ikkje noen annen at fidanzaen funker bra ennå. slurer aldri, og lett å kvele etter eg har kjørt vinterbilen min, som er langt så agresiv på clutchen.DrHolm wrote:noen med nye tips/erfaringer??
Ny clutch, hvilken skal eg kjøpe?
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Har nettopp fått min ACT clutch i posten. Etter å ha lest en del på nettet er min mening at SPEC ikke har i nærheten så gode tilbakemeldinger som ACT.
Hvis du vil ha en clutch som ikke er stein hard og som tåler mer enn orginalen ville jeg gått for ett av de alternativene som ACT tilbyr for en ca 300 USD. Man vil jo få litt mondre rev happy motor med orginalt 1.8 svinghjul. På en annen side ville det vært topp med et 1.8 hjul som veier det samme som orginalt 1.6. Men svinghjul koster ekstra penger..
Ville passe meg for å kjøpe de letteste som er på markede som nevnt tildligere.. Kan gi trøbbel med datasprut.
Hvis du vil ha en clutch som ikke er stein hard og som tåler mer enn orginalen ville jeg gått for ett av de alternativene som ACT tilbyr for en ca 300 USD. Man vil jo få litt mondre rev happy motor med orginalt 1.8 svinghjul. På en annen side ville det vært topp med et 1.8 hjul som veier det samme som orginalt 1.6. Men svinghjul koster ekstra penger..
Ville passe meg for å kjøpe de letteste som er på markede som nevnt tildligere.. Kan gi trøbbel med datasprut.
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Nå har eg faktisk ikkje noe problem med datasprutet mitt og mitt letta svinghjul, kjører ACT lamell på fidanza 1,8 svinghjul på min 1,6. har linc ecu, alt er som det skal hos meg da,Ole wrote:Har nettopp fått min ACT clutch i posten. Etter å ha lest en del på nettet er min mening at SPEC ikke har i nærheten så gode tilbakemeldinger som ACT.
Hvis du vil ha en clutch som ikke er stein hard og som tåler mer enn orginalen ville jeg gått for ett av de alternativene som ACT tilbyr for en ca 300 USD. Man vil jo få litt mondre rev happy motor med orginalt 1.8 svinghjul. På en annen side ville det vært topp med et 1.8 hjul som veier det samme som orginalt 1.6. Men svinghjul koster ekstra penger..
Ville passe meg for å kjøpe de letteste som er på markede som nevnt tildligere.. Kan gi trøbbel med datasprut.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
takker for svar karer
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Et annet alternativ er Mazdaspeed clutchen. Den er mye lettere på pedalen enn ACT og holder uten problemer over 200 hester inkludert dragracing.
Køkjøring med ACT og fidanza var et slit. Pga den kraftige trykkplata er det ikke bra for utløser og "thrust bearings" å holde inne pedalen hele tiden heller så det blir mye mas med inn og ut av gir. Tungt til venstre foten var det også.
Køkjøring med ACT og fidanza var et slit. Pga den kraftige trykkplata er det ikke bra for utløser og "thrust bearings" å holde inne pedalen hele tiden heller så det blir mye mas med inn og ut av gir. Tungt til venstre foten var det også.
-
- Status: Offline
act clutchen fra FM (den sterkeste), er mer enn sterk nok for de aller fleste oppsett. Etter to sesonger med over gjennomsnittlig sterk motor så ser den fortsatt helt fin ut.. Stemmer som arild sier også, at den er ganske hard.. men den gir ingen ekstra problemer mot datasprut osv.
Har man mer moderate effektmål. så kan man helt sikkert klare seg med en noe svakere clutch..
Har man mer moderate effektmål. så kan man helt sikkert klare seg med en noe svakere clutch..
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
mazdaspeed eller org?StianOppistov wrote:Eg har fått en 1,8 clutch til overs her om du vil ha oppgradering, vet ikkje hvordan lamellen er, men de er ikkje dyre,,
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
original sak dette, men selgest billigt, har ikkje brukt for det eg i allefall, skal ikkje bruke det, setter over mitt fidanza når eg swapper motor eg. kan selge med en lite brukt sinter lamell om den passer. er til 323 gt-rDrHolm wrote:mazdaspeed eller org?StianOppistov wrote:Eg har fått en 1,8 clutch til overs her om du vil ha oppgradering, vet ikkje hvordan lamellen er, men de er ikkje dyre,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
om lamellen passer, er det jo en mulighet?! selges billig, eller nissepris?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
nå MÅ jeg bytte clutch! trenger sårt bil om dagen..
men hva trenger jeg? holder det med å kjøpe f.eks denne?
og er det no spes jeg må tenke på, når jeg skal senke kassa?
men hva trenger jeg? holder det med å kjøpe f.eks denne?
og er det no spes jeg må tenke på, når jeg skal senke kassa?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
-
- Status: Offline
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
flott. da kan du hjelpe meg da?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
-
- Status: Offline
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
ut i morgen?
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |