Page 2 of 2
Posted: 18 Oct 2006, 13:08
by arildh
Det er vel ikke CO2 som gjør det sinnsyke utslaget for morsomme biler:
Hauk wrote:Dette er satsene (sakset fra et annet forum):
...
Motoreffekt, kr/kW
første 65 kW: 120,59 -11,7%
neste 25 kW: 502,47 +0,9%
neste 40 kW: 1 205,92 +21%
resten: 2 512,33 +49%
De har altså økt HK avgiften på kraftige biler med 49% !!!!
Horer...
Dette er ikke bra. "Supra-skilter" kommer til å bli enda mer vanlig fremover.
Man skulle tro ateksempelvis Porsche kommer til å slite med nybilsalget.
Brukt priser kommer vel også til å stige.
Posted: 18 Oct 2006, 13:15
by Hauk
Ja, fra 130 kW (~177 hk) og oppover koster det skjorta.
Det var vel ingen Porscher som kom noe gunstig ut av dette nei.

Posted: 18 Oct 2006, 14:25
by arildh
Jeg leste om en på Bilforumet som hadde kjøpt seg Diablo men kjørte på svenske skilter da det ved salg av en slik bil er helt nødvendig å annonsere internasjonalt pga. få potensielle kjøpere i Norge. Dette var før de nye avgiftsreglene så problemstillingen er enda mer aktuell nå når slike doninger koster 1/3 å eie utenfor avgifts Norge
Posted: 18 Oct 2006, 16:50
by Vidar
Lurer mer på hvordan det blir ved status endring av kjøretøyet..
Posted: 18 Oct 2006, 21:43
by steffen
Jeg har vært i kontant med Mazda, og jeg har desverre dårlige nyheter.
NCen (1,8 ) vil stige med cirka 25.000,- hvis det nye statsbudsjettet blir godtatt. Det viser seg at denne regnemodellen på nettet er feil.
Dette betyr at import av NA og NB vil bli enda dyere da dem har høyere utslipp?
Posted: 19 Oct 2006, 08:43
by arildh
Hva er det som er feil med regnemodellen ?
Posted: 19 Oct 2006, 14:18
by TraCkinG
arildh wrote:Hva er det som er feil med regnemodellen ?
muligens denne artikkelen han tenker på.. viser at regjeringen har regnet litt ekstra tillegg på prisene pr. i dag osv...
http://www.dinside.no/php/art.php?id=343041
Posted: 20 Oct 2006, 12:23
by AJF
steffen wrote:AJF wrote:Noen som vet hva co2 utslippet er på en NB 1,8l (1998-2000)?
218 gram co2 per km.
211 på 1,6.
Takk, da skal jeg regne litt
