Skal kjøpe mx5.

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Mener jeg prata med han som eide den før deg like før han solgte den.
bender wrote:
Vidar wrote:Kjøpte du den i Oslo ?
Ja. I vinter. Er pusset og hel-lakkert+++ etter det,for den var ikke bra når jeg kjøpte den.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Rockfordman
500 RPM
500 RPM
Posts: 64
Joined: 19 Jul 2004, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Rockfordman »

bender wrote:Sitat Rockfordman:har ikke så mye penger akkurat nå. de siste slantene mine kommer ikke før til høsten. så sitter vel på en 60 lapper ca nå.

Har det ikke travelt jeg. Kan se på den når det passer og vente med evt kjøp til du får penger :D
Ja. Går jo ann det. Har du nå bilder av bilen da? Mail adressen min er Juliansv87@hotmail.com
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Send noen bilder til meg å da brg91@hotmail.com, pratet med en kar oppe i dalene engang som hadde en sånn en , stod på ett verksted dær. Var sikkert deg det da?
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
User avatar
Rockfordman
500 RPM
500 RPM
Posts: 64
Joined: 19 Jul 2004, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Rockfordman »

ellers så er jeg åpen for flere mx5 selgere i trondheimsområdet som skal selge sine sen 91-93 modeller etterhvert :)

Så denne og tok bilde når jeg var på biltreff på kbs tidligere denne måneden. likte den her veldig godt! Syntes felgene passa perfekt! Hva slaks stylingkit er det?

http://www.home.no/biltreff/mx5foran.jpg

kan det være din 91brg?
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

dette med veivakselen er ikke ett reelt problem... det er i 99% av tilfellene feil gjort på verksted... så lengst ting akkurat der blir repparert på rigtig måte er ikke dette noe problem
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Det er ikke et problem, men det kan bli et problem. Og da blir det dyrt..
Jeg gikk for en 92 eller 93 pga veiv problemet og mulighet for å åpne bagasjeluken i fra kupeen.
glaibilenmin wrote:dette med veivakselen er ikke ett reelt problem... det er i 99% av tilfellene feil gjort på verksted... så lengst ting akkurat der blir repparert på rigtig måte er ikke dette noe problem
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Rockfordman wrote:ellers så er jeg åpen for flere mx5 selgere i trondheimsområdet som skal selge sine sen 91-93 modeller etterhvert :)

Så denne og tok bilde når jeg var på biltreff på kbs tidligere denne måneden. likte den her veldig godt! Syntes felgene passa perfekt! Hva slaks stylingkit er det?

http://www.home.no/biltreff/mx5foran.jpg

kan det være din 91brg?

Det er min ja, frontfangeren kommer fra VIS-Racing i statene. Har sideskjørt i samma stuk men skal bytte til ett par fra RB tror jeg.
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
User avatar
Rockfordman
500 RPM
500 RPM
Posts: 64
Joined: 19 Jul 2004, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Rockfordman »

91BRG wrote:
Rockfordman wrote:ellers så er jeg åpen for flere mx5 selgere i trondheimsområdet som skal selge sine sen 91-93 modeller etterhvert :)

Så denne og tok bilde når jeg var på biltreff på kbs tidligere denne måneden. likte den her veldig godt! Syntes felgene passa perfekt! Hva slaks stylingkit er det?

http://www.home.no/biltreff/mx5foran.jpg

kan det være din 91brg?

Det er min ja, frontfangeren kommer fra VIS-Racing i statene. Har sideskjørt i samma stuk men skal bytte til ett par fra RB tror jeg.
Utrolig clean og lekker bil du har da. Hva slaks felger er det da? synes de passa utrolig godt til bilen!
User avatar
Rockfordman
500 RPM
500 RPM
Posts: 64
Joined: 19 Jul 2004, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Rockfordman »

Satt på Autodb og kikket og fant denne: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=474056
Er prisen stiv eller er det bare meg? hvor mye er en slik bil verdt ut ifra de opplysningene som er gitt?

Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Nei, er ikke det.
Eneste er at bladet Autofeil skrev at det var vanskeligere å få tak i deler til Miata enn MX5.
MX5 og Miata bruker de samme delene....
Rockfordman wrote: Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Rockfordman
500 RPM
500 RPM
Posts: 64
Joined: 19 Jul 2004, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Rockfordman »

Vidar wrote:Nei, er ikke det.
Eneste er at bladet Autofeil skrev at det var vanskeligere å få tak i deler til Miata enn MX5.
MX5 og Miata bruker de samme delene....
Rockfordman wrote: Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?

Men hvis det gjør at Miataene ligger lavere i pris kan gjerne Autosmil fortsette å skrive sånn :D
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Når jeg skulle kjøpe bil, så lette jeg etter en Miata og ikke MX5
Først og fremst fordi Miata har mer ekstrautstyr.
Og så er den også penere.
Rockfordman wrote:
Vidar wrote:Nei, er ikke det.
Eneste er at bladet Autofeil skrev at det var vanskeligere å få tak i deler til Miata enn MX5.
MX5 og Miata bruker de samme delene....
Rockfordman wrote: Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
Men hvis det gjør at Miataene ligger lavere i pris kan gjerne Autosmil fortsette å skrive sånn :D
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Rockfordman wrote: Men hvis det gjør at Miataene ligger lavere i pris kan gjerne Autosmil fortsette å skrive sånn :D
Sier du helt til du skal selge en miata selv =)

Vidar wrote:Og så er den også penere.
Smaken er som baken.... det må uansett være noe av det letteste å bytte om, du tenker vel på bakluken/skiltåpningen...

Da jeg var på utkikk etter min andre, (den første var en Miata) ville jeg ikke legge begrensninger annet enn årsmodell og farge, bedre å gå for en som er mest mulig strøken. Det er også kjent at de ikke er så nøye når de fikser biler etter skader, evt hellakkering ...i statene...

Men når det er sagt.. hadde jeg hatt en strøken Mx5 og en strøken Miata for hånd, så hadde jeg valgt Miata... kun pga. utstyret!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Hm... Føler jeg må hive meg inn i "utstyr-debatten", selv om jeg sitter i glasshus med en 10th Anniversary.... :?
Slik jeg ser det er det ikke noe poeng med mest mulig dill-dall og mikk på en roadster. Den skal være enklest mulig både når det gjelder utstyr og mekanikk, og kjøre-gleden er det viktigste.
Derfor ville JEG valgt en velholdt basis-modell fremfor en løen LE til samme pris. Når man skal selge igjen er det gunstig med MASSE utstyr har jeg erfart :oops:
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Så du mener : Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør :)

I norge så finns det mange kjedelige veier.. Jeg kjører slike transportetapper av og til.. Og da er det veldig greit å ha en dill-dall-dings som gjør at du slipper å trampe på gassen i flere timer..
motorhead wrote:Hm... Føler jeg må hive meg inn i "utstyr-debatten", selv om jeg sitter i glasshus med en 10th Anniversary.... :?
Slik jeg ser det er det ikke noe poeng med mest mulig dill-dall og mikk på en roadster. Den skal være enklest mulig både når det gjelder utstyr og mekanikk, og kjøre-gleden er det viktigste.
Derfor ville JEG valgt en velholdt basis-modell fremfor en løen LE til samme pris. Når man skal selge igjen er det gunstig med MASSE utstyr har jeg erfart :oops:
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply