Page 2 of 3
Posted: 30 Dec 2004, 18:28
by Dalton
Prisen en betaler kommer vell mye an på hvilket resultat en ønsker. Har hørt om personer som betaler 6-8 tusen for slikt, å da er det bare å pilke litt bort i lakken så faller den av i flak.
Du får det du betaler for. Som oftest.
Posted: 30 Dec 2004, 20:55
by EspenAndre
classicturbo wrote:
vil noen ha det billigere en det så sitter jeg heller hjemme i soffan å glor på tv med dama
riktig! ...og hva ville du tatt om man skulle lappe igjen tåkebaklys-hullet, 4 reflekser og nøkkelhull bakpå (uten HardTop, med gjennomsnitts mengde bulker på en 10-12 år gammel miata) jeg skjønner at det blir helt absurd å gi en fast pris, men en tenkt gjennomsnittsbil.... ?
Skal man bruke fritiden sin på arbeid må en tjene litt på det, med mindre det er venne-tjenester... 10-15000 er tross alt langt under listepris...
Posted: 30 Dec 2004, 20:58
by EspenAndre
Dalton wrote:Prisen en betaler kommer vell mye an på hvilket resultat en ønsker. Har hørt om personer som betaler 6-8 tusen for slikt, å da er det bare å pilke litt bort i lakken så faller den av i flak.
Du får det du betaler for. Som oftest.
Jepp... og hva som er strøkent og ikke er ikke noe alle er enig i akkurat
Posted: 30 Dec 2004, 21:41
by classicturbo
hvis du skal ha vekk di 4 refleks hullene så måtte jeg evt ha hørt med en oppretter jeg kjenner , for hvis det skal bli bra må det blast sveises, hvis men sparkler det igjen så kommer det til å sprekke etterhvert , samme gjelder det svære tåkelyset bak
jeg har selv fjernet tåkelyset,fikk en støtfanger bit av en oppretter så brukte jeg ett spessielt å jæ... dyrt plast lim, pussa ned å sparkla oppå dette, har ikke sprukket for meg enda å lakke bilen for 4 år siden ,
så da blir det den prisen jeg har sagt sånn ca hvis det ikke er svære bulker da som trenger oppretting for jeg er jo ingen oppretter

så blir det pluss det oppretteren skal ha for å tette hullene
hvem lås tenkte du på ? den til bagasjerommet ?
Posted: 30 Dec 2004, 22:46
by EspenAndre
classicturbo wrote:hvis du skal ha vekk di 4 refleks hullene så måtte jeg evt ha hørt med en oppretter jeg kjenner , for hvis det skal bli bra må det blast sveises, hvis men sparkler det igjen så kommer det til å sprekke etterhvert , samme gjelder det svære tåkelyset bak
jeg har selv fjernet tåkelyset,fikk en støtfanger bit av en oppretter så brukte jeg ett spessielt å jæ... dyrt plast lim, pussa ned å sparkla oppå dette, har ikke sprukket for meg enda å lakke bilen for 4 år siden ,
så da blir det den prisen jeg har sagt sånn ca hvis det ikke er svære bulker da som trenger oppretting for jeg er jo ingen oppretter

så blir det pluss det oppretteren skal ha for å tette hullene
hvem lås tenkte du på ? den til bagasjerommet ?
Ja.. låsen til bagasjerommet... han som gjorde jobben for meg, fjernet allt sammen, gjorde det samme som du med tåkelyset, og brukte samme type plast-lim på refleksene, og nøkkelhullet. ble kanonbra!
Posted: 30 Dec 2004, 22:51
by Silverboy
kommer du i håg hvilket lim det var? brukte plast bit fra en annen miata fanger? ikke no smelting?
Posted: 30 Dec 2004, 23:48
by EspenAndre
Silverboy wrote:kommer du i håg hvilket lim det var? brukte plast bit fra en annen miata fanger? ikke no smelting?
Det var ikke en støtfanger-bit... det var bare en egnet plast-bit som ble limt bakpå, limet ble smurt utenpå også for så å bli slipt ned, så gjennomgikk det vanlig sparkling/sliping/lakking... dette er så lavt på bilen at det seff. ikke trenger samme finish som midt på panseret...
Kan finne ut hvilket stoff det var... husker ikke men lurer på om det var noe epoxy-greier (var en grå smørje som han blandet sammen selv i alle fall, det størknet temmelig fort)
EDIT: det var et 3M plast produkt... 2 komponent, kan sikkert få et nummer på den om det er interressant...
Det verkstedet min ble lakket hos bruker hovedsaklig 3M produkter og Spies Hecker lakk...
Posted: 31 Dec 2004, 00:40
by Silverboy
hadde vært interessant med nummer ja.. driver å vurderer sterkt å sende bilen til lakk nå med en gang, og da har jeg ett og annet å tette igjen

