Startproblemer
Moderator: Styremedlemmer
- Japan4ever
- 0 RPM
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Dette kan vera masse, sikkert en sensor, er det ingen i ditt distrikt som du kan låne/prøve en luftmassemåler av då, bare for å prøve seg fram, disse har røket for noen før, meget dyre, men billig på www.ebay.com Bilen min er også rar når den er kald men dette er luftmengdemåleren min, skal bytte til 323 gtr, mye større, og uten problemer når den er kald prøvde den, men manglet skikkelige slanger..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
luftmengdemåler er überdyrt. 10.000 hos mazda.
Sikkert kjennetegn på sliten luftmengdemåler er at turtallet faller ved tomgang. min gjorde det. Hver gang jeg kom inn mot ett lyskryss var det nesten som om bilen kvaltes. Falt ned til ca 500 rpm
Sikkert kjennetegn på sliten luftmengdemåler er at turtallet faller ved tomgang. min gjorde det. Hver gang jeg kom inn mot ett lyskryss var det nesten som om bilen kvaltes. Falt ned til ca 500 rpm
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Slik var min også på min mazda 323, men der opnet eg den bare og strammet en fjør, var ett slags strammehjul der, justerte dette, og bilen gikk jevnt etter dette, prøvde også prøve å jukse slik at bilen fikk meir bensin, men da begynte bilen bare å jage,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
-
Nå skal tekniske fagfolk fra importøren også bistå... det er svært lite nytt å fortelle om bilen.. 8O , fikk også tips fra http://www.mx-5.com/home.asp om sjekke fuel injectors, compression, correct plugs...som Iglebæk selvfølgelig har sjekket opp. Ny helg uten MX-5. God helg?
noe som aner meg at dette kan bli like dyrt som min sin...
17k i arbeid (hovedsakelig feilsøking) og 31k i deler (15k for hjerne + 10k for luftmegndemåler og 7k coil)
Så hvis det er slike deler du trenger, ikke kjøp med en gang, men se om du kanskje kan importere en annen mx5 (krasjet f.eks) fra sveits eller tyskland som delebil. Ta så de delene du trenger og sell resten. Det kan være like greit. Du får en 98NB til ca 50k i sveits og tyskland som er så og si strøken, og siden det er delebil så betaler du ikke alt derre avgiftsgreiene.
Jeg brente meg på det.....desverre.
Dessuten henter mazda deler fra belgia, og det tar tid. Kan nesten gå fortere å hente inn en hel delebil selv
17k i arbeid (hovedsakelig feilsøking) og 31k i deler (15k for hjerne + 10k for luftmegndemåler og 7k coil)
Så hvis det er slike deler du trenger, ikke kjøp med en gang, men se om du kanskje kan importere en annen mx5 (krasjet f.eks) fra sveits eller tyskland som delebil. Ta så de delene du trenger og sell resten. Det kan være like greit. Du får en 98NB til ca 50k i sveits og tyskland som er så og si strøken, og siden det er delebil så betaler du ikke alt derre avgiftsgreiene.
Jeg brente meg på det.....desverre.
Dessuten henter mazda deler fra belgia, og det tar tid. Kan nesten gå fortere å hente inn en hel delebil selv
94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
de fant ut hva som var feil ja... Etter å ha brukt to uker på feilsøking.
Først var coilen gåen.. så ble hjernen byttet siden bilen fremdeles ikke startet, og deretter luftmengdemåleren. Luftmengdemåleren ble byttet etter at jeg fikk igjen bilen etter de to første ukene på verkstaden, og det viste seg at bilen falt på tomgang..spes i lyskryss. Også var det noe kluss med kodingen av nøklene etter byttingen av hjernen. Var bare en som funka og greier.. Og den funka ikke helt bra. Bilen stoppa, og jeg fikk ikke start 1 dag etter at den hadde vært 2 uker på verksted. Da fikk jeg hjelp av Viking til å herpe fangeren min. Bilen var noe lav og de trillet den først på brille. Skiltet tok neddi og ble ødelagt og skrapa opp fangeren samtidig. JIPPI!
Derfor 17k i arbeid...med rabatt, siden RacingBeat CAI-filteret ble stjålet
Så Hr. thaulow fortalte meg at han kunne like godt ha kjøpt en krasjet delebil som hadde alle delene vi hadde bruk for...og myye mere for halve prisen av min rep. Han betalte jo rett over 50k for bilen min jo!
Først var coilen gåen.. så ble hjernen byttet siden bilen fremdeles ikke startet, og deretter luftmengdemåleren. Luftmengdemåleren ble byttet etter at jeg fikk igjen bilen etter de to første ukene på verkstaden, og det viste seg at bilen falt på tomgang..spes i lyskryss. Også var det noe kluss med kodingen av nøklene etter byttingen av hjernen. Var bare en som funka og greier.. Og den funka ikke helt bra. Bilen stoppa, og jeg fikk ikke start 1 dag etter at den hadde vært 2 uker på verksted. Da fikk jeg hjelp av Viking til å herpe fangeren min. Bilen var noe lav og de trillet den først på brille. Skiltet tok neddi og ble ødelagt og skrapa opp fangeren samtidig. JIPPI!
Derfor 17k i arbeid...med rabatt, siden RacingBeat CAI-filteret ble stjålet

Så Hr. thaulow fortalte meg at han kunne like godt ha kjøpt en krasjet delebil som hadde alle delene vi hadde bruk for...og myye mere for halve prisen av min rep. Han betalte jo rett over 50k for bilen min jo!
94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Hehe... Hva skal man med bilmekanikere i dag etter, de kan/gjør jo ingenting.Japan4ever wrote:Problemet i dag er at mekanikere plugger i test verktøy og leser ut feilkoder. Er det ingen feilkoder setter dem bilen ut og "ingen feil funnet" til svar. Håper dem tar i multimeteret å bruker det under feilsøkninga.
Få dem til å sjekke temp. føleren til motorstyringa.

Er jo mye letter å fikse ting selv....liksom...

t_huseby ---> Redrider
-
Det Iglebæk mener er årsaken er
brente
ventiler
WTF, synes det er alt for tidlig,da den har gått 88000km, serviceintervallene er fulgt og passet godt på..så dette var svært dårlige nyheter. Koster ca.30000,- da er skifting av reg reim inkludert. This is a very bad day..på godt engelsk!!!

Last edited by HansBRG98 on 02 Feb 2005, 00:27, edited 2 times in total.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413