Sway Bars
Moderator: Styremedlemmer
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Helt enig !
Er jo linken fra Stagene til bærebroen.
Er jo linken fra Stagene til bærebroen.

1995 Brilliant Black-Miata 1,8 Aircon, hardtop i bilens farge, JR-CAI, CAT, Koni-justerbar, 3point tower brace, ny Stainless steel -Header 4-1 og JR-bakstuss, Low profile-lykter Hella, skvettlapper foran/bak. Dekk Rainsport 205/45/16. El.vindu,sentr.lås
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Sway bar, betyr vel stag som hindre swaying, altså krenging, da er sway bar slike krengningstag som man kaller de på norsk, altså staget som går fra ene siden til det andre, dette er vel sway bar links, altså stag som man montere krengningsstaget til bærebrua, kan vera dette hjelper endel, men ville lagt ut litt extra på stagene også... på nb så er det noe som trengs merker eg, krenger ikkje så mye men for mye alikevel,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Enig ! Det kommer på neste oppgradering.
Så på de originale stagene at det kun var et hull å feste linken i.
På Racing Beat sine er det 3 hull man kan velge å feste i. Vil tro dette er for å kunne variere fastheten i bilen ?
Så på de originale stagene at det kun var et hull å feste linken i.
På Racing Beat sine er det 3 hull man kan velge å feste i. Vil tro dette er for å kunne variere fastheten i bilen ?
1995 Brilliant Black-Miata 1,8 Aircon, hardtop i bilens farge, JR-CAI, CAT, Koni-justerbar, 3point tower brace, ny Stainless steel -Header 4-1 og JR-bakstuss, Low profile-lykter Hella, skvettlapper foran/bak. Dekk Rainsport 205/45/16. El.vindu,sentr.lås
Ikke for å ødelegge festen her men i utgangspunktet kan jeg ikke helt skjønne at nye endlinks med orginale stag er merkbart i det hele tatt.
Det er jo vridningsstivheten i staget ved forskjeller i fjæringsvei mellom høyre og venstre som påvirker veiegenskapene.
Funksjonen til disse må være å fjerne evt preload i staget etter at man har vektjustert en bil med justerbare coilovere.
De har sikkert mindre friksjon en standard greiene også men jeg blir overrasket om det er merkbart.
Det er jo vridningsstivheten i staget ved forskjeller i fjæringsvei mellom høyre og venstre som påvirker veiegenskapene.
Funksjonen til disse må være å fjerne evt preload i staget etter at man har vektjustert en bil med justerbare coilovere.
De har sikkert mindre friksjon en standard greiene også men jeg blir overrasket om det er merkbart.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
-
- Status: Offline
Er nok enig !
Vet at stagene er det viktigste vedr, stivheten. Men noe bedre ble det grunnet disse leddene som har kuler oppe nede. Lite merkbart men en ørliten forskjell ble det. Foringer er sjekket på fullservice hods Mazda i 2005 og er i topp stand
Vet at stagene er det viktigste vedr, stivheten. Men noe bedre ble det grunnet disse leddene som har kuler oppe nede. Lite merkbart men en ørliten forskjell ble det. Foringer er sjekket på fullservice hods Mazda i 2005 og er i topp stand

1995 Brilliant Black-Miata 1,8 Aircon, hardtop i bilens farge, JR-CAI, CAT, Koni-justerbar, 3point tower brace, ny Stainless steel -Header 4-1 og JR-bakstuss, Low profile-lykter Hella, skvettlapper foran/bak. Dekk Rainsport 205/45/16. El.vindu,sentr.lås