Veivproblemer - ny Motor?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Post by mojo-91 »

Nå har jeg bestillt time hos ullern bil for å sjekke veiva. Som sagt så har jeg litt slag i reimhjulet. Mekanikeren på telefonen sa at det kunne være jeg slipper unna med nytt reimhjul.Ellers kan nok dette bli dyrt for meg som ikke kan mekke motor selv :(

"glaibilenmin" Hvor mye skal du ha for den motoren du har stående? Hvor langt har den gått og i hvilken stand er den? Vil det lønne seg økonomisk å bytte motor istedet for å bytte veiven på den motoren jeg har? Det er evt. Mazda som må gjøre jobben for jeg kan ikke skru.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Veivproblemer - ny Motor?

Post by mojo-91 »

HansT wrote:
Cosmo wrote:har sett at noen limer dette fast med locktite, er det noen som har prøvd dette? og i tillfelle, virker det?
Hvis bolten har løsnet, og sporet til veivtappen er begynt å bli slitt er det ikke bare å "lime" dette på plass igjen.

Poenget med locktite'n er å forhindre at bolten skal løsne i første omgang.

EDIT: Ser rt svarte omtrent det samme nettopp...
Ifølge denne linken ser det ut til at det går å fikse veiven med locktite selv om sporet til veivtappen er slitt.
http://www.miata.net/garage/hsue/LoctiteCrank2.html
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Post Reply