Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hehe, detskulle jeg likt å se! Kanksje jeg skal ta meg jobb på en trafikkstasjon...
Men jeg er ikke noe glad i menn med bart, så akkurat den kan du gjerne skippe. Det kiler sånn! *fnis*
Jeg gleder meg ordentlig til stasj nå, nye bremsskiver skal bli digg. Nå har jeg noen halvrustne, slitne noen... Snart slissede og borede EBC Skiver. Weeee!
TweetMX5 wrote:Hehe, det var morro for meg da... Men desto mindre morro for han. Tenk å bli kjørt fra - av ei jente!
"ej skulle hatt porsa mi! Då hadde du itje hatt tsjans" var det han hadde å si om den saken.
Det er flaut vøtt, han har eid en Miata, så presterer han å kjøpe en TT MED tak! Uff...
Jeg HATER Norge og all denne godkjenningen!
Det var sikkert lenge siden han hadde fått seg no' - han som skulle godkjenne min... Neste gang får jeg satse på dyp utrigning og tighte jeans så kanskje det går?
Ikke gjør narr av tidligere MX eiere som kjøper seg TT. Har gått i samme fella selv
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
har 225/40 16 på min og dette går smertefritt.. (ET38) vet ikke hva min er senket (har koni sport kit og mener de sto på nederste hakk) men min hadde nok subbet med 45 profil for å si det slik. tror nok kansje den hadde subbet slik den står idag også om det ikke hadde vært for at støtdemperne er justert meget stivt.. hadde jeg hatt noen få mm mindre i innpress hadde jeg nok også subbet i skjermkanten.
om fjærene dine er gamle senker de nok litt mer enn 35mm siden de siger ned med årene.
Kjører 215 40 17 her, og subber bare på den "leppa" som er nevnt her, som kan brettes oppover.. Er dog ikke senka, men..
Er det på innsiden i hjulbuen eller på yttersiden du subber?
...Tom Selleck-bart... rrrwaff!
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
Paest wrote:Kjører 215 40 17 her, og subber bare på den "leppa" som er nevnt her, som kan brettes oppover.. Er dog ikke senka, men..
...Tom Selleck-bart... rrrwaff!
Det er liksom "oppi"...
Vel, når spylervæsketanken løsnet så subbet det borti den og, men den er stripset opp og sånn så den skal ikke være i veien lengre og jeg har vært borti leppa en gang. Men fortsatt skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg bare subber på den ene siden!
Åsså jeg som skal på Rusdskogen i helgen *Hulk* Jeg må kjøre banen feil vei om jeg skal være med tror jeg.. Da er mestepartene av svingene "riktig vei" for min bil
Paest wrote:Kjører 215 40 17 her, og subber bare på den "leppa" som er nevnt her, som kan brettes oppover.. Er dog ikke senka, men..
Men er ikke 215 en "feil" dimensjon til bilen? Jeg får alltid beskjed om at det er 205 / 40 / 17 eller 16 jeg bør ha.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote:Men er ikke 215 en "feil" dimensjon til bilen? Jeg får alltid beskjed om at det er 205 / 40 / 17 eller 16 jeg bør ha.
Definer "feil"....
Jeg kjører med 215/40-16, og de har en MYE mer korrekt rulleomkrets i forhold til originale dekk enn f.eks. 205/45-16 og de fleste andre "vanlige" kombinasjoner..
biXen wrote:Hvorfor anbefaler da dekkfolka 205/40/17? Selv kjører jeg med 205/45/16 nå. Får inntrykk av at de fleste i USA har 45 i profil.
Utenom det synes jeg sånn utseendemessig at 205 er litt maks på en slik bil.
Definer "dekkfolka"..
205/45-16 har 4,1 cm større rulleomkrets enn originalt,
205/40-17 har 5,7 cm større rulleomkrets enn originalt,
215/40-16 har bare 2,5 mm (MILIMETER !) større rulleomkrets enn originalt og er noe av det nærmeste originalt en kan finne hvis en ønsker å gå opp i felgstørrelse til 16 eller 17 tommer..
Hvis du snakker om hardcore "dekkfolk" på miata.net sverger de også ofte til 15" felger og dekk og da ofte 205/50-15 som har 2,6 cm større rulleomkrets.
På miata.net er det vel også en rimelig stor konsensus blant "dekkfolkene" i at 17" felger er altfor store på Miata, og fakta viser jo også at store 17 felger på en liten Miata IKKE gir bedre kjøreegenskaper enn f.eks. 15" felger.