Lyd når jeg kjører

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Paest
2000 RPM
2000 RPM
Status: Offline

Post by Paest »

Forandrer lyden seg om du ratter helt over til noen av sidene på tomgang?
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
JonA
500 RPM
500 RPM

Post by JonA »

biXen wrote:
JonA wrote:Ikke bruk silikonspray i nærheten av luftinntak til motoren.. Det dreper lambdasonden(e) på null komma niks!! :-)
Hvor er luftinntaket? :P

På en NA med 1,6 liters motor som jeg har er det en snorkel som går ut av luftfilterboksen og mot venstre skjerm. Har aldri sett motorrommet på en NB, så det tør jeg ikke svare på, men generelt bør ikke silikonspray brukes i nærheten av luftfilter/luftfilterboks, slanger som skal på innsug/gasspjeld osv. Årsaken er at silikonen i sprayen ikke brenner opp, men legger seg som et belegg på lambdasonden og dermed ødelegger den. Jeg snakker av erfaring da jeg som lærling (for ca. hundre år siden) klarte å "knekke" 2 lambdasonder på en Audi V6 motor som følge av uvøren bruk av silikonspray :oops:

Paest: hmm, tror faktisk lyden forsvinner litt når bilen har gått en stund, så det er sikkert ikke det her. Men det er jo ikke godt å si.
X-93 LE. medlem #610
2010 20th AE Crystal White Pearlescent
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Paest: det må jeg sjekke.

JonA: Hmm. Den silikonsprayen har jo en lang tynn tube man spruter med, det er vel ikke så lett å få det oppi luftinntak osv? Når det er sagt så har jeg jo ti tommeltotter så. Får se om noen har peiling i morgen når jeg slenger på nye felger og dekk.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply