Page 2 of 4
Posted: 21 Jul 2004, 16:33
by Vidar
Mener jeg prata med han som eide den før deg like før han solgte den.
bender wrote:Vidar wrote:Kjøpte du den i Oslo ?
Ja. I vinter. Er pusset og hel-lakkert+++ etter det,for den var ikke bra når jeg kjøpte den.
Posted: 21 Jul 2004, 17:45
by Rockfordman
bender wrote:Sitat Rockfordman:har ikke så mye penger akkurat nå. de siste slantene mine kommer ikke før til høsten. så sitter vel på en 60 lapper ca nå.
Har det ikke travelt jeg. Kan se på den når det passer og vente med evt kjøp til du får penger

Ja. Går jo ann det. Har du nå bilder av bilen da? Mail adressen min er
Juliansv87@hotmail.com
Posted: 21 Jul 2004, 20:26
by 91BRG
Send noen bilder til meg å da
brg91@hotmail.com, pratet med en kar oppe i dalene engang som hadde en sånn en , stod på ett verksted dær. Var sikkert deg det da?
Posted: 21 Jul 2004, 20:46
by Rockfordman
ellers så er jeg åpen for flere mx5 selgere i trondheimsområdet som skal selge sine sen 91-93 modeller etterhvert
Så denne og tok bilde når jeg var på biltreff på kbs tidligere denne måneden. likte den her veldig godt! Syntes felgene passa perfekt! Hva slaks stylingkit er det?
http://www.home.no/biltreff/mx5foran.jpg
kan det være din 91brg?
Posted: 21 Jul 2004, 23:48
by glaibilenmin
dette med veivakselen er ikke ett reelt problem... det er i 99% av tilfellene feil gjort på verksted... så lengst ting akkurat der blir repparert på rigtig måte er ikke dette noe problem
Posted: 22 Jul 2004, 00:07
by Vidar
Det er ikke et problem, men det kan bli et problem. Og da blir det dyrt..
Jeg gikk for en 92 eller 93 pga veiv problemet og mulighet for å åpne bagasjeluken i fra kupeen.
glaibilenmin wrote:dette med veivakselen er ikke ett reelt problem... det er i 99% av tilfellene feil gjort på verksted... så lengst ting akkurat der blir repparert på rigtig måte er ikke dette noe problem
Posted: 22 Jul 2004, 20:10
by 91BRG
Rockfordman wrote:ellers så er jeg åpen for flere mx5 selgere i trondheimsområdet som skal selge sine sen 91-93 modeller etterhvert
Så denne og tok bilde når jeg var på biltreff på kbs tidligere denne måneden. likte den her veldig godt! Syntes felgene passa perfekt! Hva slaks stylingkit er det?
http://www.home.no/biltreff/mx5foran.jpg
kan det være din 91brg?
Det er min ja, frontfangeren kommer fra VIS-Racing i statene. Har sideskjørt i samma stuk men skal bytte til ett par fra RB tror jeg.
Posted: 22 Jul 2004, 23:49
by Rockfordman
91BRG wrote:Rockfordman wrote:ellers så er jeg åpen for flere mx5 selgere i trondheimsområdet som skal selge sine sen 91-93 modeller etterhvert
Så denne og tok bilde når jeg var på biltreff på kbs tidligere denne måneden. likte den her veldig godt! Syntes felgene passa perfekt! Hva slaks stylingkit er det?
http://www.home.no/biltreff/mx5foran.jpg
kan det være din 91brg?
Det er min ja, frontfangeren kommer fra VIS-Racing i statene. Har sideskjørt i samma stuk men skal bytte til ett par fra RB tror jeg.
Utrolig clean og lekker bil du har da. Hva slaks felger er det da? synes de passa utrolig godt til bilen!
Posted: 14 Aug 2004, 13:35
by Rockfordman
Satt på Autodb og kikket og fant denne:
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=474056
Er prisen stiv eller er det bare meg? hvor mye er en slik bil verdt ut ifra de opplysningene som er gitt?
Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
Posted: 14 Aug 2004, 15:18
by Vidar
Nei, er ikke det.
Eneste er at bladet Autofeil skrev at det var vanskeligere å få tak i deler til Miata enn MX5.
MX5 og Miata bruker de samme delene....
Rockfordman wrote:
Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
Posted: 14 Aug 2004, 18:07
by Rockfordman
Vidar wrote:Nei, er ikke det.
Eneste er at bladet Autofeil skrev at det var vanskeligere å få tak i deler til Miata enn MX5.
MX5 og Miata bruker de samme delene....
Rockfordman wrote:
Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
Men hvis det gjør at Miataene ligger lavere i pris kan gjerne Autosmil fortsette å skrive sånn

