Page 2 of 3
Posted: 14 Jan 2005, 21:09
by Japan4ever
Problemet i dag er at mekanikere plugger i test verktøy og leser ut feilkoder. Er det ingen feilkoder setter dem bilen ut og "ingen feil funnet" til svar. Håper dem tar i multimeteret å bruker det under feilsøkninga.
Få dem til å sjekke temp. føleren til motorstyringa.
Posted: 19 Jan 2005, 20:24
by HansBRG98
Nå har det gått 7 dager, er det ingen som har flere tips...??
Posted: 19 Jan 2005, 21:09
by Mazdafreaks
Dette kan vera masse, sikkert en sensor, er det ingen i ditt distrikt som du kan låne/prøve en luftmassemåler av då, bare for å prøve seg fram, disse har røket for noen før, meget dyre, men billig på
www.ebay.com Bilen min er også rar når den er kald men dette er luftmengdemåleren min, skal bytte til 323 gtr, mye større, og uten problemer når den er kald prøvde den, men manglet skikkelige slanger..
Posted: 20 Jan 2005, 10:46
by m1chael
luftmengdemåler er überdyrt. 10.000 hos mazda.
Sikkert kjennetegn på sliten luftmengdemåler er at turtallet faller ved tomgang. min gjorde det. Hver gang jeg kom inn mot ett lyskryss var det nesten som om bilen kvaltes. Falt ned til ca 500 rpm
Posted: 20 Jan 2005, 17:36
by Mazdafreaks
Slik var min også på min mazda 323, men der opnet eg den bare og strammet en fjør, var ett slags strammehjul der, justerte dette, og bilen gikk jevnt etter dette, prøvde også prøve å jukse slik at bilen fikk meir bensin, men da begynte bilen bare å jage,
Posted: 21 Jan 2005, 07:58
by HansBRG98
Nå skal tekniske fagfolk fra importøren også bistå... det er svært lite nytt å fortelle om bilen.. 8O , fikk også tips fra
http://www.mx-5.com/home.asp om sjekke fuel injectors, compression, correct plugs...som Iglebæk selvfølgelig har sjekket opp. Ny helg uten MX-5. God helg?
Posted: 21 Jan 2005, 14:56
by m1chael
noe som aner meg at dette kan bli like dyrt som min sin...
17k i arbeid (hovedsakelig feilsøking) og 31k i deler (15k for hjerne + 10k for luftmegndemåler og 7k coil)
Så hvis det er slike deler du trenger, ikke kjøp med en gang, men se om du kanskje kan importere en annen mx5 (krasjet f.eks) fra sveits eller tyskland som delebil. Ta så de delene du trenger og sell resten. Det kan være like greit. Du får en 98NB til ca 50k i sveits og tyskland som er så og si strøken, og siden det er delebil så betaler du ikke alt derre avgiftsgreiene.
Jeg brente meg på det.....desverre.
Dessuten henter mazda deler fra belgia, og det tar tid. Kan nesten gå fortere å hente inn en hel delebil selv
Posted: 21 Jan 2005, 15:02
by HansT
m1chael wrote:17k i arbeid (hovedsakelig feilsøking) og 31k i deler (15k for hjerne + 10k for luftmegndemåler og 7k coil)
Jezzesss...! Måtte du ut med kr.48000,- til Mazda før bilen din var på veien igjen??? 8O
Fant de til slutt ut hva som var årsaken?
Posted: 21 Jan 2005, 16:17
by arildh
HansT wrote:m1chael wrote:17k i arbeid (hovedsakelig feilsøking) og 31k i deler (15k for hjerne + 10k for luftmegndemåler og 7k coil)
Jezzesss...! Måtte du ut med kr.48000,- til Mazda før bilen din var på veien igjen??? 8O
Fant de til slutt ut hva som var årsaken?
RAN!!!
Posted: 22 Jan 2005, 20:27
by m1chael
de fant ut hva som var feil ja... Etter å ha brukt to uker på feilsøking.
Først var coilen gåen.. så ble hjernen byttet siden bilen fremdeles ikke startet, og deretter luftmengdemåleren. Luftmengdemåleren ble byttet etter at jeg fikk igjen bilen etter de to første ukene på verkstaden, og det viste seg at bilen falt på tomgang..spes i lyskryss. Også var det noe kluss med kodingen av nøklene etter byttingen av hjernen. Var bare en som funka og greier.. Og den funka ikke helt bra. Bilen stoppa, og jeg fikk ikke start 1 dag etter at den hadde vært 2 uker på verksted. Da fikk jeg hjelp av Viking til å herpe fangeren min. Bilen var noe lav og de trillet den først på brille. Skiltet tok neddi og ble ødelagt og skrapa opp fangeren samtidig. JIPPI!
Derfor 17k i arbeid...med rabatt, siden RacingBeat CAI-filteret ble stjålet
Så Hr. thaulow fortalte meg at han kunne like godt ha kjøpt en krasjet delebil som hadde alle delene vi hadde bruk for...og myye mere for halve prisen av min rep. Han betalte jo rett over 50k for bilen min jo!
Posted: 22 Jan 2005, 21:48
by kodvaag
Blir nesten skremt fra å kjøpe NB jeg....
Posted: 22 Jan 2005, 22:11
by HF-mx5T
pøh, lære seg å fikse alt selv så går det bra

Posted: 22 Jan 2005, 22:26
by t_huseby
Posted: 25 Jan 2005, 16:09
by HansBRG98
Det Iglebæk mener er årsaken er

brente

ventiler

WTF, synes det er alt for tidlig,da den har gått 88000km, serviceintervallene er fulgt og passet godt på..så dette var svært dårlige nyheter. Koster ca.30000,- da er skifting av reg reim inkludert. This is a very bad day..på godt engelsk!!!
Posted: 25 Jan 2005, 16:16
by glaibilenmin
AAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
Kondolerer!