Page 2 of 3

Posted: 28 Sep 2005, 22:58
by EspenAndre
Er jo bare å kjøpe nyere MX-5 det, hvis det er et argument mot å kjøpe MX-5...

Komfort? da er ikke sportsbil rette alternativ for deg! :?

Du MÅ ikke ha HT om vinteren, mange som kan fortelle om det her!

raskest? når du er blitt erfaren nok til å trenge en raskere bil enn MX-5 så har du sikkert penger til Turbo/Kompressor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Posted: 29 Sep 2005, 01:11
by Kristian
Ja, men nb`en er en del dyrere igjen da.. Mellom de bilene så er det samme for meg hvilken jeg velger.. Alle har sine + og -. Men viss du vet om en nb til 100k så får du si ifra.. for jeg synes denne er litt penere enn na`en.

Posted: 29 Sep 2005, 01:22
by supercharged
enig med Espensort at en sportsbil ikke skal være like komfortabel å kjøre som en ny stasjonsvogn f.eks, den skal heller ikke være så veldig praktisk :lol:

synes bilen min med JRSC går bra nok jeg. kunne nok greit kjørt fra en Z3 tror jeg :wink:

vil vel også tro at du kan kjøpe en NA +kompressor og likevel komme rundt 100000,-

Posted: 29 Sep 2005, 01:52
by Kristian
Jaja.. standard 1.6 kjører fra z3.. tenkte på mr2 jeg.. Men viss man skal ha kompressos så må det jo godkjennes osv.. så blir ikke no kompressor.. Men vill gjerne ha en mx-5/miata, viss jeg finner en som er fin og som har de tingen jeg gjerne vill ha med..

Posted: 29 Sep 2005, 07:51
by EspenAndre
Hvilken modell av de tre er aktuell da?
Og hva ligger prisene på?

(Siden du sier Z3-alternativet er nyere)

Se her:
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester ... 90902.html

Posted: 29 Sep 2005, 10:45
by Mazdafreaks
Er du rask så skal du få min nb for 130k med presse..

Posted: 29 Sep 2005, 12:11
by Kristian
Mazdafreaks wrote:Er du rask så skal du få min nb for 130k med presse..
budsjettet setter en grense på 100k for meg.. Så er vell egentlig mx-5 og mr2 som er mest aktuell pga pris..
Hvilken modell av de tre er aktuell da?
Og hva ligger prisene på?
Tenkte da på en 96, 97 modell Z3 1.8. 91, 92 modell mr2 gti..
Er en Z3 til 99k på finn, men det er den aller billigste. Mr2 gti kan man få fra 80 ca.. Den jeg er mest interesert av ligger på 99k.

Posted: 29 Sep 2005, 15:58
by steffen
supercharged wrote:enig med Espensort at en sportsbil ikke skal være like komfortabel å kjøre som en ny stasjonsvogn f.eks, den skal heller ikke være så veldig praktisk :lol:

synes bilen min med JRSC går bra nok jeg. kunne nok greit kjørt fra en Z3 tror jeg :wink:

vil vel også tro at du kan kjøpe en NA +kompressor og likevel komme rundt 100000,-
supercharged: Nå kjører en Toyota Yaris 1,5 T-sport fra en BMW Z3 (1,8 riktignok). Det sier sitt.

Man trenger ikke supercharger på MX-5en for å flise en Z3 8)

Posted: 29 Sep 2005, 21:51
by supercharged
steffen wrote:
supercharged wrote:enig med Espensort at en sportsbil ikke skal være like komfortabel å kjøre som en ny stasjonsvogn f.eks, den skal heller ikke være så veldig praktisk :lol:

synes bilen min med JRSC går bra nok jeg. kunne nok greit kjørt fra en Z3 tror jeg :wink:

vil vel også tro at du kan kjøpe en NA +kompressor og likevel komme rundt 100000,-
supercharged: Nå kjører en Toyota Yaris 1,5 T-sport fra en BMW Z3 (1,8 riktignok). Det sier sitt.

