Page 2 of 2

Posted: 15 Mar 2007, 11:29
by biXen
Jeg synes Mazdaspeed, som er NB Facelift er det helt klart peneste designet av bilene. Men dette er smaksak. På en måte liker jeg den klassiske linja på siden av bilen som NA har, mens NB har litt bølger der. Er ikke så glad i breddingen på NC, men den har samtidig en mer klar NA lignende linje på sidene. NB panseret er jeg også glad i.

Mazdaspeed hadde vært mitt klare valg hvis jeg kunne velge en hvilken som helst MX-5. Slenge 40000kr i et Big Enchilada kit fra FM da så gruser man en del biler også :) En svart slik, også med hardtop, er lekkert. Men ja, NC er pen, men det er NOE som blir ødelagt av det harde taket.

Posted: 15 Mar 2007, 11:44
by biXen
For å illustrere hva jeg mener så har jeg tweaka litt kjapt på bildet. Mest på nærmeste side så ignorer den ruskete motsatte siden :P

Image

Posted: 15 Mar 2007, 11:58
by Miatapowers
Tror eg ville valgt en nc sport før mazdaspeed, da denne nc kommer med 2,0l motor og kan trimmes mer for de som ønsker dette, eventuelt så er mazda sin 2,3l motor nesten helt lik og passer sikkert nedi den også, så om man da begynner med turbo så sliter mazdaspeed litt tror eg,, Og eg ville nok valgt med hardt tak, er litt lei de duggete rutene mine nå, calesjer blir slitt å trekker inn vann, for meg så ville det blitt helårsbil. Er dyrt nok med bil i norge om man ikkje skal ha en for hver sesong,, :lol:

Posted: 15 Mar 2007, 12:28
by BaktusBror
StianOppistov wrote:Tror eg ville valgt en nc sport før mazdaspeed, da denne nc kommer med 2,0l motor og kan trimmes mer for de som ønsker dette, eventuelt så er mazda sin 2,3l motor nesten helt lik og passer sikkert nedi den også, så om man da begynner med turbo så sliter mazdaspeed litt tror eg,, Og eg ville nok valgt med hardt tak, er litt lei de duggete rutene mine nå, calesjer blir slitt å trekker inn vann, for meg så ville det blitt helårsbil. Er dyrt nok med bil i norge om man ikkje skal ha en for hver sesong,, :lol:
Synes det skal være soft-top, jeg. "Klassisk engelsk roadster uten oljesøl" konseptet krever vel det?

Soft-top også om vinteren... Og vinylen holder greit om vinteren hvis du ikke slår den ned/opp når det er under 5-6 varmegrader, og ellers er obs på at den er litt sprø i kulda. Når den slites ut, kjøper jeg heller nytt trekk, det er billigere enn en Hardtop.

Og MX-5 er den av våre 3 biler som blir fortest varm i kupeen når det er 10 kuldegrader, og dermed får duggfrie ruter. (De andre er Opel Astra og Ford Galaxy).

Posted: 19 Mar 2007, 09:27
by eito6260
Jeg var innom og kikket på Sport-utgaven hos Hegre på Sandnes igjen. Taket er også lysebrunt. Ikke noe galt med det, altså, men jeg har vel, i samråd med min bedre halvdel - med andre prioriteringer enn det jeg merkelig nok har - kommet fram til at 350 000 er litt mye å bruke på en nummer 3-bil. Men jeg ser at importbilene har begynt å dukke opp nå, og denne ser jo ikke helt feil ut:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9636196

EDIT: Litt senere - jeg stakk innom på vei hjem fra jobb og kikket på denne bilen. Fantastisk fin farge! "Stormy Blue" må det være, eller? Det som trakk ned med den var røykelukt i kupéen og at den ikke hadde skinninterør. Alt i alt er Sport-utgaven hos Hegre verdt 80 000 mer (skinn, mer hk, xenon, bremser, dempere, norsk).

Når jeg får en 2.0-liter til den prisen, slår jeg til. Så får jeg se om det blir med soft-top eller hardt tak. Må kanskje bare venne meg til det?

En nyere brukt, norsk bil vil jo få et enormt påslag i prisen på grunn av omregistreringsavgift.

Tor