Page 2 of 2

Posted: 07 Aug 2006, 14:53
by TraCkinG
I tillegg har du høyt bremselys bak påmiata, noe jeg ikke tror/har sett på "vanlig" mx5

Posted: 07 Aug 2006, 15:14
by biXen
Min har nå høyt bremselys :) (ja vet du mente NA)

Posted: 07 Aug 2006, 15:17
by HansT
mysil wrote:men har plutselig hørt at Miata kunne ha noen tekniske problemer som MX5 ikkje har.
Miata har IKKE tekniske problemer som MX5 evt. ikke har eller har hatt... En periode for flere år siden var det flere saker her på forumet om at enkelte (ubrukelige) Mazdaforhandlere hevdet at det var MYE vanskeligere å få tak i deler til Miata framfor MX5 osv. Hos min lokale Mazdaforhandler her i Stavanger har det aldri vært noe problem, og med tanke på alle Miata'er som nå er i landet tror jeg ikke dette lenger er problem andre plasser heller.

Paradoksalt så har det faktisk vært slik at de med en europeisk 90 HK MX5 versjon har hatt mer problemer med trimmingsutstyr fordi dette normalt er tilpasset 116 Hk Miata.

Generelt ville jeg OVERHODET ikke tenkt over om bilen var en MX5 eller Miata. På en bil som er 10-15 år betyr den tekniske stand på hver enkel individuell bil det meste, og begge utgavene har veldig holdbare motorer og (alderen tatt i betrakning) holder normalt god teknisk stand.

Posted: 07 Aug 2006, 16:27
by EspenAndre
senest forrige uke var det en kar hos Mazdaforhandleren her som prøvde seg...

er den importert?

- ja... ka då?

nei, det kan være noen forskjeller på disse...

- det er det ikke, bare finn til en 92 modell du...

ehhh....

-eg har hatt både europeisk og us.. så stol på det...

oki då...

...poenget er at de alltid skal spørre etter chassisnr. eller reg. nr.
og da kan de med en gang komme med den at her kan det bli problemer...

men er bare å fortelle dem hvilken modell det er, så lenge du vet at det ikke er forskjell på den delen da...
for det er noen få ting som er forskjellig plassert, som feks spylertank...

jeg ville faktisk heller hatt en Miata før en MX-5 av den modellen jeg har,
om begge var like fin... for Miata-modellen fra '92 har AC og cruise-control, jaffal på den sorte (special edition) og noen andre...

Posted: 07 Aug 2006, 16:33
by Miatapowers
Eg ville helst hatt miata eg også, mye penere ræv på de, pluss de mangler denne store firkanta røde boksen av ett tåkelys, cruice controll og ac skrur eg da bare av alikevel, :lol:

Posted: 07 Aug 2006, 17:01
by EspenAndre
StianOppistov wrote:Eg ville helst hatt miata eg også, mye penere ræv på de, pluss de mangler denne store firkanta røde boksen av ett tåkelys, cruice controll og ac skrur eg da bare av alikevel, :lol:
da er det jo like greit å bare bytte bakplaten og lappe igjen bakfangeren! :)
....hvis det er kun det...

men helt klart som HansT sier... det er bilens generelle stand som bestemmer uansett

Posted: 07 Aug 2006, 18:30
by _mx5_Rune_
det negative med miata er jo et airbagratt som ser ut som en murstein.. :P høres litt dumt ut men det var en av grunnene til at jeg leitet etter kun mx5.. og så synes da jeg at standardskiltet er penere enn det stor firkantige..

Posted: 12 Aug 2006, 23:30
by Huseby
_mx5_Rune_ wrote:det negative med miata er jo et airbagratt som ser ut som en murstein.. :P høres litt dumt ut men det var en av grunnene til at jeg leitet etter kun mx5.. og så synes da jeg at standardskiltet er penere enn det stor firkantige..
Enig med deg, det lange skiltet på mx5 er penere enn det amrikanske skiltet på Miata, men på mx5 ødelegger tåkelyset litt mens på Miata er det innfelt...en annen ting, egentlig en perfeksjonistisk ting, er speedometeret: På MX5 er det kun km/t mens på Miata er det både mph og km/t, noe som hadde vært greit, hvis ikke mph hadde vært den du så best...Alt dette er jo små bagateller selfølgelig, så alt er jo et spørsmål om prioritering :wink:

Posted: 13 Aug 2006, 02:09
by _mx5_Rune_
har stylingbakfanger og skiver kjøpt i usa med både km/t og mph så det går bra for min del.. :P