Page 2 of 30
Re: ND
Posted: 04 Sep 2014, 18:44
by Demandred
Syns bilen ser kjempefin ut, har blitt et større hopp i design enn jeg hadde forventet kanskje. Ser på noen mål at den er både kortere og lavere enn utgående modell, samt at den er bredere. Kortere akselavstand i tillegg til at motoren har blitt dratt bak framakslingen får meg til å bli ganske bekymret for plassen i kupeen for oss nordiske gutter som har høyde og pondus langt over den japanske standardstørrelsen.
Re: ND
Posted: 04 Sep 2014, 19:23
by Pelle
Min første tanke:
Oy, jeg er glad jeg har en kjekk NC.
Fronten går vel an, men hekke? Gammel Z3
Den ser også kortere ut.
Finnes det noen info om motor og ytelse?
Den kommer nok snart med ståltak også vil jeg tro.
Re: ND
Posted: 04 Sep 2014, 19:33
by TurboMx5
Pelle wrote:
Finnes det noen info om motor og ytelse?
Vekt: under 1050 kg
Motor: 1.5L 130 hk, 2.0L 165 hk, begge alternativer med 6 trinns manuell girkasse.
Startpris: omtrent som dagens NC
Re: ND
Posted: 04 Sep 2014, 20:52
by Hayaku
Ingen motorer er vel bekreftet enda?
Satt forgjeves under pressevisningen i natt og ventet og ventet på at de skulle presentere motorspecs men neida..
Re: ND
Posted: 04 Sep 2014, 20:53
by Brett
For en som synes både NB (

) og NC i første versjon er for "snille" i uttrykket, var dette saker!
Liker profilen fra siden og interiøret (kanskje med unntak av pop-up? Skjermen).
Felger med dekk istedet for flat strikk spent rundt, indikerer at kjøreegenskaper betyr noe.
Hekken trenger nok litt modning for meg, og tror det blir enda mer høyhus med senter-eksos, Ørnbjørn.
Re: ND
Posted: 04 Sep 2014, 21:29
by 2re
Re: ND
Posted: 04 Sep 2014, 21:34
by 2re
Re: ND
Posted: 05 Sep 2014, 12:20
by Hauk
Gikk jo selvsagt bare ca 14 minutter etter reveal før noen dro frem photoshop.
Slår man opp i Oxford's så er vel dette selve definasjonen på sexy?
Eller hva med en homage til Z3 Coupe:
Faktisk kul den også.
Re: ND
Posted: 05 Sep 2014, 13:07
by biXen
Han ene på Jalopnik trolla med rykter om en "Mazdaspeed" versjon med 270 hester + både RX-7 og RX-9 til 2017.
Fort å bli litt halvkram med tanken, men om det stemmer tviler jeg vel 200% mer på

Re: ND
Posted: 05 Sep 2014, 13:25
by 2re
Personlig er jeg spent på hvor mange hk de kommer til å sette i 2-literen. Toliteren i Mazda 6 har inntil 192 hk i dag.
Re: ND
Posted: 05 Sep 2014, 13:35
by Stalfa
2re wrote:Personlig er jeg spent på hvor mange hk de kommer til å sette i 2-literen. Toliteren i Mazda 6 har inntil 192 hk i dag.
Når og hvor har 2 literen 192hk

Re: ND
Posted: 05 Sep 2014, 14:39
by Stalfa
Hauk wrote:
En klassiker, før den er produsert.
Re: ND
Posted: 05 Sep 2014, 15:08
by 2re
Stalfa wrote:2re wrote:Personlig er jeg spent på hvor mange hk de kommer til å sette i 2-literen. Toliteren i Mazda 6 har inntil 192 hk i dag.
Når og hvor har 2 literen 192hk

Det kan jeg ikke svare deg på enda. Har det fra en kollega som er bil-journalist. Han er ikke på jobb idag...
Re: ND
Posted: 05 Sep 2014, 15:31
by Ørnbjørn
Toliteren i Mazda 6 er ein to-og-ein-halv-liter.
PE-VPS / Skyaktiv-G 2.0 har i ulike spesifikasjonar frå 151-165 hk. Ingen Skyaktiv motor har turbo. Ryktet fortel om ein Mazda 3 MPS i 2015 med 2.5 turbo og 300 hest. Om denne finn vegen inn i Miata er vel tvilsomt. Mazda 3 har i dag har ein 2.3 liter på 260 hestar. Denne har aldri vore i nærheten av roadsteren.
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%9E% ... SKYACTIV-G
121kW (165PS) / 6,000rpm · 210 nm (21.4kgf · m) / 4000 omdreininger (CX-5 · RON95 spesifikasjon)
114kW (155PS) / 6,000rpm · 196Nm (20.0kgf · m) / 4000 omdreininger (CX-5 · RON91 spesifikasjon)
113kW (154PS) / 6,000rpm · 194Nm (19.8kgf · m) / 4,100rpm (akselerasjon)
111kW (151PS) / 6,000rpm · 190Nm (19.4kgf · m) / 4,100rpm (Premacy, Lafesta Highway Star, Biante)
Re: ND
Posted: 05 Sep 2014, 18:44
by Hayaku
Hauk wrote:
mfhrblgrmnnnh.... Want