Page 2 of 2

Posted: 18 Jan 2006, 17:23
by John_91BRG
Kristian wrote:Senkesettet er fra Eibach.. Er det kurrant?
Det med Eibach senkesett har vært debattert litt frem og tilbake for ikke så lenge siden. Virker som de fleste (meg inkludert) er fornøyd med dette merket.

Viktig å få med godkjenningspapirer, dersom settet ikke allerede er godkjent i vognkortet.
Eller du kan gå inn på http://www.eibach.de, og skrive ut pairene derfra.

Posted: 18 Jan 2006, 18:45
by Mazdafreaks
Kristian wrote:
Mazdafreaks wrote:Er da heilt grei denne, fin farge, men hvilket senkesett er det på denne da
Senkesettet er fra Eibach.. Er det kurrant?
nope etter min meining, vis du kikker på bilde så ser du den er lavere forran enn bak, det bunner for den minste ting, hadde eg bodd nærmere skulle du fått prøvd min og denne for å sammelligne det samme med dere andre. så hadde dere sagt det samme, dere som ikkje har prøvd noe annet mener kanskje det er bra pga dere ikkje vet bedre, det er liksom brukanes, men denne bunningen med eibach gjorde at det var min første mod å bytte dette så eg kunne kosekjøre med bilen. og flying`miata anbefaller å ikkje bruke dette settet, og de har da god peiling på mx5 etterhvert,

Posted: 18 Jan 2006, 20:23
by morten-99
jeg kjører selv med Eibach fjærer, husker ikke hvilken type ( kjøpt fra I.L.) og har ALDRI bunnet. Kjørte til og med i noen telehiv som jeg ikke så og bilen hoppet, var ikke i bunn der heller og da var bilen godt lastet.
Kjørere disse sammen med bilstein sport demper som er en del stivere og kortere enn standard og jeg tror det med dempere også har utrolig mye å si.

Posted: 18 Jan 2006, 21:20
by Mazdafreaks
Ja hvis du aldri har bunnet de så begynner eg å lure litt om du vet hvordan du bunner eller det kjennes ut, eg klarer nå å bunne mine også om eg kjører litt vel hardt, men eibach låg mesteparten av livet sitt i bunn, er ikkje fjørene dine som ligger i bunn heletiden da slik som mine eibach gjorde, er mange som tror de har stive fjører men så er det bumpstops bilen hviler på,

Posted: 18 Jan 2006, 21:28
by morten-99
har tidliger kjørt andre biler som har vært senket uten skikkleige fjærer og dempere, der har det vært veldig merkbart når de bunner.
så forskjellen har jeg kjent veldig godt.

Posted: 18 Jan 2006, 21:38
by Mazdafreaks
men tror nok du har bumpstops alikevel men kjenner det ikkje så lett da demperne dine kjemper imot, vis du måler hvor lang slaglengde du må ha for å bunne dem så har du ca 1,5-2cm kan eg tenke meg, eg har 1,5 cm mer en eibach og dobbelt så stive fjører.

Posted: 18 Jan 2006, 21:46
by morten-99
helt riktig at jeg har bumpstops, mulig de har bunnet, men kjente overhodet ikke det "slaget" som jeg har kjent på andre biler.
Så det kan være riktig at dempene "kjempet" mer imot så overgangen til å treffe bumpstopene ikke ble merket på samme måte.

men poenget mitt er at jeg er veldig fornøyd med kombinasjoen min og eibach fjærene. Vet også at det finnes både stivere dempere og fjærer som kanskje kan være bedre. Det kommer jo ann på hvilke egenskaper man er på jakt etter.

har no en bil som etter forholdene går bra å kjøre med på de fleste underlag, kunne selvsagt vært enda stivere til banekjøring og kjøring på silkemyk asfalt, men det funker også uten at tenna ramler ut når jeg kjører på litt ujevnt underlag

Posted: 18 Jan 2006, 21:53
by Mazdafreaks
ja er da enig her, men flying miata sine oppleves som mykere på feks telehiv enn eibach da eg har fjørvandring, kan kjøre kjappere på de fleste underlag kontra eibach, kan peise over fartshumper i ca 50 km og merker svært lite mens med eibach sine slo som f, i 30 km, og har eibach på golfen til samboern er slitsomt å kjøre denne på humpete vei, men kjøp gjerne eibach det er ikkje det verste, hmmm skulle vert en test på fjører på mx5 der man kunne sett det positive og negative, eg vurdere nye eibach selv eg men da disse som de selger på flying`miata, de er enda stivere enn mine,

Posted: 24 Jan 2006, 21:16
by Kristian
Ser at det har sporet litt av her..

Ble desverre ikke no mx-5 på meg. Ble En Bmw Z3 på. Sorry...

Image

Posted: 24 Jan 2006, 21:23
by stianboy
grattis med cab da:) så jo strøken ut... den jeg prøvde hadde turbo også... må si det var en artig bil det å som vekket mye oppmerksomhet :P

Posted: 24 Jan 2006, 23:49
by alex_johnsen
En 250 kg tyngre bil, med like mange hester som en NA..
Feil vei det jo :D

grattis

Posted: 25 Jan 2006, 17:42
by stianboy
ja hehe men man må jo gratulere forde da :D