torsen diff og drifting

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

*fjernet*
Mvh
Marius
Last edited by MeSs on 06 Nov 2005, 19:37, edited 1 time in total.
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

Må si at det å legge ut bilen på tørr/vått asfalt er ingen sak om man har de rette dekkene.. hehe..

Sommerdekkene som satt på da jeg kjøpte den så ut til å være gode, men snurra i rundkjøring. (dog... "er det noen bak meg...nei.. noen foran der.. nei... hehe... vi prøver å dra på litt her...vått asfalt, men...jajja..."... )snurra fint og sto med snuta i feil retning. Dog en av de første gangene jeg prøvde så ble litt sånn BÅNN gass i første gir og ikke gire videre helt til den snurra.. heller omtrent sånn. hehe.

etterhvert blir det mer å ligge pent rundt rundtkjøringa med rompa lett ut.
MEN det jeg skulle frem til var at når jeg satt på vinterdekka. Hakka. rsi piggfritt hvor de dårlige egenskapene er vått asfalt sitter den som kjetting. Trodde at NÅ kommer jeg til å snurre i hver sving når det er vått, men må virkelig "jobbe" for å få den ut. Men desto finere blir svingen. da den faktisk har litt grep og slenger rompa fint rundt svingen.

konklusjonen min er at vil du at den skal slippe lett kjøp turbo eller kompressor eller rett og slett noen dårlige dekk.

Men av de to dekkene føler jeg meg mye tryggere med vinterdekka. Nå tør jeg å dra den ut i en og annen sving. Med sommerdekka var det sånn at det var skummelt bare å svinge. hehe.

vet ikke hvor det her bærer.. hadde alt klart i hodet når jeg starta og skrive, men ble bare prat. hehe. sånn er det når man sitter og venter på kunder... :mrgreen:
Post Reply