Posted: 14 Aug 2004, 18:18
by Vidar
Når jeg skulle kjøpe bil, så lette jeg etter en Miata og ikke MX5
Først og fremst fordi Miata har mer ekstrautstyr.
Og så er den også penere.
Rockfordman wrote:Vidar wrote:Nei, er ikke det.
Eneste er at bladet Autofeil skrev at det var vanskeligere å få tak i deler til Miata enn MX5.
MX5 og Miata bruker de samme delene....
Rockfordman wrote:
Synes også det virker som Miataene ligger lavere i pris enn Mx5. Noen grunn til dette?
Men hvis det gjør at Miataene ligger lavere i pris kan gjerne Autosmil fortsette å skrive sånn

Posted: 14 Aug 2004, 19:29
by EspenAndre
Rockfordman wrote:
Men hvis det gjør at Miataene ligger lavere i pris kan gjerne Autosmil fortsette å skrive sånn

Sier du helt til du skal selge en miata selv =)
Vidar wrote:Og så er den også penere.
Smaken er som baken.... det må uansett være noe av det letteste å bytte om, du tenker vel på bakluken/skiltåpningen...
Da jeg var på utkikk etter min andre, (den første var en Miata) ville jeg ikke legge begrensninger annet enn årsmodell og farge, bedre å gå for en som er mest mulig strøken. Det er også kjent at de ikke er så nøye når de fikser biler etter skader, evt hellakkering ...i statene...
Men når det er sagt.. hadde jeg hatt en strøken Mx5 og en strøken Miata for hånd, så hadde jeg valgt Miata... kun pga. utstyret!
Posted: 15 Aug 2004, 03:08
by motorhead
Hm... Føler jeg må hive meg inn i "utstyr-debatten", selv om jeg sitter i glasshus med en 10th Anniversary....
Slik jeg ser det er det ikke noe poeng med mest mulig dill-dall og mikk på en roadster. Den skal være enklest mulig både når det gjelder utstyr og mekanikk, og kjøre-gleden er det viktigste.
Derfor ville JEG valgt en velholdt basis-modell fremfor en løen LE til samme pris. Når man skal selge igjen er det gunstig med MASSE utstyr har jeg erfart

Posted: 15 Aug 2004, 10:03
by Vidar
Så du mener : Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør
I norge så finns det mange kjedelige veier.. Jeg kjører slike transportetapper av og til.. Og da er det veldig greit å ha en dill-dall-dings som gjør at du slipper å trampe på gassen i flere timer..
motorhead wrote:Hm... Føler jeg må hive meg inn i "utstyr-debatten", selv om jeg sitter i glasshus med en 10th Anniversary....
Slik jeg ser det er det ikke noe poeng med mest mulig dill-dall og mikk på en roadster. Den skal være enklest mulig både når det gjelder utstyr og mekanikk, og kjøre-gleden er det viktigste.
Derfor ville JEG valgt en velholdt basis-modell fremfor en løen LE til samme pris. Når man skal selge igjen er det gunstig med MASSE utstyr har jeg erfart
