Page 2 of 3
Posted: 14 Jan 2006, 02:48
by glaibilenmin
Det høres grise usansynlig ut... tatt av ytterste reimhjulet å sett på reimhjulet til reg reima?
Posted: 14 Jan 2006, 02:50
by MeSs
glaibilenmin wrote:Det høres grise usansynlig ut... tatt av ytterste reimhjulet å sett på reimhjulet til reg reima?
har ikke det, men har hørt at veivtappen fort blir skjev når man strammer dynamoreima, dette jeg mistenkte for en stund siden, og jeg hadde tydligvis rett...
Posted: 14 Jan 2006, 02:54
by glaibilenmin
Da skal den vær noe inni helveta stram... der er jo gummi i det reimhjulet som skal ta opp en del vibrasjoner osv... Kor stram den var reima da?
Posted: 14 Jan 2006, 02:55
by MeSs
kunne rikke den ca 0,5cm opp og ned kansje..
Posted: 14 Jan 2006, 02:59
by glaibilenmin
totalt mellom max opp og max ned? eller 0,5 opp og 0,5 ned?
Posted: 14 Jan 2006, 03:00
by MeSs
iblant, ja.. tilog med ny reim.. skreik intervaler, noe som også var tegn på at reimhjulet gikk skevt
Posted: 14 Jan 2006, 03:06
by glaibilenmin
men om veivtappen hadde blitt sjeiv så villa reg reim hjulet tatt inni selve blokka og oljepumpa og laga ulyder da...
Posted: 14 Jan 2006, 03:08
by MeSs
Hvor mye må jeg skru ifra hverandre for å se etter dette a? Regreim var skifta i 06.2003, har ikke gått over 30-40k etter det.. så det må jo være noe muffens..
Posted: 14 Jan 2006, 03:13
by glaibilenmin
Er vel kansje nok å ta av fremste reimhjulet som står uttapå regreim hjulet da... festet me 4 skruer
men om du piller av plast deksla forann regreima og så kan du jo komme godt til å se om der er noe muffins i samme slengen da
Posted: 14 Jan 2006, 11:50
by arildh
Det er ikke noe stort poeng å skaffe en svindyr GT-R turbo når du fortsatt må lage et grenrør for langsstilt motor. Da er det bedre å bruke en flens for en mye rimeligere Garret turbo. En T3 Super60 eller t3/04 tilsvarer ca. samme turbo som orginale GT-R saken. bare 15-20K billigere

Slik jeg ser det er det kammene og toppen som er virkelig verdifull på den motoren.
Råder og stempel er også kjekt å ha, men man må tenke på at disse motorene har blitt brukt j****g hardt de siste 13-14 årene og at nye og kraftigere stempel/råder vil være bedre og sikrere.
En annen ting er et motorstyringen er laget med fordelertenning. Denne er plassert der CAS står i dag så den passer ikke uten å modifisere brannveggen = fyfyfy . Det kan også bli mrsmt å tilpasse instrumentpanelet mot GT-R motorstyring.
Posted: 14 Jan 2006, 11:53
by MeSs
arildh wrote:Det er ikke noe stort poeng å skaffe en svindyr GT-R turbo når du fortsatt må lage et grenrør for langsstilt motor. Da er det bedre å bruke en flens for en mye rimeligere Garret turbo. En T3 Super60 eller t3/04 tilsvarer ca. samme turbo som orginale GT-R saken. bare 15-20K billigere

Slik jeg ser det er det kammene og toppen som er virkelig verdifull på den motoren.
Råder og stempel er også kjekt å ha, men man må tenke på at disse motorene har blitt brukt j****g hardt de siste 13-14 årene og at nye og kraftigere stempel/råder vil være bedre og sikrere.
En annen ting er et motorstyringen er laget med fordelertenning. Denne er plassert der CAS står i dag så den passer ikke uten å modifisere brannveggen = fyfyfy . Det kan også bli mrsmt å tilpasse instrumentpanelet mot GT-R motorstyring.
Har funnet noe "småtteri" i usa jeg nå

Så gtr motoren er lagt på is...
Surfa til 4 igår.. Hva mener dere er billigst, å betale 1199, for å så vente 4-6 uker, og muligens betale moms og toll? Eller å betale 129 ekstra, for å så få det rett på døra??
EDIT: Fant også reimhjulsett fra PCI til 44dollar, veiv til 50.. Hva mer tror dere jeg trenger?
Mvh
Marius
Posted: 14 Jan 2006, 13:07
by HF-mx5T
jeg vil gjerne se bilder.. har du noen anelse hvor mye som skal til for å bøye tappen på veiva? spess ved å stramme dynamoreima for mye.. er direkte usansynlig..
tipper du må stramme dynamoreima til den ryker før du overbelaster veiva
festet til dynamoen bør også ryke først..

Posted: 14 Jan 2006, 16:34
by MagnusAntony
Ja, skru av dekselet og se.. Selvom reimhjulet ikke henger helt på greip, så er det ikke sikkert at veiva er skadet. Samme som HF sier, det skal MYE til..
Posted: 14 Jan 2006, 17:32
by Vidar
Har mine tvil jeg også.. Vil tro veiva er laget av et hardere metall enn det blikkbokser er laget av

Posted: 14 Jan 2006, 18:07
by m1chael
glaibilenmin wrote:men om veivtappen hadde blitt sjeiv så villa reg reim hjulet tatt inni selve blokka og oljepumpa og laga ulyder da...
Hvilke uøyder snakker vi om her? Uling? Kanskje litt kakling?
Min uler endel på ca 1500 rpm og opp. Og på 1800-2000 rpm så hører jeg småbanking.
Ser at det er litt lekkasje foran der hvor topplokket og sort plastikk møtes.
Beklager OT
