Jeg er ganske harry, så 3 mps er jo halvfeit denbiXen wrote:Mazda 5 hadde en ganske hissig front i nest-siste utgave, f.eks. veldig kul i hvitt i den grad den type biler blir kule. Men det er vel litt for femi for degHvis du ikke synes Mazda 3 MPS er harry nok med sin panser scoop så er du kanskje litt forbi det jeg mener med kule design.RX-8 var et design som var langt forut sin tid i 2004 pga. hvor mange linjer bilen har, i motsetning til BMW som begynte å kopiere Lexus rundt 2005. Er riktig at Lexus har kopiert BMW før, men design er ikke noe statisk, og de "sannhetene" forandrer seg hele tiden. Fiat har f.eks. føket opp i popularitet etter at de begynte å få bra design. Det samme ser man når Hyundai begynner å få pene biler, da er det plutselig overpriste tyskerkasser som begynner å slite når folk må tenke litt med lommeboka også.
Men RX-8 er noe unikt, og feedbacken på gata er at folk liker den så jeg tror ikke folk flest deler ditt syn, men om de gjør det så skal de få lov til detHvis du vil blende inn med alle andre designmessig så er det nå idag det du gjør med BMW, Audi og Merce. Skal du være spesiell kjører du heller Lexus. Men det er et flytende begrep så det forandrer seg hele tiden.

Ser absolutt det du mener ang RX8. Den skiller seg ut, og DET er alltid noe positivt. For mye av noe er ikke alltid bra, men RX8 jo relativt spennende. Dørløsningen minner meg alltid om den gamle Citroenen som bestefaren min kjørte...
Fiat 500 er jo helt rå - hadde den hatt rwd hadde jeg eid en

Ang tyskere vs Lexus, så synes jeg ikke Lexus har så fryktelig spennende design faktisk (LS200 var fin). Den 4-dørs mellomklassebilen (som jeg ikke husker navnet på) som man ser noen av på gata er fine, men jeg åpner ikke lommeboka. Når jeg kjøper bil er design stort sett hovedkriteriet (samt bensin/manuell), og i mellomklassen synes jeg MB W204 C-klasse er penest. Har vurdert å bytte min i en ny E92 320Ci, men de er dessverre ikke like driftsikre som MB. Audi er jo greie nok, men alle ser jo kliss like ut (selvom A5 er herlig). Dessuten har de facelift og modellendringer oftere enn jeg bytter sokker...
Sånn mer generellt - siste generasjon RX7 har jeg "alltid" likt. Som en ivrig bruker av Need For Speed (SE) når det kom i 1996 fikk man det inn relativt tidlig. Den Porsche 944en jeg har nå kjøpte jeg mest pga nostalgi og design, ikke veldig smart når resten av bilen er dritt