Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
HansT wrote:Når du kjøper oljefilter hos Mazda, husk også å kjøpe skiven til bunnpluggen. Det anbefales å skifte denne hver gang en skifter olje. Koster uansett bare noen kroner.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
kjøpte krana hos moss i USA.
kosta $29.
Kan ikke se at det er noen fare at den åpner seg når den ikke skal.
Hendelen må løftes opp før du kan åpne krana.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
har nå funnet ut at det var noe galt med eksosen, et hull ett eller annet sted nærme motoren.
men olje er allefall skiftet!
oljefilteret lå litt vanskelig til. er det noen smarte triks for å komme til ? jeg håpet det skulle være lett tilgjengelig, men fra toppen så ser det ut som man må skru opp og gå inn fra undersiden.
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
fatlaces wrote:har nå funnet ut at det var noe galt med eksosen, et hull ett eller annet sted nærme motoren.
men olje er allefall skiftet!
oljefilteret lå litt vanskelig til. er det noen smarte triks for å komme til ? jeg håpet det skulle være lett tilgjengelig, men fra toppen så ser det ut som man må skru opp og gå inn fra undersiden.
Sikkert manifoilen din som er slitt, min også lekker litt i en sveis, men eg kommer til å kjøpe meg rustfritt grenrør på ebay.. Lurer på turbo også men mister bare lappen då tror eg...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
fatlaces wrote:hmm.. slitt manifoil ? så mye kunnskap man skulle hatt
men turbo vet jeg hva er, og ja takk, jeg tar to! Lappen kommer og går, akkurat som penger og damer.. (hehe)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
fatlaces wrote:oljefilteret lå litt vanskelig til. er det noen smarte triks for å komme til ? jeg håpet det skulle være lett tilgjengelig, men fra toppen så ser det ut som man må skru opp og gå inn fra undersiden.
Jekk opp bilen i høyre hjørne front (styrbord?) og skru av hjulet.
Mulig du klarer det uten å ta av hjulet også hvis du sveiver rattet max til venstre.
Da rekker du det underifra med en hånd hvis du ligger litt under bilen.
Å ha en bukk i tillegg til jekken trenger jeg vel ikke nevne.
Hvis det sitter dønn fast slik som på min har du et hyggelig prosjekt forran deg
arildh wrote:Hvis det sitter dønn fast slik som på min har du et hyggelig prosjekt forran deg
Hvis du ikke får det løs på vanlig måte, er en nødløsning å slå/stikke en skrutrekker rett gjennom filteret, og vri om.
Jeg skrur aldri filteret så hard fast, bare lett med hånden. Jeg rekker også ned med hånden ovenfra og ned. Trenger ikke så stor plass når en har på seg en gummihanske med stor friksjon, og filteret ikke er skrudd hard fast.
Bytter filter ofte, og aldri hatt noen problem, husk og ta litt olje på den gummipakningen på filteret ved montasje, letter arbeidet med å få av neste gang, skrues kun til med handmakt... Vet at noen bruker slike redskap til å skru de på,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Jeg mener at det er forskjell på manifoil og grenrør.
Manifoil er en støpt sak (slik du får med gReddy kittet)
Og grenrør er rør som er bøyd og sveisa..
HansT wrote:
Vidar wrote:Nei, ikke manifoil.. Grenrør..
Noen kaller det grenrør og noen kaller det eksosmanifoil....
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:Jeg mener at det er forskjell på manifoil og grenrør.
Manifoil er en støpt sak (slik du får med gReddy kittet)
Og grenrør er rør som er bøyd og sveisa..
HansT wrote:
Vidar wrote:Nei, ikke manifoil.. Grenrør..
Noen kaller det grenrør og noen kaller det eksosmanifoil....
Du har rett, men vil ikkje kalle denne klumpen som mx-5 har originalt for grenrør. ¨har lyst på en 4-2-1 grenrør eg...