Eksosanlegg med bedre effekt
Moderator: Styremedlemmer
er vell ikke lenge til jeg skal kvitte meg med mitt single simoni anlegg ettersom nytt er på veg, kan ikke sinke spoolupen vettu
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
montering tar ca 30 min. Er plug and play. Men du må som sagt skjære til på andre enden av fangeren hvis du skal ha doble enderør. Det følger da med en mal som en bruker til å skjære etter.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
at det kommer mest eksos ut av ene tippen på simonsanleggene er jo litt kjipt, men samtidi er dette noe jeg skjeldent merker.. mx5 med motor i ok stand ryker såpass lite om sommerene at man legger ikke merke til eksosen uansett, og når det begynner å bli så kaldt at man ser eksosen, ja da er det på tide å¨sette mx5en inn for vinteren igjen..



- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
bare et lite tips om man skal gå opp til 2,5" eksos og har stab stag bak under, som på 94' og opp, det kan kreve litt goodwill og vinkelslip. Det blir plutselig VELDIG trangt. Selv har jeg vært under og justert litt, kappa litt her og der men om man får klaring en plass så tar man borti en annen. Stab-staget er en fin plass eksosen legger seg neppå og lager fin klang i humper, og diffen tar neddi på oversiden.
sikkert annet oppsett på andre biler, men på min 94 1.8 var det ihvertfall litt mer pes enn forventa. men lyd og looks er over all forventning.
sikkert annet oppsett på andre biler, men på min 94 1.8 var det ihvertfall litt mer pes enn forventa. men lyd og looks er over all forventning.

Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
X '94 Mazda Miata 1.8T
bolt on og null stress med single simoni på min!Paest wrote:bare et lite tips om man skal gå opp til 2,5" eksos og har stab stag bak under, som på 94' og opp, det kan kreve litt goodwill og vinkelslip. Det blir plutselig VELDIG trangt. Selv har jeg vært under og justert litt, kappa litt her og der men om man får klaring en plass så tar man borti en annen. Stab-staget er en fin plass eksosen legger seg neppå og lager fin klang i humper, og diffen tar neddi på oversiden.
sikkert annet oppsett på andre biler, men på min 94 1.8 var det ihvertfall litt mer pes enn forventa. men lyd og looks er over all forventning.
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716