Er dette orginalt på bilen ;-)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

John_91BRG wrote: Som alle vet, er Otto Von Blinck Jr. sønn til oppfinneren av blinklyset og en av de fremste autoriteter når det gjelder blinkende og roterende lys. Å påstå at han ikke vet hva han snakker om, finner jeg sterkt fornærmende på hans vegne!
Jeg har gått over fra vanlig rotorblink til den nyere "blitz-typen" med stroboblink.
Jeg har vært veldig i tvil om hvilken olje jeg skulle bruke, men valgte å bruke samme typen som før siden jeg hadde flere kanner stående. Rotorblinkere bruker jo som kjent mye mer olje en ordinære blinklys, så jeg kjøper inn i større kvanta for å få oljen litt billigere.

Nå som vinteren har kommet og snømåkingen er igang, blir de nye blitzene flittig brukt når jeg rydder gårdsplassen. Problemet er at jeg syns de har begynt å blinke langsommere, spesielt er dette merkbart med det samme jeg slår de på og oljen er kald. De begynner ikke å blinke skikkelig med en gang, men blir stående å lyse med halv styrke en stund før de kommer igang med noen virkelig lange blink. Jeg prøver å kompensere for dette med lyd- og lyshorn, men dette er litt tungvint å gjøre samtidig som jeg skal betjene gir og hydraulikk.

Jeg har en liten mistanke om at det er oljen jeg bruker som er årsaken, men har ennå ikke truffet noen med kompetanse på området som kan bekrefte dette. Det lokale Felleskjøpet der jeg kjøpte blinkene visste heller ikke hvilken olje som skulle brukes, men de trodde at vanlig EP2-grease ville fungere!!

Dersom noen som ahr boken "Das historie of das blinck-leucht" av Otto von Blinck Jr kunne ha sjekket om det står noen anbefalinger for blitz-blinkere hadde det vært fint, men jeg frykter at stroboblinkere er for nytt og ikke omfattes av boken.

Dersom det ikke står noe der, hadde det vært fint om noen kunne sende meg teleksnummeret til blinklysambasaden i Moskva, de må vel ha litt peiling eller?
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

Image

Strobe olje, men tror det er en trykk feil på etiketten. står gir olje, men er ganske sikker på at det er den du trenger.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
Christian
500 RPM
500 RPM
Posts: 71
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: Drammen
Contact:
Status: Offline

Post by Christian »

Eller prøv å ring blinklys og arbeidsinstituttet i Sveits +41 227 80 80
:lol:
Medlemsnr.:402
X 90 Miata
BMW 320i Coupe 24V
Post Reply