Hva er morro å bytte når man først har ute motor.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Fred93LE wrote:Fant ut at jeg ble litt overivrig med spørsmål lenger opp så mange forsvant... Så jeg gjentar de her plus noen nye:

1. Finnes det forsterket/forbedra motorfester?
FM selger Mazdaspeed motorfester. Jeg har de på bilen.
Kjenner jeg forskjell ettet at jeg byttet fra mine 8år gammle orginale motorfester ?
Nei.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Fred93LE wrote:Fant ut at jeg ble litt overivrig med spørsmål lenger opp så mange forsvant... Så jeg gjentar de her plus noen nye:

1. Finnes det forsterket/forbedra motorfester?

2. Noen som har porta toppen sin? Hvor og hvor dyrt?

3. Må man bytte andre deler når man porter?

4. Noen som har kompresjonstester? Er dette lett? Eneste jeg trenger er denne?

5. Sandblåser man f.eks toppdekselet eller er det bare sliping/pussing?

6. Er det bare å sandblåse, ta på grunning og lakke med varmebestandig lakk?

7. Tips på lakk som er bra egna for formålet?

8. Tips på svinghjul som er bra men ikke supertoppklassen når det gjelder penger :-)

Det var vel det :-)
1, Ja, Flying Miata selger Mazda Competition motorfester

2 Har ikke porta min, men det er dyrt..

3 trenger ikke å bytte, men det kan være lurt å bytte foringnene.. Evt sette inn større ventilseter

4 Er nok bare den der du trenger. Og vite hvordan du bruker den.

5&6 Du må vel sandblåse. Sliper du kommer du ikke ned i dypeste porene. Hvis ikke du sliper helt ned da..

7 Brennlakkering

8 Fidanza svinghjul i fra eBay
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

genialt. takk. så pris på porting ligger rundt 5-7k så da blir detiallefall ikke det.. da er det heller turbokonverting for pengene.
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

hva er egentlig porting da?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

Vekker liv i denne tråden jeg.

Endelig er bilen i garasjen.

men lurer på om det er noe vits å bytte ventilfjærer eller andre interne motorkomponenter når motoren først er i deler?
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Post Reply