http://www.home.no/biltreff/mx5foran.jpg
kan det være din 91brg?
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
dette med veivakselen er ikke ett reelt problem... det er i 99% av tilfellene feil gjort på verksted... så lengst ting akkurat der blir repparert på rigtig måte er ikke dette noe problem
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Det er ikke et problem, men det kan bli et problem. Og da blir det dyrt..
Jeg gikk for en 92 eller 93 pga veiv problemet og mulighet for å åpne bagasjeluken i fra kupeen.
Jeg gikk for en 92 eller 93 pga veiv problemet og mulighet for å åpne bagasjeluken i fra kupeen.
glaibilenmin wrote:dette med veivakselen er ikke ett reelt problem... det er i 99% av tilfellene feil gjort på verksted... så lengst ting akkurat der blir repparert på rigtig måte er ikke dette noe problem
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Rockfordman wrote:ellers så er jeg åpen for flere mx5 selgere i trondheimsområdet som skal selge sine sen 91-93 modeller etterhvert
Så denne og tok bilde når jeg var på biltreff på kbs tidligere denne måneden. likte den her veldig godt! Syntes felgene passa perfekt! Hva slaks stylingkit er det?
http://www.home.no/biltreff/mx5foran.jpg
kan det være din 91brg?
Det er min ja, frontfangeren kommer fra VIS-Racing i statene. Har sideskjørt i samma stuk men skal bytte til ett par fra RB tror jeg.
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
- Rockfordman
- 500 RPM
- Posts: 64
- Joined: 19 Jul 2004, 02:00
- Location: Trondheim
- Contact:
- Status: Offline
Utrolig clean og lekker bil du har da. Hva slaks felger er det da? synes de passa utrolig godt til bilen!91BRG wrote:Rockfordman wrote:ellers så er jeg åpen for flere mx5 selgere i trondheimsområdet som skal selge sine sen 91-93 modeller etterhvert
Så denne og tok bilde når jeg var på biltreff på kbs tidligere denne måneden. likte den her veldig godt! Syntes felgene passa perfekt! Hva slaks stylingkit er det?
http://www.home.no/biltreff/mx5foran.jpg
kan det være din 91brg?
Det er min ja, frontfangeren kommer fra VIS-Racing i statene. Har sideskjørt i samma stuk men skal bytte til ett par fra RB tror jeg.
- Rockfordman
- 500 RPM
- Posts: 64
- Joined: 19 Jul 2004, 02:00
- Location: Trondheim
- Contact:
- Status: Offline
Satt på Autodb og kikket og fant denne: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=474056
Er prisen stiv eller er det bare meg? hvor mye er en slik bil verdt ut ifra de opplysningene som er gitt?
Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
Er prisen stiv eller er det bare meg? hvor mye er en slik bil verdt ut ifra de opplysningene som er gitt?
Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Nei, er ikke det.
Eneste er at bladet Autofeil skrev at det var vanskeligere å få tak i deler til Miata enn MX5.
MX5 og Miata bruker de samme delene....
Eneste er at bladet Autofeil skrev at det var vanskeligere å få tak i deler til Miata enn MX5.
MX5 og Miata bruker de samme delene....
Rockfordman wrote: Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Rockfordman
- 500 RPM
- Posts: 64
- Joined: 19 Jul 2004, 02:00
- Location: Trondheim
- Contact:
- Status: Offline
Vidar wrote:Nei, er ikke det.
Eneste er at bladet Autofeil skrev at det var vanskeligere å få tak i deler til Miata enn MX5.
MX5 og Miata bruker de samme delene....Rockfordman wrote: Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
Men hvis det gjør at Miataene ligger lavere i pris kan gjerne Autosmil fortsette å skrive sånn

- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Når jeg skulle kjøpe bil, så lette jeg etter en Miata og ikke MX5
Først og fremst fordi Miata har mer ekstrautstyr.
Og så er den også penere.
Først og fremst fordi Miata har mer ekstrautstyr.
Og så er den også penere.
Rockfordman wrote:Men hvis det gjør at Miataene ligger lavere i pris kan gjerne Autosmil fortsette å skrive sånnVidar wrote:Nei, er ikke det.
Eneste er at bladet Autofeil skrev at det var vanskeligere å få tak i deler til Miata enn MX5.
MX5 og Miata bruker de samme delene....Rockfordman wrote: Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Sier du helt til du skal selge en miata selv =)Rockfordman wrote: Men hvis det gjør at Miataene ligger lavere i pris kan gjerne Autosmil fortsette å skrive sånn
Smaken er som baken.... det må uansett være noe av det letteste å bytte om, du tenker vel på bakluken/skiltåpningen...Vidar wrote:Og så er den også penere.
Da jeg var på utkikk etter min andre, (den første var en Miata) ville jeg ikke legge begrensninger annet enn årsmodell og farge, bedre å gå for en som er mest mulig strøken. Det er også kjent at de ikke er så nøye når de fikser biler etter skader, evt hellakkering ...i statene...
Men når det er sagt.. hadde jeg hatt en strøken Mx5 og en strøken Miata for hånd, så hadde jeg valgt Miata... kun pga. utstyret!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Hm... Føler jeg må hive meg inn i "utstyr-debatten", selv om jeg sitter i glasshus med en 10th Anniversary....
Slik jeg ser det er det ikke noe poeng med mest mulig dill-dall og mikk på en roadster. Den skal være enklest mulig både når det gjelder utstyr og mekanikk, og kjøre-gleden er det viktigste.
Derfor ville JEG valgt en velholdt basis-modell fremfor en løen LE til samme pris. Når man skal selge igjen er det gunstig med MASSE utstyr har jeg erfart

Slik jeg ser det er det ikke noe poeng med mest mulig dill-dall og mikk på en roadster. Den skal være enklest mulig både når det gjelder utstyr og mekanikk, og kjøre-gleden er det viktigste.
Derfor ville JEG valgt en velholdt basis-modell fremfor en løen LE til samme pris. Når man skal selge igjen er det gunstig med MASSE utstyr har jeg erfart

- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Så du mener : Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør 
I norge så finns det mange kjedelige veier.. Jeg kjører slike transportetapper av og til.. Og da er det veldig greit å ha en dill-dall-dings som gjør at du slipper å trampe på gassen i flere timer..

I norge så finns det mange kjedelige veier.. Jeg kjører slike transportetapper av og til.. Og da er det veldig greit å ha en dill-dall-dings som gjør at du slipper å trampe på gassen i flere timer..
motorhead wrote:Hm... Føler jeg må hive meg inn i "utstyr-debatten", selv om jeg sitter i glasshus med en 10th Anniversary....![]()
Slik jeg ser det er det ikke noe poeng med mest mulig dill-dall og mikk på en roadster. Den skal være enklest mulig både når det gjelder utstyr og mekanikk, og kjøre-gleden er det viktigste.
Derfor ville JEG valgt en velholdt basis-modell fremfor en løen LE til samme pris. Når man skal selge igjen er det gunstig med MASSE utstyr har jeg erfart
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive