Startproblemer

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Japan4ever
0 RPM
0 RPM
Posts: 40
Joined: 18 Dec 2003, 01:00
Status: Offline

Post by Japan4ever »

Problemet i dag er at mekanikere plugger i test verktøy og leser ut feilkoder. Er det ingen feilkoder setter dem bilen ut og "ingen feil funnet" til svar. Håper dem tar i multimeteret å bruker det under feilsøkninga.
Få dem til å sjekke temp. føleren til motorstyringa.
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Nå har det gått 7 dager, er det ingen som har flere tips...??
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Dette kan vera masse, sikkert en sensor, er det ingen i ditt distrikt som du kan låne/prøve en luftmassemåler av då, bare for å prøve seg fram, disse har røket for noen før, meget dyre, men billig på www.ebay.com Bilen min er også rar når den er kald men dette er luftmengdemåleren min, skal bytte til 323 gtr, mye større, og uten problemer når den er kald prøvde den, men manglet skikkelige slanger..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

luftmengdemåler er überdyrt. 10.000 hos mazda.
Sikkert kjennetegn på sliten luftmengdemåler er at turtallet faller ved tomgang. min gjorde det. Hver gang jeg kom inn mot ett lyskryss var det nesten som om bilen kvaltes. Falt ned til ca 500 rpm
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Slik var min også på min mazda 323, men der opnet eg den bare og strammet en fjør, var ett slags strammehjul der, justerte dette, og bilen gikk jevnt etter dette, prøvde også prøve å jukse slik at bilen fikk meir bensin, men da begynte bilen bare å jage,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Nå skal tekniske fagfolk fra importøren også bistå... det er svært lite nytt å fortelle om bilen.. 8O , fikk også tips fra http://www.mx-5.com/home.asp om sjekke fuel injectors, compression, correct plugs...som Iglebæk selvfølgelig har sjekket opp. Ny helg uten MX-5. God helg?
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

noe som aner meg at dette kan bli like dyrt som min sin...
17k i arbeid (hovedsakelig feilsøking) og 31k i deler (15k for hjerne + 10k for luftmegndemåler og 7k coil)
Så hvis det er slike deler du trenger, ikke kjøp med en gang, men se om du kanskje kan importere en annen mx5 (krasjet f.eks) fra sveits eller tyskland som delebil. Ta så de delene du trenger og sell resten. Det kan være like greit. Du får en 98NB til ca 50k i sveits og tyskland som er så og si strøken, og siden det er delebil så betaler du ikke alt derre avgiftsgreiene.
Jeg brente meg på det.....desverre.
Dessuten henter mazda deler fra belgia, og det tar tid. Kan nesten gå fortere å hente inn en hel delebil selv
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

m1chael wrote:17k i arbeid (hovedsakelig feilsøking) og 31k i deler (15k for hjerne + 10k for luftmegndemåler og 7k coil)
Jezzesss...! Måtte du ut med kr.48000,- til Mazda før bilen din var på veien igjen??? 8O

Fant de til slutt ut hva som var årsaken?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

HansT wrote:
m1chael wrote:17k i arbeid (hovedsakelig feilsøking) og 31k i deler (15k for hjerne + 10k for luftmegndemåler og 7k coil)
Jezzesss...! Måtte du ut med kr.48000,- til Mazda før bilen din var på veien igjen??? 8O

Fant de til slutt ut hva som var årsaken?
RAN!!!
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

de fant ut hva som var feil ja... Etter å ha brukt to uker på feilsøking.
Først var coilen gåen.. så ble hjernen byttet siden bilen fremdeles ikke startet, og deretter luftmengdemåleren. Luftmengdemåleren ble byttet etter at jeg fikk igjen bilen etter de to første ukene på verkstaden, og det viste seg at bilen falt på tomgang..spes i lyskryss. Også var det noe kluss med kodingen av nøklene etter byttingen av hjernen. Var bare en som funka og greier.. Og den funka ikke helt bra. Bilen stoppa, og jeg fikk ikke start 1 dag etter at den hadde vært 2 uker på verksted. Da fikk jeg hjelp av Viking til å herpe fangeren min. Bilen var noe lav og de trillet den først på brille. Skiltet tok neddi og ble ødelagt og skrapa opp fangeren samtidig. JIPPI!


Derfor 17k i arbeid...med rabatt, siden RacingBeat CAI-filteret ble stjålet :x

Så Hr. thaulow fortalte meg at han kunne like godt ha kjøpt en krasjet delebil som hadde alle delene vi hadde bruk for...og myye mere for halve prisen av min rep. Han betalte jo rett over 50k for bilen min jo!
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

Blir nesten skremt fra å kjøpe NB jeg....
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

pøh, lære seg å fikse alt selv så går det bra :D
User avatar
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 229
Joined: 17 Jan 2004, 01:00
Status: Offline

Post by t_huseby »

Japan4ever wrote:Problemet i dag er at mekanikere plugger i test verktøy og leser ut feilkoder. Er det ingen feilkoder setter dem bilen ut og "ingen feil funnet" til svar. Håper dem tar i multimeteret å bruker det under feilsøkninga.
Få dem til å sjekke temp. føleren til motorstyringa.
Hehe... Hva skal man med bilmekanikere i dag etter, de kan/gjør jo ingenting. :roll: :roll: :roll: :roll:
Er jo mye letter å fikse ting selv....liksom... :P
t_huseby ---> Redrider
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Det Iglebæk mener er årsaken er :?: brente :?: ventiler :?: WTF, synes det er alt for tidlig,da den har gått 88000km, serviceintervallene er fulgt og passet godt på..så dette var svært dårlige nyheter. Koster ca.30000,- da er skifting av reg reim inkludert. This is a very bad day..på godt engelsk!!!
Last edited by HansBRG98 on 02 Feb 2005, 00:27, edited 2 times in total.
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

AAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
Kondolerer!
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Post Reply