Veivproblem
Moderator: Styremedlemmer
Dersom HansT's informasjon under her stemmer for MX-5 også, så har nok du den gamle.Johnny wrote:Er det noen som vet om jeg har den nye? JMZNA18B200119405
Du kan uansett sjekke ved å sammenligne bilen din med de to bildene som Kodvaag har postet i begynnelsen på denne tråden.
HansT wrote:Du har den nye. Alle med siste 6 siffer i VIN nummer fra 209447 og oppover har den store...backslazh wrote:VIN nummeret mitt er JM1NA3511M1232967. Har jeg den korte eller den lange veiva?
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
Kanskje det er forskjell på MX5 og Miata? Eller kanskje du har en nyere motor enn bilen? Rart med det, men jeg har hørt om folk som plutselig har oppdaget at de har 93 modell motor i 90 modell osv.
Uansett, her står det MYE informasjon om dette, og hvor bl.a. VIN nummeret som jeg tidligere nevnte er oppgitt:
http://www.miata.net/garage/crankshaft.html
Uansett, her står det MYE informasjon om dette, og hvor bl.a. VIN nummeret som jeg tidligere nevnte er oppgitt:
http://www.miata.net/garage/crankshaft.html
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Da har jeg vært ute og kikket i motorrommet, og der så det også ut som på bilde nr 2 - altså den nye veiva! Det til tross for at mitt VIN-nummer er lavere enn 209447.
Har du byttet om på bildene Kodvaag, eller gjelder ikke denne regelen med høyere eller lavere VIN-nummer enn 209447 på den europeiske modellen??
Hadde vært fint om noen andre med MX-5 kunne ta en titt i motorrommet og rapportere sine oppdagelser her.
Edit:
Ved nærmere ettertanke er det ikke så overraskende om denne regelen med VIN-nummer høyere enn 209447 ikke gjelder for Europeiske modeller.
VIN-nummerene er tross alt bygget opp på en annen måte i starten (JMZNA18B... vs JM1NA3511M...) og muligheten for at begge seriene begynner på -100000 og teller oppover uavhengig av hverandre er stor.
Det hadde vært interessant og funnet ut om dette stemmer, og eventuellt på hvilket VIN-nummer veivbyttet skjedde på den europeiske modellen.
Har du byttet om på bildene Kodvaag, eller gjelder ikke denne regelen med høyere eller lavere VIN-nummer enn 209447 på den europeiske modellen??
Hadde vært fint om noen andre med MX-5 kunne ta en titt i motorrommet og rapportere sine oppdagelser her.
Edit:
Ved nærmere ettertanke er det ikke så overraskende om denne regelen med VIN-nummer høyere enn 209447 ikke gjelder for Europeiske modeller.
VIN-nummerene er tross alt bygget opp på en annen måte i starten (JMZNA18B... vs JM1NA3511M...) og muligheten for at begge seriene begynner på -100000 og teller oppover uavhengig av hverandre er stor.
Det hadde vært interessant og funnet ut om dette stemmer, og eventuellt på hvilket VIN-nummer veivbyttet skjedde på den europeiske modellen.
Last edited by PKD on 20 Sep 2004, 23:47, edited 1 time in total.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Var nett ute og sjekket eg også, har en miata 1991 mod, hadde bilde nr 1. eg sjekket også de nr og eg, skulle ha den gamle så på min så stemte det, men bekymrer meg ikkje så mye, den er gått over 200000 miles og skal overhales i vinter, bytte stempler og alle lager pumper simmeringer osv, da bør den holde 200000 miles til, får stramme veivakselen skikkelig med låse lim..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Mye bedre at dere leser artikkelen her:
http://www.miata.net/garage/crankshaft.html
Tror ikke jeg har byttet om på bildene...
http://www.miata.net/garage/crankshaft.html
Tror ikke jeg har byttet om på bildene...
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Bildene er ikke byttet om nei, stemmer overens med Miata.net.kodvaag wrote:Mye bedre at dere leser artikkelen her:
http://www.miata.net/garage/crankshaft.html
Tror ikke jeg har byttet om på bildene...
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.