Er du bekymra for "Shortnose".... ?!?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Re: Er du bekymra for "Shortnose".... ?!?

Post by Miatapowers »

Er flere så tørrkjøre motoren enn veivhavari, har selv short nose med 170000miles på tellern, eneste eg bekymrer meg over er at den smogger litt ved oppstart,, :D men må man virkelig av med reimhjulet på short nose da, eg mener det holdt å ta av det ytterste reimhjulet for å bytte reim eg, eller husker eg feil bil,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 813

Post by Agility »

StianOppistov wrote:Er flere så tørrkjøre motoren enn veivhavari, har selv short nose med 170000miles på tellern, eneste eg bekymrer meg over er at den smogger litt ved oppstart,, :D men må man virkelig av med reimhjulet på short nose da, eg mener det holdt å ta av det ytterste reimhjulet for å bytte reim eg, eller husker eg feil bil,,
Skulle sjekke status på veiva og bytte simring da det var litt oljesøl på nesa...
Forresten, har akkurat fyra motorn, og etter litt tikking gikk den helt greit. Bare å få på kjøleveske, få kjørt litt varme på olja og så er det oljeskift...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Post by Miatapowers »

Ja lekker den simmeringen så bør man bytte den ut ja.. men ellers så råder eg til å la vera, fastrusta crank pulley er nok bedre enn locktite.. Min lekker heldigvis ikke olje..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
perri
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 858

Post by perri »

Agility wrote:
StianOppistov wrote:Er flere så tørrkjøre motoren enn veivhavari, har selv short nose med 170000miles på tellern, eneste eg bekymrer meg over er at den smogger litt ved oppstart,, :D men må man virkelig av med reimhjulet på short nose da, eg mener det holdt å ta av det ytterste reimhjulet for å bytte reim eg, eller husker eg feil bil,,
Skulle sjekke status på veiva og bytte simring da det var litt oljesøl på nesa...
Forresten, har akkurat fyra motorn, og etter litt tikking gikk den helt greit. Bare å få på kjøleveske, få kjørt litt varme på olja og så er det oljeskift...
Alltid greit å få en bekreftelse fra motor ved at den starter etter
et slikt inngrep, well done. Og så fin nese a gitt.
If it ain't broken, don't fix it.
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
Post Reply