rar lyd når jeg treffer hull elr fartsdempere i vegen!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Thamun
6500 RPM
6500 RPM
Status: Offline

Post by Thamun »

Har du tilgang på en stor skrustikke, eller i beste fall en hydraulisk lagerpresse, så er det sikkert ingen problem å få ut de gamle foringene.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link

-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

KBmagnusJ wrote:
friskus wrote:Er sikkert foringene dine som er morkne/tørre. Hadde slik på bilen min hele sommer. Så en dag fant jeg frem sånn smøre-spray og spruta på alle stedene bærearmen var festa på. stille ble det.

okay, får prøve det da, mye arbeid og skifte foringer da? og klarer JEG det? :D
Å skifte foringer er mye arbeid.
Bare det å få av bærearmene og dratt av hubbene kan være en utfordring på en 92 mod om det ikke har blitt gjort ført. Kjøp MYE rustløser og spray på i flere runder på alle bolter. De som sitter nederst ytterst bak er ekstremt harde å få av.
Jeg presset ut og inn mine foringer med ei Biltema skrutvinge. Et verksted med lager presse kunne sikkert ha gjort den presse jobben 100 ganger kjappere da det blir en del kliss og banning for å få de inn.
En annen ting er at du sikkert får lyst til å bytte mye annet når alt er av. Dempere, fjærer, skiver mm. Husk 4-hjulskontroll.
KBmagnusJ
500 RPM
500 RPM

Post by KBmagnusJ »

arildh wrote:
KBmagnusJ wrote:
friskus wrote:Er sikkert foringene dine som er morkne/tørre. Hadde slik på bilen min hele sommer. Så en dag fant jeg frem sånn smøre-spray og spruta på alle stedene bærearmen var festa på. stille ble det.

okay, får prøve det da, mye arbeid og skifte foringer da? og klarer JEG det? :D
Å skifte foringer er mye arbeid.
Bare det å få av bærearmene og dratt av hubbene kan være en utfordring på en 92 mod om det ikke har blitt gjort ført. Kjøp MYE rustløser og spray på i flere runder på alle bolter. De som sitter nederst ytterst bak er ekstremt harde å få av.
Jeg presset ut og inn mine foringer med ei Biltema skrutvinge. Et verksted med lager presse kunne sikkert ha gjort den presse jobben 100 ganger kjappere da det blir en del kliss og banning for å få de inn.
En annen ting er at du sikkert får lyst til å bytte mye annet når alt er av. Dempere, fjærer, skiver mm. Husk 4-hjulskontroll.
satser på og høre med et verksted jeg, blir det fordyrt, så driter jeg i det.
men ikke farlig å kjøre med nei?
Medlem Nr. 603

1992 mx-5 1.6 NA brg, sportsfilter, sleepy eyes og montert tåkelys
-------------------------------------------------------
x Honda civic 1.5 1989mod.
Post Reply