Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Leo91BRG
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 129
Joined: 30 Nov 2008, 17:11
Medlemsnummer: 752
Location: Fredrikstad
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by Leo91BRG »

He-he, ja, og ja!

Tusen takk for en trivelig dag og all hjelp fra Harald, Nope, Einar og Petter!!

En som ikke skal ha takk for hjelpa, er mekanikern som monterte Tokico Illumina for ca et halvt år siden på en svært tvilsom måte, som han siden to ganger etterpå forsikra meg at han ikke hadde gjort, på både åpent, og direkte spørsmål.

Det har åpenbart blitt brukt en tang eller andre godsaker, for å holde fast stanga i dempern, slik at den ikke sklir rundt når man strammer skruen på toppen. Det står det med store bokstaver at man ikke må gjøre, og at garantien da ikke vil gjelde, på toppe av papiret jeg ga mekanikern som skulle montere, direkte i hånda.

Grunnen til at demperne mine fungerete lite imponerende fra dag en, var altså ikke fabrikasjons feil, men grov feil montering!

Nå har det seg sånn at det er mer eller mindre svigerfaren min som står ansvarlig for jobben som er gjort, så jeg regner med at dette kommer til å ordne seg pent og pyntelig "innen familen" som det heter i mafiakretser :D :evil: :D

Fryd`n og lykken over å kjøre med et understell som fungerer er derimot så stor, at jeg allerede er o ferd med å glemme hvor frustrert og forbanna jeg har vært over hele elendigheta :P
99 MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
caLitri
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 504
Joined: 05 Oct 2007, 22:56
Location: Lillestrøm
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by caLitri »

Veldig godt at det løste seg. ble litt nervøs selv siden jeg sitter og skal gå til innkjøp av dette settet selv.
1999 10th Anniversary 3162/7500
Post Reply