Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
petterbw wrote:tråkker sikkert på noen tær her, men seriøst folkens. 5+ år uten å slite de ut?? hva er da vitsen med å ha sportsbil??
da kan man likegreit selge bilen til noen som har mer glede av den.
Det er en allsidig bil, selv om bruksområdet er snevert. (Et oxymoron)
Poenget er vel at den ikke trenger å kjøres som en sportsbil, men nytes som en landeveiscruiser når det er pent vær.
Vi har nok mange klubbmedlemmer som ser på bilen sin som en Roadster først og sportsbil etterpå, og bruker den som en fritidsbåt. Kun ute i pent vær, og nyter turen for turen
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Nei, men det er da innlysende at det er flere ting som blir vurdert enn bare kjøreegenskapene.
Bilen er tross alt en cab, og en billig en sådan. Og veldig mange har denne som en 2. eller 3. bil, og gjør alle daglige ting med familiekassen.
Må ta av skylappene, Petter. Det handler ikke bare om hylende dekk i hver sving for alle som kjører MX-5.
Hadde den vært 100% sportsbil, så hadde den hatt tak!
Rebecka - 1993 Perlemor
LoKi wrote:Hadde den vært 100% sportsbil, så hadde den hatt tak!
min har tak :p
selvfølgelig skal en ikke presse bilen til det ytterste når en bare skal på butikken å kjøpe egg. men hvis det er det eneste en skal så skjønner jeg ikke helt hvorfor en har valgt denne bilen.
det skal også sies at jeg sliter litt med å se hvordan man klarer å ikke slite ut dekkene på 5år. har aldri klart å beholde dekk mer enn 3 (selv på familietralla)
Den er driftssikker, kabriolet, økonomisk å kjøre, billig å forsikre, har sportslige kjøreegenskaper, er pen å se på og er lett å parkere på grunn av sin beskjedne størrelse.
And the list goes on..
"Vitsen" med å kjøpe denne bilen er all of the above and then some, og om man ikke pendler, så kjører man ikke så steike mye. Ikke alle er så late som deg
Kjerringa til naboen til blabla har gifta seg inn i en kollen-familie. Hun kjører en 2007 Mercedes CLS 55 AMG. DA snakker du om folk som kjøper bil uten å forstå.
At folk koser seg 3000 km i året med MX5'en sin finner jeg fullt forståelig
Rebecka - 1993 Perlemor
petterbw wrote:kjøpe mx5 for å kjøre sakte på solfyllte sommerdager blir helt feil. da var det ikke kjøreegenskapene en så etter når en valgte bilen....
Nå er det faktisk ikke du som bestemmer hvorfor folk skal ha en MX-5 heller. Man kan kjøre en MX-5 ganske fort uten å "flerre av" dekka hvert 2. år om man stort sett kjører i det fine halvåret.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Trådstarter har fått svar på det han ville ha svar på, og da har tråden også en arkivarisk nytte. Da blir det ressurssløsing å rydde i pisspreik som skjer etterpå
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black