Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sjonky wrote:Jeg er også med hvis det blir satt i gang en samlebestilling på disse lyktene. Sliter med fukt\sprekker i mine gamle....
Samlebestilling? Er vel lite å hente på det..
Kanskje rimligere porto..eller kvantumsrabatt? Skader ikke å spørre!
Noen mulighet for at de kan sende lyktene som "gave"..? "Used car parts" med liten verdi og tollfritt..?
Jeg sliter også med dugg i lyktene, og festet for parklyspæren har knekt på begge... Nye lykter står på listen.
Går fint å få sent som gave, men da må verdien være under 1000 kroner.
Er ikke alle firma som er helt villige å sende som gave.
PS: det er ikke toll på bildeler, bare MVA
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Send mail og spør. Jeg er i utgangspunktet selv ute etter nye parklyslamper.
Edit: Vidar: Hvis jeg har forstått det rett så kan firmaet skrive at pakken er gave, men de må uansett opplyse om verdien. Ergo, man må betale mva av pakkens verdi.
Noen som sender mail til il motorsport og spør om de vil sende som gave, eller eventuelt nedskrive verdien på pakka? Hørte med Moss og mx5parts, og de stilte seg negativ til dette.
Ikke minst slipper vi å betale 250-300 kr pr/person i tollbehandlingsgebyr dersom vi tar en samlebestilling.
Tollbegyr er maks 154 kroner.
Men: La si vi bestiller 5 parklys til for eksempel Oslo. Så skal disse videresendes til andre plasser i Norge. Det vil jo også koste. Så det går vel opp i opp med samlebestilling kontra bestille alene.
Dette har vært diskutert til døde før, men Norsk Spedisjon tar 295+mva for fortolling når jeg får varer fra MX5 Parts.
Andre har vært heldigere og betalt mindre, mens noen har betalt mer...
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
Dette har vært diskutert til døde før, men Norsk Spedisjon tar 295+mva for fortolling når jeg får varer fra MX5 Parts.
Andre har vært heldigere og betalt mindre, mens noen har betalt mer...
Okey. Min erfaring er at pakker fra IL motorsport blir fortollet hos postens godsenter, og de tar henholdsvis 72 eller 154 kroner. (Tror skillet går på varer til 500 kroner).
steffen wrote:
Edit: Vidar: Hvis jeg har forstått det rett så kan firmaet skrive at pakken er gave, men de må uansett opplyse om verdien. Ergo, man må betale mva av pakkens verdi.
Noen som sender mail til il motorsport og spør om de vil sende som gave, eller eventuelt nedskrive verdien på pakka? Hørte med Moss og mx5parts, og de stilte seg negativ til dette.
Hvis gaven overstiger en verdi på 1000 kr, så må du betale evt toll og mva + gebyr. Så verdien på gaven må skrives på tollklareringslappen.
De fleste firma er ikke så begestret for dette.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Nå har eg fått 5 pakker fra www.mx5parts.co.uk over en tid hvor de alle har vert på ca 1000.- og på alle har eg slept unna mva og toll gebyr, gjelder dette bare meg eller.. synest dette er bra greier eg...........
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Mazdafreaks wrote:Nå har eg fått 5 pakker fra www.mx5parts.co.uk over en tid hvor de alle har vert på ca 1000.- og på alle har eg slept unna mva og toll gebyr, gjelder dette bare meg eller.. synest dette er bra greier eg...........
Da er du heldig.
Jeg fikk stoppet en pakke som var merket til under 200 kroner..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
De ville fortolle en pakke for meg, som det stod
Totalt: 0,- (garanti på low-profile lyktene)
verdien stod der, men det var tydelig at jeg ikke betalte for varen!
jeg måtte få de hos moss til å skrive ny faktura å sende på mail....