Man trenger ikke supercharger på MX-5en for å flise en Z3 8)

ok :lol: man kan flise den med stil om man har kompressor :D
og så er mx-5'en mye finere :)

Posted: 29 Sep 2005, 22:02
by EspenAndre
Back to topic.. :)

Kristian, sett opp en liste over negative og positive sider med de forskjellige bilene da...!

(Skal ikke si det bombesikkert men jeg tror også at MX-5 er den du taper minst på om du holder den i bra stand!)

Posted: 30 Sep 2005, 01:39
by Kristian
EspenSort92 wrote:Back to topic.. :)

Kristian, sett opp en liste over negative og positive sider med de forskjellige bilene da...!

(Skal ikke si det bombesikkert men jeg tror også at MX-5 er den du taper minst på om du holder den i bra stand!)
Tja, kan vell lage en liten liste..

Mx-5
For: Driftsikker, billigere enn de andre, godt veigrep og raskere enn z3 1.8 .
Mot: litt gammel, vippelyter, må kjøpe hardtop, slitte skinn seter på de fleste, mange som har den(trenger jo ikke være mot men)

Bmw Z3
For: Penest av dem(min mening), mer moderne enn de andre, skinn som standard,
Mot: Hmm, tja.. Litt dyrere enn de andre. ikke like sprek.

Mr 2
For: Raskest av dem, trenger ikke hardtop men er likevell en "halvcab".
Mot: Litt vell harry for meg, vippelykter, kan være hardt kjørt, ikke skinn, gammel.

Ble en veldig kort liste, men kom ikke på så veldig mye mer akkurat nå..

Posted: 30 Sep 2005, 10:10
by HansT
Kristian wrote:
Bmw Z3
For: Penest av dem(min mening), mer moderne enn de andre, skinn som standard,
Mot: Hmm, tja.. Litt dyrere enn de andre. ikke like sprek.
Hvis du har som et "mot" argument at du MÅ kjøpe hardtop til MX-5 så skjønner jeg ikke poenget ditt, siden det tydligvis IKKE er nødvendig for deg med hardtop på Z3. På en annen siden, HVEM VIL HA hardtop på sin Z3. (og hvem vet hva noe slikt må koste, tror ihvertfall 100K budsjettet ditt ryker glatt..). Har du sett den "live"...... vel, smaken er som sagt delt, men de fleste biljournalister jeg har hørt og lest er vel ikke akkurat imponert av hverken designet eller sportslige egenskaper på Z3'en. Den med minste motor (som antagligvis nesten KUN er solgt i Norge) blir jo nærmest ledd av. Jeg lo ikke første gang jeg så en Z3, men for å si det pent, når jeg så en Z3 med hardtopp på "live" første gang så tenkte jeg at dette var vel kanskje ikke BMW designeren sin heldigste dag på jobben..

Posted: 30 Sep 2005, 14:15
by steffen
Nå skal jeg ikke forsvare BMW Z3 her. Men hva er galt med hardtoppen?

Image

Image <-- MX-5 hardtopp på Z3. Copycats :mrgreen:
Edit: det er vel den gjøken som har bygd om en MX-5 til en Z3..

Hilsen Steffen som heller vil ha ti MX-5er enn en BMW Z3.

Posted: 30 Sep 2005, 14:28
by HansT
steffen wrote:Nå skal jeg ikke forsvare BMW Z3 her. Men hva er galt med hardtoppen?
Det er derfor jeg understreket "live" i mitt innlegg. Hardtoppen ser ikke så aller værst ut på det bildet, kan ha med vinkler osv. å gjøre, men når jeg så dette i virkligheten på parkeringsplassen... så..... vel.. en må nesten se selv og gjøre opp sin egen mening.. :wink:

Posted: 30 Sep 2005, 15:13
by mojo-91
z3 sin hardtop er så svær og klumpete. Miata sin hardtop kurver elegant bakover, mens z3 sin virker så høy bak. Den ser ut som et fremmedelement. Det samme gjelder hartoppen til bmw Z4. For meg ser det ut som BMW sine designere har utstyrt roadsterene sine med styrthjelm :lol:
Image