Posted: 31 Dec 2004, 00:50
by EspenAndre
Silverboy wrote:hadde vært interessant med nummer ja.. driver å vurderer sterkt å sende bilen til lakk nå med en gang, og da har jeg ett og annet å tette igjen

Jeg har fått bilen ganske "clean" nå... men kunne tenkt meg å få fjernet antennen også, hadde jeg bare tenkt på det tidligere
Skal prøve å huske å få fatt i nummeret, blir ikke før ut i neste uke i alle fall...
Jeg synes faktisk det er veldig rart at bilen har de refleksene i det hele tatt, synes det ser mye bedre ut uten, men tåkebaklyset er vel det som passer bilen minst... var en fornøyelse å få det vekk

kjørte lenge med kun en svart papp-bit der, var ikke så lett for folk å se det

Posted: 31 Dec 2004, 00:57
by Silverboy
har lys på siden jeg da.. mon tro om jeg skal tette de eller ikke... spørs.. synes faktisk den er litt tøff med lysene der om natten... men tåkelyset må bort.. antennen får nok sitte, siden jeg ikke skal ha den selv. Dumt om det skulle begynne å ruste for neste eier...
Posted: 31 Dec 2004, 01:14
by EspenAndre
er et poeng at det er lys på sidene ja.. her er jaffal forskjellen :

Posted: 31 Dec 2004, 01:22
by Silverboy
det ble fint det

b*lle.... vi får sjå..
Posted: 31 Dec 2004, 19:17
by glaibilenmin
Når bilen skal innom lakkern så forsvinner antenne sidemarkører side blinkers tåkelys og nøkkelhullet bak!
Posted: 01 Jan 2005, 04:04
by HansT
EspenSort92 wrote:Jeg synes faktisk det er veldig rart at bilen har de refleksene i det hele tatt..
Hvis du har sett en pen Miata med stoooore felger gli sakte nedover en neonbelyst street i Miami med oransje markeringslys, så kanskje du endrer mening. Det gjorde ihvertfall jeg. Hadde først oransje originale lykteglass med hvite pærer som gav oransje lys. Byttet til hvite glass og fikk hvite markeringslys. Men etter "opplevelsen" en deilig varm kveld i Florida, ble det oransje lyspærer under hvite glass...

Og det vil jeg aldri kvitte meg meg.... men smaken er som sagt som baken...
Kanskje de hvite glassene passer bedre på lyse biler som min sølvfarget??, men jeg synes nå også de tar seg meget bra ut på denne sorte også:
http://miata.cardomain.com/memberpage/522221/14
Posted: 01 Jan 2005, 21:01
by EspenAndre
HansT wrote:
Hvis du har sett en pen Miata med stoooore felger gli sakte nedover en neonbelyst street i Miami med oransje markeringslys, så kanskje du endrer mening. Det gjorde ihvertfall jeg. Hadde først oransje originale lykteglass med hvite pærer som gav oransje lys. Byttet til hvite glass og fikk hvite markeringslys. Men etter "opplevelsen" en deilig varm kveld i Florida, ble det oransje lyspærer under hvite glass...

Og det vil jeg aldri kvitte meg meg.... men smaken er som sagt som baken...
Kanskje de hvite glassene passer bedre på lyse biler som min sølvfarget??, men jeg synes nå også de tar seg meget bra ut på denne sorte også:
http://miata.cardomain.com/memberpage/522221/14
Det var det jeg først tenkte på, å bytte til hvite... men ble mer fornøyd med å fjerne de helt... hadde lys i de på miata'en jeg hadde før, tøft om kvelden ja men jeg liker bedre det "rene" utseende...
Godt Nytt År forresten
