Page 2 of 2

Posted: 22 Nov 2004, 17:27
by JohnBGoode
Clutch, lakk, eksosanlegg og hva som ellers måtte dukke opp når jeg plukker bæra i biter... Må bare få skilter på den j**** Opel'n først.. :-)

Posted: 22 Nov 2004, 18:36
by t_huseby
Jeg har da litt av hvert jeg skal bytte, men det blir vel fordelt over hele neste år tenker jeg. Ikke bare nå i vinter....

I vinter: Vannpumpe og register reim, kjølevann slanger til turbo, nytt luft filter, oil catch tank, coil, montere bryter panel, EBC eller brembo skiver og klosser foran... Å ja, også skal jeg ordne litt rust til våren da... :(

Ellers: 2,5 eksos anlegg, litt mildere clutch, gå fra 17" til 16" sommerhjul, Mappe link ecu på ruller.

Nå er bilen satt opp på bukker i garasjen og skoene er tatt av for vinteren, så da er det bare å fyre i ved ovnen når det skal mekkes...

Sånn ble bryter panelet... bare å få koblet det opp nå....
Image

Posted: 22 Nov 2004, 19:34
by edw
hva er bryterene til? og hva er vitsen med en sånn oil catch tank?

Posted: 22 Nov 2004, 21:01
by EspenAndre
Første pri for meg er å skaffe meg en garasje... (fortrinnsvis med hus/leilighet) ...når det er gjort er det nok mye som skal gjøres, men det blir sikkert ikke før neste vinter siden garasjen sansynligvis ikke kommer før vinteren er på hell :(
(og litt fordi jeg sikkert må være med å pusse opp inni boligen først)

Frister i alle fall mye å plukke fra hverandre alt som ser slitt ut i understell/hjuloppheng, og pusse og lakke (slik som harald gjorde... om jeg husker rett)

Posted: 23 Nov 2004, 18:46
by t_huseby
edw wrote:hva er bryterene til? og hva er vitsen med en sånn oil catch tank?

De bryter'ne skal jeg bruke til AC vifta som er montert for ekstra kjøling, turbo trykk (høyt og lavt), innvendig belysning, siste mann vet jeg ikke enda hva er til så jeg er åpen for forslag.. Hehe.

Oil catch tank er for å samle opp olje dampen som kommer med veivhus ventilasjonen. Oljedamp er ikke helt optimalt for forbrenningen kan du si, også slipper du all den olja inne i innsugs røra og motor blir generelt renere innvendig. (renere ventiler og kanaler....)
Min grunn for å ha den tanken er for å slippe all den olja inne i rør og innsug etc... Når det gjelder forbrenningen på min motor så vil jeg helt sikkert ikke merke no forskjell...

Posted: 23 Nov 2004, 18:55
by HF-mx5T
siste merker du med "dirty tricks".. og finner på no lurt.. oljeutslipp, rakettkaster, eller sånt..

Posted: 23 Nov 2004, 20:00
by edw
ja dirty tricks! bra.... jeg ville gått for oljeutslipp... billigere enn raketter (man kan bruke spillolje :) )

Posted: 23 Nov 2004, 20:06
by EspenAndre
edw wrote:ja dirty tricks! bra.... jeg ville gått for oljeutslipp... billigere enn raketter (man kan bruke spillolje :) )
Da er det lurt å tenke seg om 2 ganger på en rund bane :mrgreen:

Posted: 23 Nov 2004, 20:08
by edw
jaja kan seff ikke bruke det på bane, men men man finner sikkert andre steder å bruke det... kanskje man skulle hvert med på gumball rally...

Posted: 23 Nov 2004, 20:20
by Vidar
Hva med paintball gevær som skyter bakover på de som kjører for nært ??
Kunne jeg ha tenkt meg..
HF-mx5T wrote:siste merker du med "dirty tricks".. og finner på no lurt.. oljeutslipp, rakettkaster, eller sånt..

Posted: 23 Nov 2004, 20:40
by edw
hehe ja den var veldig fin.... kanskje noe til å skyte fotobokser med og?? (må da ha en forran og)

Posted: 23 Nov 2004, 21:19
by t_huseby
Eller hva med NOS....... :mrgreen: :mrgreen:


Kom nettopp på at jeg prøvde en 2. gen rx7 da jeg var lærling. Den var jo bra modifisert kan du si med 310hk, bur, gateslick, og en hel haug med stasj... Han som hadde den hadde gjort alt selv. Til og med laget en ned giring på mellom akselen som gjorde at han fikk 300rpm høyrere ved å slå om bryteren som stod på girspaken. På min kunne jeg jo heller hatt 500rpm lavere. Hehe.. :)
Det var bare en liten el- motor og en vaier ned til kobling-boksen som gjorde at den gira.....
Han hadde visst enten for høyt eller for lavt turtall ut av en sving på ringen i tyskland for å få det rett momentet, så da monterte han den ekstra "girkassa"... Mener han snakka om topp fart på bortimot 270-280kmt ellerno... Helt sykt i alle fall...


Men nå -----> over til garasje prosjektene... ;)

Posted: 11 Dec 2004, 16:12
by Daniel
[quote="Vidar"]Hva med paintball gevær som skyter bakover på de som kjører for nært ??
Kunne jeg ha tenkt meg..


Det problemet har jeg aldri hatt....tror du må presse gassen litt hardere!
Skulle jeg hatt et slikt paintballgevær måtte det vært montert foran da....

Posted: 12 Dec 2004, 01:12
by Pacmania
virker som at det blir nytt hjuloppheng værtfall