Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
cagivos wrote:hehe . så de tåler litt (bruk) av en 18 åring?
Diffen på 1,6L er litt svak. Den tåler vanlig kjøring og lett trimming.
har ikke hørt om noen som har ødelagt en 1,8L diff enda...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
cagivos wrote:hauk er du fornøyd med 1.8 l din??
mye feil med disse bilene ?
Strålende fornøyd. Nå skal det jo sies at min var knapt innkjørt når jeg handla den. Har kjørt den fra 35.500 til 47.000 km på tre måneder.
Motormessig er det greit nok - men jeg tror sweetspotten ligger på 160-170-180 hk med kompressor (for å beholde en mest mulig lineær effektkurve) mtp. holdbarhet, morofaktor etc.
tror ikke jeg får råd til kompressor med det første (student)
bruker den mye bensin..
er 1.8 det er prat om.
kjørte bilen jeg så på 20 m følte at den var lett å ta igang med og at den sparket i fra en del mer en min golf 4.
cagivos wrote:tror ikke jeg får råd til kompressor med det første (student)
bruker den mye bensin..
er 1.8 det er prat om.
kjørte bilen jeg så på 20 m følte at den var lett å ta igang med og at den sparket i fra en del mer en min golf 4.
Det holder med 1,8. Jeg ligger på 0,75-0,8 l/mil på blandet forbruk. Har snust på 0,65 l/mila ved skikkelig pysekjøring.
De er sånn passe kvikke - 0-100 på 8,2-8,3 sek? Men det er kjøreegenskapene som gjør det hele...
ossen er de på vinterføre da.. ser ut som ei skikkelig kjelke
Ligger veldig godt på veien.. Er vel en av grunnen til at den fikk 2. plass i Discoverys kåring av verdens beste sportsbil.
Jeg syns bilen er morsom på vinterføre.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
De er små, lette og smidige, med en veldig bra og jevn vektfordeling foran/bak. Dvs. at når man glir over grensa oppleves de som veldig nøytrale og lette å håndtere. Når ræva kommer har man tre valg - og veldig god tid til å bestemme seg:
1. Opprettholde sladden.
2. Gå av gassen/ratte kontra, og få tilbake grepet.
3. Gi på og sladde enda verre.
Det er ingen grunn til at en MX-5 er noe verre enn en BMW 3-serie på glatta - rent teknisk.
Men at MX-5 er noe av det bedre burde du jo nesten vite - iogmed at du er på utkikk etter en! Research!
hehe:) jeg er bare blitt tilbytt en byttehandel jeg. men syns bilene er tøffe. vilket vedlikehold bør jeg gjøre på bilen reglermessig?
denna jeg ser på er tatt inn fra statene.
cagivos wrote:hehe:) jeg er bare blitt tilbytt en byttehandel jeg. men syns bilene er tøffe. vilket vedlikehold bør jeg gjøre på bilen reglermessig?
denna jeg ser på er tatt inn fra statene.
94-97 1,8l er krem-MX-5en! Og er vel den kjappeste inntil NCen kom nå i år? Disse har i tillegg endel avstivninger i karosseriet som 89-93 ikke har. Endel under, samt det staget du ser bak setene.
Over 9 sek på 0-100 har den ihvertfall ikke. Talla jeg har sett har lagt på 8,2-8,3. Avhengig av utstyr selvsagt. AC og dill er ekstra vekt.
Hvorvidt km-stand er korrekt ser du jo fort når du sitter i bilen - eventuelt spør eieren om det.