lock-tite trikset....igjen

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

AJF
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 282
Status: Offline

Re: HALLELUJA !!!!!

Post by AJF »

AJF wrote:
mojo-91 wrote:
Må ut med 7500 inkl. moms.
Ny regreimdrev,, reimhjul, regreim, kile, bolt og veivakselpakning + jobben da.
Kunne sikkert fått noen andre til å gjøre det, men nå blir det ihvertfall 100% og garanti fra mazdaverksted er jo greit å ha når bilen først er født med denne barndomssykdommen. (det kan jo skje igjen, mener jeg...)
Da er også motoren min oppe og går, kommer på ca 500 euro (4000kr), med bytte av akkurat samme deler som din. Og jobben er gjort av mekaniker som kun har jobbet med MX-5 de siste 6 årene.

At jobben er utført hos Mazda er ingen 100% garanti, regreiemen min ble bytte hos Mazda på Østerås i Oslo for 2år siden (ca 30000km siden), men jeg fikk altså nå i høst problemer med bolten. Har ikke prøvd og klage, da jeg ikke var klar over problemet før jeg kom ned til Nederland, men hadde vel heller ikke kommet noen vei med det siden bilen min er utstyrt med kompressor.
Har nå hentet bilen på verkseted, og fått med meg de gamle delene og en grei beskrivelse fra Theo på hva som han mener er gjort feil av Mazda når de byttet regreim på bilen min sist, så det skal bli spennende og avlegge Mazda et besøk når jeg er tilbake i Norge i Januar.
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 267
Status: Offline

Re: HALLELUJA !!!!!

Post by mojo-91 »

AJF wrote:
AJF wrote:
mojo-91 wrote:
Må ut med 7500 inkl. moms.
Ny regreimdrev,, reimhjul, regreim, kile, bolt og veivakselpakning + jobben da.
Kunne sikkert fått noen andre til å gjøre det, men nå blir det ihvertfall 100% og garanti fra mazdaverksted er jo greit å ha når bilen først er født med denne barndomssykdommen. (det kan jo skje igjen, mener jeg...)

At jobben er utført hos Mazda er ingen 100% garanti, regreiemen min ble bytte hos Mazda på Østerås i Oslo for 2år siden (ca 30000km siden), men jeg fikk altså nå i høst problemer med bolten. Har ikke prøvd og klage, da jeg ikke var klar over problemet før jeg kom ned til Nederland, men hadde vel heller ikke kommet noen vei med det siden bilen min er utstyrt med kompressor.

Det er mulig jeg har misforstått dette her, men er det ikke slik at en ikke trenger å løsne på bolten for å bytte regreim? Dvs at bolten med kilen er uberørt ved et normalt regreimbytte. Det er kun hvis en skal bytte veivakselpakningen eller bare for å inspisere kilesporet at man må demontere.
Poenget mitt er vel bare at et normalt regreimbytte hos mazda ikke nødvendigvis kunne forutse at veivtappen din var iorden. (hvis de da ikke faktisk har demontert og sjekket.)

Nå som min veiv blir i orden så kommer jeg til å la mazda inspisere veivtappen ved hvert regreimbytte i fremtiden .Da er jeg ihvertfall på den sikre siden. :wink:
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Post Reply