Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
bixen.. trenger ikke godkjenningspapirer på dempere, kun fjærer..
så lenge tingene fungerer så går det 99% av gangene gjennom eukontoll.. er egentlig kun senkefjærer, felger, ratt og ettermontert ladeluft som det er fare for å bli tatt for på eukontroll.. og eksos hvis dette bråker noe grønnjævlig da, er lyden derimot normal trenger man ikke å bekymre seg for uorignal eksos uten papirer heller..
[quote="biXen"]Du tar vel egentlig feil, da både bremser, dempere osv. er noe av det viktigste rundt godkjenning. Men at de nødvendigvis skal henge seg opp i det på EU kontroll er en annen sak.
Det jeg gjerne vil ha er papirer som sier utstyret jeg har er laget for bilen, og er testet osv. slik at jeg ihvertfall har NOE.[/quote
Derfor det er smart å handel fra IL i Tyskland. Der er det TUV papirer på det meste..
Sant nok det, men de fleste jeg kommer over sier at FM fjører er det beste for stiv bil med bra veifølelse og at Koni ofte har problemer etter et år, så da ble det USA på meg.
Fjærene har mer materiale enn de originale, og er samme farge, så jeg skal vel få dem gjennom. Men ja, man velger noe med papirer helst, for å unngå potensielle problemer.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black