Page 2 of 2
Posted: 22 Sep 2004, 10:07
by alr
Her samler gribbene seg, ja

Kødder bare, skal si ifra hvor vraket haver hvis det blir aktuelt.
Posted: 22 Sep 2004, 17:05
by Vidar
Hvorfor ikke beholde vraket selv og selge deler ??
Motoren og diffen er jo allerede solgt ser du

diffen
Posted: 25 Sep 2004, 16:42
by Daniel
hei!!
I så fall skal vi bli to om å krangle om diffen....jeg vil også ha diff med sperre!

Posted: 26 Sep 2004, 11:13
by frode_h
Forsikringselskapet bruker en "bruktbilliste" som dem regner ut hva prisen på bilene ligger på. Denne listen tror jeg er laget ut ifra en gjennomsnittspris på hva slike biler blir solgt for i en periode.
Jeg jobber som billakkerer og ser hver gang at for eigeren så lønner det seg egentlig å la bilen bli kondemnert. En får i nesten alle tilfeller en bedre pris da en om en skulle solgt bilen selv. Så jeg synst det er rart at du har fått et dårlig tilbud. 90 lapper hørtes lite ut.. Men klart, du kan ikke samenligne prisen med de dyreste som ligger på nett... Det går ikke.... men klart du kan jo prøve å diskutere med takstmann.. ikke alltid det går.. Om du får for dårlig betalt, så bare få utbetalt taksten og selg vraket selv... til meg for eksempel... hehe...

det kan du tjene på!
Om det blir huggeri er jeg også interessert å vite hvor den blir av.. Trenger noen interiørdeler..
Posted: 26 Sep 2004, 13:43
by Vidar
Da jeg ble påkjørt bakfra, så verdsatte takstmannen bilen til 90000,-
"Vraket" var verd 20000,- og de ville ikke ta en reparasjon større enn 70000,-
Posted: 27 Sep 2004, 00:47
by frode_h
Ja... Dersom kostnadene av reperasjonene overstiger ca60% av bilens verdi blir bilen kondemnert.. Da lønner det seg ikke for forsikringselskapet å få den reparert.