Pris på lakkering
Moderator: Styremedlemmer
- Dalton
- 4200 RPM
- Posts: 456
- Joined: 05 Dec 2003, 01:00
- Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
- Contact:
- Status: Offline
Prisen en betaler kommer vell mye an på hvilket resultat en ønsker. Har hørt om personer som betaler 6-8 tusen for slikt, å da er det bare å pilke litt bort i lakken så faller den av i flak.
Du får det du betaler for. Som oftest.
Du får det du betaler for. Som oftest.
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
riktig! ...og hva ville du tatt om man skulle lappe igjen tåkebaklys-hullet, 4 reflekser og nøkkelhull bakpå (uten HardTop, med gjennomsnitts mengde bulker på en 10-12 år gammel miata) jeg skjønner at det blir helt absurd å gi en fast pris, men en tenkt gjennomsnittsbil.... ?classicturbo wrote: vil noen ha det billigere en det så sitter jeg heller hjemme i soffan å glor på tv med dama
Skal man bruke fritiden sin på arbeid må en tjene litt på det, med mindre det er venne-tjenester... 10-15000 er tross alt langt under listepris...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Jepp... og hva som er strøkent og ikke er ikke noe alle er enig i akkuratDalton wrote:Prisen en betaler kommer vell mye an på hvilket resultat en ønsker. Har hørt om personer som betaler 6-8 tusen for slikt, å da er det bare å pilke litt bort i lakken så faller den av i flak.
Du får det du betaler for. Som oftest.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- classicturbo
- 2000 RPM
- Posts: 210
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Location: porsgrunn/telemark
- Contact:
- Status: Offline
hvis du skal ha vekk di 4 refleks hullene så måtte jeg evt ha hørt med en oppretter jeg kjenner , for hvis det skal bli bra må det blast sveises, hvis men sparkler det igjen så kommer det til å sprekke etterhvert , samme gjelder det svære tåkelyset bak
jeg har selv fjernet tåkelyset,fikk en støtfanger bit av en oppretter så brukte jeg ett spessielt å jæ... dyrt plast lim, pussa ned å sparkla oppå dette, har ikke sprukket for meg enda å lakke bilen for 4 år siden ,
så da blir det den prisen jeg har sagt sånn ca hvis det ikke er svære bulker da som trenger oppretting for jeg er jo ingen oppretter
så blir det pluss det oppretteren skal ha for å tette hullene
hvem lås tenkte du på ? den til bagasjerommet ?

jeg har selv fjernet tåkelyset,fikk en støtfanger bit av en oppretter så brukte jeg ett spessielt å jæ... dyrt plast lim, pussa ned å sparkla oppå dette, har ikke sprukket for meg enda å lakke bilen for 4 år siden ,
så da blir det den prisen jeg har sagt sånn ca hvis det ikke er svære bulker da som trenger oppretting for jeg er jo ingen oppretter

