Hardtop fra gasolin.no

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Re: Hardtop fra gasolin.no

Post by LoKi »

uggla wrote:Her er info:
http://www.miata.net/garage/hardtop/

Så de veier mellom 40 og 50 lbs, altså fra 18,1kg til 22,7 kg.

Vil tro at min tidlige ulakkerte hardtop uten varmetråder veier ca. 40 lbs, mens de senere lakkerte utgavene med varmetråder veier nærmere 50 lbs.
Så bare det faktum at disse uoriginale veier 40 kg, diskvalifiserer de som et alternativer, IMHO.
Den originale er uhåndterlig nok som den er.

20 kg ekstra er MYE (bla, bla, racing, høyt tyngdepunkt, bla, bla, performance, understell, bla, bla, bensinforbruk, nyttevekt, bla, bla....*rant*).

Magster
Selv om prisen er latterlig lav, og det frister som fy, så må jeg si +1 til Magga her. Dobbel vekt utelukker den så fremt bilen skal brukes til "performance".
For en gjennomsnittlig kar som ikke bryr seg om slikt, så må dette dog være midt i blinken. Men montering må være pyton..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Hayaku
1000 RPM
1000 RPM
Medlemsnummer: 983

Post by Hayaku »

Sikker på at 40kg ikke er med transport-ramme? De sendes sikkert ikke "løse"..
Har tidligere styrt litt med støping av båter, og om denne er i glassfiber har jeg vondt for å forstå hvordan den kan veie 40Kg. Da er glassfiberen TJUKK! 8)
petterbw

Post by petterbw »

vil tippe det er fakt vekt som er oppgitt ja. så den veier nok ikke så langt unna de originale. og den vil vel funke fint som vinterhardtop for de som skulle ønske det. men skulle likt å se noen bilder av innsiden. der finnes det mange forskjellige løsninger (i hvertfall 2)
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 0

Post by Vegard »

uggla wrote:Her er info:
http://www.miata.net/garage/hardtop/

Så de veier mellom 40 og 50 lbs, altså fra 18,1kg til 22,7 kg.

Vil tro at min tidlige ulakkerte hardtop uten varmetråder veier ca. 40 lbs, mens de senere lakkerte utgavene med varmetråder veier nærmere 50 lbs.
Så bare det faktum at disse uoriginale veier 40 kg, diskvalifiserer de som et alternativer, IMHO.
Den originale er uhåndterlig nok som den er.

20 kg ekstra er MYE (bla, bla, racing, høyt tyngdepunkt, bla, bla, performance, understell, bla, bla, bensinforbruk, nyttevekt, bla, bla....*rant*).

Magster
Den veier garantert ikke mere.

Skrive leif evt som andre antyder, frakt vekt i en solid tre kasse.
Post Reply