Page 2 of 4
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 11:10
by Redbull
Etter å ha sett litt på finn.no har jeg sett mer og mer til tyskland da utvalget er så mye større. Prismessig virker det som om det blir ca det samme.
Har sett litt på 2 stk:
1:
http://www.mobile24.no/autos/details/15 ... V-Miracle-
2:
http://www.mobile24.no/autos/details/15 ... A-MX-5-1.9
Nummer 1 ser noe stylet ut, noe jeg er litt skeptisk til.. noen med erfaring?
Nummer 2 er vel ganske så normal..
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 11:26
by Tonny_B
Hadde gått for nr 1 jeg. For å få den orginal igjen, så er det jo bare å skifte baklys , ta av stylebaren og sette på de orginale suv fjørene. Begge 2 har uorginale felger.
Nr1 så var interiøet mye penere, og så mere vedlikeholdt ut enn alternativ 2. (min mening)
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 12:44
by Stalfa
For den prisen klarer du vel å få en 2001 Sport?
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 13:15
by Redbull
Det ligger jo en 2001 Sport ute på finn til 150.000. Hva er forskjellen på en Sport og de som er linket til over?
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 14:04
by Stalfa
Jeg er ingen kjenner, men i korte trekk.
Det kom en facelift i 2001, fronten ble mindre Huyndai sier noen, mye annet var også forskjellig.
Og Sport utgaven har mange av oppgradering som mange betaler mye penger for.

Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 14:09
by nope-mx5
Stalfa wrote:Jeg er ingen kjenner, men i korte trekk.
Det kom en facelift i 2001, fronten ble mindre Huyndai sier noen, mye annet var også forskjellig.
Og Sport utgaven har mange av oppgradering som mange betaler mye penger for.

Bedre understell, mer stag under bilen, store bremser (samme som Mazdaspeed), 6-trinns, torsen diff +++
-n
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 14:42
by Redbull
Gjelder denne faceliften alle mx5 som er registrert i 2001 eller er det kun Sport utgaven fra 2001 som har den?
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 14:56
by nope-mx5
Facelift er kun frontlykter + fanger + baklyktene.
Tingene jeg nevnte er spesielt for Sport modellen.
-n
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 16:12
by mussa
Gamlebilen til fru Holm ligger vel ute til 120-ish tusen på finn også, det er en 2001 Sport..

Av de to linket til over ville jeg nå valgt faceliften da den er penere..

Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 18:15
by Redbull
Takk for opplysninger! la ikke merke til at det var forskjell på 2000 og 2001 mod før det ble nevt her. Men jo mer jeg ser på det, jo mer bestemt blir jeg på at jeg vil ha en 2001 mod med 140 HK. Så er det bare å finne en til grei pris og riktig farge:)
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 18:27
by nope-mx5
Redbull wrote:Takk for opplysninger! la ikke merke til at det var forskjell på 2000 og 2001 mod før det ble nevt her. Men jo mer jeg ser på det, jo mer bestemt blir jeg på at jeg vil ha en 2001 mod med 140 HK. Så er det bare å finne en til grei pris og riktig farge:)
2001 1.8 har faktisk 146hk, da den har noe annet kompresjon og vvt (om jeg husker riktig).
Jeg er veldig fornøyd med min 2001 sport iallefall
-n
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 20:11
by Redbull
146 HK ja, da spørs det vel om import blir å foretrekke, blir dyrt ser jeg. Kanskje bedre å vente å se om det kommer flere ut på finn i nær fremtid. Det skal ikke være lett merker jeg:) Om jeg går til anskaffelse av MX5 kan vi ta en tur nope-mx5, jeg er i den andre by`n se:)
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 20:15
by nope-mx5
Redbull wrote:Om jeg går til anskaffelse av MX5 kan vi ta en tur nope-mx5, jeg er i den andre by`n se:)
Det bør jo gå an, selv om jeg ikke lenger er i den riktige byen

Flyttet til Vestby i romjula
-n
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 03 Jan 2012, 23:38
by jallatralla
1.6en er ikke en dass på veien eller noe sånt, den er morsom å kjøre. Turtallsvillig twincam i liten lett bil med gode kjøreegenslaper er helt klassisk oppskrift for mye moro. Ja, du må tyne den godt... men det er faktisk hele sjarmen... å rase rundt på småvei og prøve å holde nåla over 5000 RPM og fikle rundt med heel'n'toe og blipping. 60,000 KM i min, og det største forbedringspotensialet for å kjøre fortere sitter fortsatt bak rattet.
Seff, har du budsjett til en 1.8er uten stress så ta den, men det er ikke pulver som er MXens store triks. Jeg har trilla rundt i sportslige biler med opp mot 300 gamp... og de har jo def sin sjarm de og, men det er ikke nødvendigvis mer gøy... bare anderledes gøy. I de bilene er alltid den store hindringen at du kan ikke ta dem til "the ragged edge", for da blir det rett og slett grisefarlig... så det blir en helt annen kjøreopplevelse. MXen handler litt om hvor god du er, de bilene handler mer om hvor kontrollert du er.
Er du typen som må ha mer bøs bil enn nestemann på veien, så tror jeg ikke MX-5 er veien å gå. Da hadde jeg heller plukka opp en S2000 elns tror jeg, så kan du flise forbi dieselmonstrene på 9000 omdreininger med 260 naturlig pustende gamper. MXen er mer for han som elsker å kjøre... det handler vel så mye om deg som om bilen.
Re: Noen som kan hjelpe litt..
Posted: 04 Jan 2012, 08:00
by nope-mx5
jallatralla wrote:1.6en er ikke en dass på veien eller noe sånt, den er morsom å kjøre. Turtallsvillig twincam i liten lett bil med gode kjøreegenslaper er helt klassisk oppskrift for mye moro.
Husk at en NB(FL) raskt veier 100-150kg mer en en NA da, og da blir raskt en 1.6 litt snau.
Dessuten er det mye mer ekstra "stæsj" til 1.8 på NB, da 1.6 NB vel er et Europeisk fenomen, og hovedsakelig alt av morrodeler kommer fra Usa.
-n