hvem lås tenkte du på ? den til bagasjerommet ?
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Ja.. låsen til bagasjerommet... han som gjorde jobben for meg, fjernet allt sammen, gjorde det samme som du med tåkelyset, og brukte samme type plast-lim på refleksene, og nøkkelhullet. ble kanonbra!classicturbo wrote:hvis du skal ha vekk di 4 refleks hullene så måtte jeg evt ha hørt med en oppretter jeg kjenner , for hvis det skal bli bra må det blast sveises, hvis men sparkler det igjen så kommer det til å sprekke etterhvert , samme gjelder det svære tåkelyset bak![]()
jeg har selv fjernet tåkelyset,fikk en støtfanger bit av en oppretter så brukte jeg ett spessielt å jæ... dyrt plast lim, pussa ned å sparkla oppå dette, har ikke sprukket for meg enda å lakke bilen for 4 år siden ,
så da blir det den prisen jeg har sagt sånn ca hvis det ikke er svære bulker da som trenger oppretting for jeg er jo ingen oppretterså blir det pluss det oppretteren skal ha for å tette hullene
hvem lås tenkte du på ? den til bagasjerommet ?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Det var ikke en støtfanger-bit... det var bare en egnet plast-bit som ble limt bakpå, limet ble smurt utenpå også for så å bli slipt ned, så gjennomgikk det vanlig sparkling/sliping/lakking... dette er så lavt på bilen at det seff. ikke trenger samme finish som midt på panseret...Silverboy wrote:kommer du i håg hvilket lim det var? brukte plast bit fra en annen miata fanger? ikke no smelting?
Kan finne ut hvilket stoff det var... husker ikke men lurer på om det var noe epoxy-greier (var en grå smørje som han blandet sammen selv i alle fall, det størknet temmelig fort)
EDIT: det var et 3M plast produkt... 2 komponent, kan sikkert få et nummer på den om det er interressant...
Det verkstedet min ble lakket hos bruker hovedsaklig 3M produkter og Spies Hecker lakk...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Jeg har fått bilen ganske "clean" nå... men kunne tenkt meg å få fjernet antennen også, hadde jeg bare tenkt på det tidligereSilverboy wrote:hadde vært interessant med nummer ja.. driver å vurderer sterkt å sende bilen til lakk nå med en gang, og da har jeg ett og annet å tette igjen

Skal prøve å huske å få fatt i nummeret, blir ikke før ut i neste uke i alle fall...
Jeg synes faktisk det er veldig rart at bilen har de refleksene i det hele tatt, synes det ser mye bedre ut uten, men tåkebaklyset er vel det som passer bilen minst... var en fornøyelse å få det vekk


2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
har lys på siden jeg da.. mon tro om jeg skal tette de eller ikke... spørs.. synes faktisk den er litt tøff med lysene der om natten... men tåkelyset må bort.. antennen får nok sitte, siden jeg ikke skal ha den selv. Dumt om det skulle begynne å ruste for neste eier...
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
er et poeng at det er lys på sidene ja.. her er jaffal forskjellen :




Last edited by EspenAndre on 31 Dec 2004, 01:45, edited 8 times in total.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Når bilen skal innom lakkern så forsvinner antenne sidemarkører side blinkers tåkelys og nøkkelhullet bak!
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Hvis du har sett en pen Miata med stoooore felger gli sakte nedover en neonbelyst street i Miami med oransje markeringslys, så kanskje du endrer mening. Det gjorde ihvertfall jeg. Hadde først oransje originale lykteglass med hvite pærer som gav oransje lys. Byttet til hvite glass og fikk hvite markeringslys. Men etter "opplevelsen" en deilig varm kveld i Florida, ble det oransje lyspærer under hvite glass...EspenSort92 wrote:Jeg synes faktisk det er veldig rart at bilen har de refleksene i det hele tatt..

Kanskje de hvite glassene passer bedre på lyse biler som min sølvfarget??, men jeg synes nå også de tar seg meget bra ut på denne sorte også:
http://miata.cardomain.com/memberpage/522221/14
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Det var det jeg først tenkte på, å bytte til hvite... men ble mer fornøyd med å fjerne de helt... hadde lys i de på miata'en jeg hadde før, tøft om kvelden ja men jeg liker bedre det "rene" utseende...HansT wrote: Hvis du har sett en pen Miata med stoooore felger gli sakte nedover en neonbelyst street i Miami med oransje markeringslys, så kanskje du endrer mening. Det gjorde ihvertfall jeg. Hadde først oransje originale lykteglass med hvite pærer som gav oransje lys. Byttet til hvite glass og fikk hvite markeringslys. Men etter "opplevelsen" en deilig varm kveld i Florida, ble det oransje lyspærer under hvite glass...Og det vil jeg aldri kvitte meg meg.... men smaken er som sagt som baken...
Kanskje de hvite glassene passer bedre på lyse biler som min sølvfarget??, men jeg synes nå også de tar seg meget bra ut på denne sorte også:
http://miata.cardomain.com/memberpage/522221/14
Godt Nytt År forresten

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata